1399/12/18

نحوه تشخیص اکانت فیک اینستاگرام

اکانت فیک اینستاگرام

بی‌شک همه ما حداقل یکبار با اکانت فیک در اینستاگرام مواجه شده‌ایم. اما بیشتر ما در نگاه اول نتوانستیم فیک بودن حساب کاربری را تشخیص دهیم. اکانت‌های فیک معمولا برای کلاهبرداری از کاربران اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، افراد می‌توانند با یک ایمیل و شماره همراه، یک اکانت فیک ساخته و قوانین اینستاگرام را دور بزنند. 

چگونه اکانت فیک اینستاگرام را تشخیص دهیم؟

چگونه اکانت فیک اینستاگرام را تشخیص دهیم؟

در ادامه این مقاله موبودید‌، چند راهکار برای تشخیص اکانت فیک در اینستاگرام را به شما معرفی می‌کنیم. با توجه به این نکات، به راحتی می‌توانید از افتادن در دام افراد سودجو در اینستاگرام جلوگیری نمایید. 

۱. توجه به تصویر پروفایل

  توجه به تصویر پروفایل 

همه اکا‌نت‌های فیک در اینستاگرام به دنبال این هستند که خود را به عنوان یک اکانت واقعی جلوه دهند. به همین دلیل معمولا به سراغ عکس‌هایی می‌روند که از نظر کاربران عادی، جذابیت فراوانی دارد. اما برای اطمینان حاصل کردن از واقعی بودن حساب کاربری، بهتر است نگاهی به پست‌های آن بیاندازید. با یک مشاهده ساده، متوجه می‌شوید که در صفحه‌های مشکوک، شخصی که تصویرش در عکس پروفایل وجود دارد، در هیچ کدام از پست‌ها حضور ندارد. سازندگان اکانت‌های فیک در اینستاگرام، معمولا از تصاویر افراد مشهور و مدل‌ها در پست‌های خود استفاده می‌کنند. علاوه بر این که پست‌های منتشر شده در یک حساب کاربری فیک اینستاگرام از منطق خاصی پیروی نمی‌کند، نوشته‌های بخش ‌Bio هم کاملا مشکوک به نظر می‌رسند. اگر، کلمات و جملاتی که در قسمت Bio مشاهده می‌شوند هیچ تناسبی با پست‌ها ندارند، احتمال فیک بودن اکانت زیاد است.

۲. دقت به موضوع پست‌ها

در قسمت قبل گفتیم که صاحبان حساب‌های کاربری فیک معمولا تصاویری از افراد مشهور را پست می‌کنند تا کاربران قادر به تشخیص چهره واقعی آن‌ها نباشند. اما اگر فردی تصمیم بگیرد که اکانت فیک خود را به یک کسب و کار منتسب سازد، چگونه می‌توان از فیک بودن آن اطمینان حاصل کرد؟

 نکته اول این که هیچ کسب و کاری تلاش نمی‌کند تا مطالب غیرمرتبط با موضوع فعالیت خود را انتشار دهد. در نتیجه اگر در صفحه مشکوک، پست‌های غیرمرتبط زیادی مشاهده کردید، احتمالا با یک اکانت فیک روبه‌رو هستید.

علاوه بر این، می‌توانید به بازه‌های زمانی انتشار پست‌های اکانت کاربری مشکوک توجه کنید. به یاد داشته باشید افرادی که اقدام به ساخت اکانت فیک می‌کنند، دوست دارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به اهداف خود برسند. در نتیجه چندین پست را پشت سرهم و بدون فاصله زمانی قابل توجه به اشتراک می‌گذارند. در نتیجه اگر چنین موردی را مشاهده کردید، از اعتماد به آن اکانت خودداری نمایید.

۳. بررسی تعداد فالوور/فالووینگ

    بررسی تعداد فالوور/فالووینگ برای تشخیص اکانت فیک اینستاگرام    

با یک مقایسه ساده بین تعداد فالوورهای یک اکانت و تعداد پست‌ها و هایلایت‌های آن منتشر شده بر روی آن، می‌توانید تا حد زیادی به فیک بودن یا واقعی بودن حساب کاربری پی ببرید. به عنوان مثال، بسیار عجیب است که یک صفحه تنها با ۵ پست، حدود 10K فالوور داشته باشد. علاوه بر این موضوع، بهتر است به تعداد فالووینگ‌های یک صفحه هم دقت داشته باشید. حساب‌های غیر واقعی اینستاگرام معمولا بیش از ۷۵۰۰ کاربر در بخش Following دارند.

۴. پیدا نشدن رابطه منطقی بین فالوورهای حساب

کاربران اینستاگرام به دنبال این موضوع هستند که محتواهای مدنظر خود را با دوستان، آشنایان و یا افرادی که سلیقه مشابه با آن‌‌ها دارند، به اشتراک بگذارند. با در نظر داشتن این موضوع، برای تشخیص فیک بودن یک اکانت، بهتر است نگاهی به لیست فالووینگ‌های آن انداخته و به دنبال یک نقطه مشترک باشید. در صورتی که بررسی‌های شما بی‌نتیجه ماند، پس حتما اکانتی که به آن مشکوک هستید، یک اکانت فیک است.

۵. بررسی تاریخ ایجاد اکانت

اکانت‌های فیک در اینستاگرام معمولا طول عمر چندان طولانی ندارند. در نتیجه با نگاهی به تاریخ انتشار اولین پست و فاصله زمانی پست‌ها با یکدیگر، متوجه فیک بودن یا واقعی بودن اکانت اینستاگرام خواهید شد. به خاطر داشته باشید که تنها تعداد پست‌ها و مرتبط بودن آن‌ها با یکدیگر مهم نیستند. بلکه شما باید فاصله زمانی بین انتشار آن‌ها را نیز در نظر بگیرید.

۶. استفاده از اپلیکیشن‌های third-party

        استفاده از اپلیکیشن‌های third-party برای تشخیص اکانت فیک اینستاگرام        

امروزه با یک جستجوی ساده در اینترنت، می‌توان به راحتی به ابزارهایی دسترسی داشت که اکانت‌های اینستاگرام را بررسی کرده و واقعی بودن یا فیک بودنشان را تشخیص می‌دهند. بسیاری از این اپلیکیشن‌ها که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند، با بررسی اطلاعات آماری و همچنین فاکتورهای مختلف، واقعی بودن و یا فیک بودن یک حساب کاربری را متوجه می‌شوند. در نتیجه اگر به دنبال خرید یک صفحه اینستاگرام با مخاطبان زیاد و یا همکاری با یک اینفلوئنسر هستید، بهتر است پیش از هر کار، از واقعی بودن فالوورها و تعداد لایک‌های آن اکانت خاص اطمینان حاصل نمایید. 

سخن آخر

وجود اکانت فیک در اینستاگرام امری است که نمی‌توان آن را انکار کرد. بسیاری از افراد با اهداف مختلف اقدام به ساخت و استفاده از اکانت‌های فیک در اینستاگرام می‌کنند. البته به این نکته اشاره کنیم که استفاده از اکانت فیک در مواقعی نه تنها بد نیست، بلکه می‌تواند به عنوان یک ابزار کمکی مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت باعث بهبود عملکرد شما در اکانت اصلی شود. ولی به یاد داشته باشید که بسیاری از افراد، اهداف سودجویانه و یا تلافی جویانه از راه‌اندازی یک اکانت فیک اینستاگرام دارند. در نتیجه بهتر است پیش از اعتماد کردن به ایشان، مواردی که در بالا معرفی کرده‌ایم را یک بار بررسی کنید. در صورت اطمینان از فیک بودن اکانت، بهتر است آن را بلاک کنید.

 

مطالب مرتبط:

1399/12/18

برچسب ها:

نظرات کاربران

رامتین

نحوه تشخیص اکانت فیک اینستاگرام کاربردی

علی

نحوه تشخیص اکانت فیک اینستاگرام باحاله

بهنام

نحوه تشخیص اکانت فیک اینستاگرام جالب بود

ارسام

نحوه تشخیص اکانت فیک اینستاگرام کاربردیه

رامتین

نحوه تشخیص اکانت فیک اینستاگرام بکارم اومد مرسی

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی