1399/12/20

پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ

پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ

با زیاد شدن تعداد اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در تمامی موضوعات و تمایل کسب و کارها به همکاری با این افراد، طبیعی است که تعداد پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام هم افزایش چشمگیری داشته باشد. استارت‌ آپ‌های زیادی هم تلاش می‌کنند تا با ساخت جامعه آماری بسیار جامع از کسب و کارها و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی و ایجاد یک بستر همکاری بین این دو، پلتفرمی را به بازار عرضه کنند که نیاز قشر گسترده‌تری از جامعه را تامین کند.

پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام در اصل به کسب و کارها کمک می‌کنند که با راه‌اندازی کمپین به همراه اینفلوئنسرها، به بخش اعظمی از مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کرده و در نهایت، آمار فروش محصولات خود را افزایش دهند. چرا که تاثیر تبلیغاتی که اینفلوئنسرها در فضای اینستاگرام انجام می‌دهند، در مواردی از تبلیغات تلویزیونی هم بیشتر است. هدف اصلی استفاده از پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ، پیدا کردن اینفلوئنسری همسو با اهداف شرکت و همچنین بالا بردن کیفیت کمپین است.

در این مقاله موبودید قصد داریم چند نمونه از بهترین پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ را به شما معرفی نماییم.

AspirelQ (پیشتر با نام Revfluence شناخته می‌شد)

AspirelQ یکی از پلتفرمهای اینفلوئنسرمارکتینگ

نرم افزار AspirelQ به کسب و کارها برای برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها و تولید محتوا در مقیاس گسترده کمک می‌کند. از مشتریان مطرح این پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توان به Calvin Klein، HelloFresh، GrubHub، GlossyBos و ... اشاره کرد. این پلتفرم چهار ویژگی اصلی دارد:

جامعه اطلاعاتی متشکل از هزاران اینفلوئنسر با تعداد مخاطب‌های مختلف

امکان مدیریت تعداد دلخواه اینفلوئنسر با استفاده از نرم افزار CRM

برخورداری از داشبورد تحلیلی برای تحت نظر داشتن بازخورد هر کدام از کمپین‌ها و میزان تعامل کاربران با محتوا

امکان ساخت آرشیو فیلم و عکس و ویدیو مورد نیاز برای کمپین‌ها

بر خلاف بسیاری از پلتفرم‌ها، AspirelQ به ازای فروش محصولات هیچ کمیسیونی دریافت نمی‌کند. همچنین شما به صورت مستقیم و بدون واسطه به شخص اینفلوئنسر متصل می‌شوید. اگر برای خرید این پلتفرم شک دارید، AspirelQ یک نسخه دمو در اختیار شما قرار می‌دهد تا از آن طریق با امکانات نرم افزار بیشتر آشنا شوید.

Heepsy

    Heepsy یکی از پلتفرمهای اینفلوئنسرمارکتینگ    

پلتفرم Heepsy یک ابزار بسیار کارآمد برای راه‌اندازی یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام است. رایگان بودن Heepsy سبب شده تا بسیاری از برندهای شخصی و کسب و کارهای کوچک به استفاده از این پلتفرم روی بیاورند. نرم افزار Heepsy ویژگیهای بسیاری دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

هدف‌گذاری بر اساس اطلاعات پایه: کاربران می‌توانند اینفلوئنسرها را بر اساس جنسیت، سن، موقعیت مکانی، زبان و ... طبقه‌بندی کنند.

هدف‌گذاری بر اساس کلمه کلیدی: کاربران این امکان را دارند تا اینفلوئنسرها را بر اساس کلمات کلیدی مختلف دسته‌بندی نمایند.

هدف‌گذاری بر اساس تعداد دنبال کننده: بسته به ابعاد و اهداف کمپین، تعداد فالوورهای یک اینفلوئنسر اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. این ویژگی به خصوص برای پیدا کردن میکرو اینفلوئنسرها بسیار موثر است.

به عنوان مثال، شما می‌توانید اطلاعات تماس مربوط به اینفلوئنسرهای تهرانی با بیش از ۱۰ هزار فالوور که در کلمه کلیدی "خانه" رتبه بالاتری دارند را به سرعت به دست بیاورید. البته جدا از تمام امکاناتی که در نسخه رایگان Heespy وجود دارد، این نرم افزار یک پلن پولی را هم ارائه می‌دهد که آن را به یک رقیب بسیار جدی برای سایر پلتفرمها بدل می‌سازد.

Trend

        Trend       

مزیت اصلی Trend، به روز بودن لیست اینفلوئنسرها و در دست داشتن تمام جزئیات مورد نیاز برای برقرار ارتباط با آن‌هاست. این پلتفرم علاوه بر این که در راه‌اندازی کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ به شما کمک می‌کند، در بخش تولید محتوا هم مشاوره‌هایی ارائه می‌دهد. نکته‌ای که Trend را از سایر پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ جدا می‌کند، این است که Trend از اینفلوئنسرها درخواست می‌کند تا به شبکه او متصل شوند. به عبارت دیگر، کسب و کار امکان همکاری با اینفلوئنسرهایی که عضو مجموعه Trend نیستند را ندارد. مجموعه Trend اصل موفقیت یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ را کیفیت محتوا می‌داند. به همین دلیل است که برندها از همان ابتدا، لایسنس محتوای تولید شده را از آن خود می‌کنند تا از این طریق بتوان آن را در رسانه‌های دیگر، از جمله رسانه‌های تبلیغاتی به اشتراک گذاشت. از مشتریان نام آشنا Trend می‌توان به برندهای Lyft، HealthWarrior، FabFitFun و ... اشاره کرد. هزینه اولیه برای راه‌اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در Trend، ۱۰۰ دلار است. پیش از راه‌اندازی کمپین، شما اطلاعاتی در خصوص اهداف و بودجه مورد نظرتان برای کمپین را به اطلاع اینفلوئنسرهای Trend‌می‌رسانید. درخواست شما به اینفلوئنسرهای فعال در بخش مورد نظرتان نمایش داده می‌شوند و در صورت موافقت آن‌ها، می‌توانید کمپین را اجرایی کنید.

Influencity

         Influencity         

قابلیت‌های Influencity به حدی بالاست که علاوه بر برندها، بسیاری از آژانس‌های مارکتینگ دیجیتال هم برای مشاوره به مشتریانشان از آن استفاده می‌کنند. Samsung، Kellogg’s و OMG‌ از مطرح‌ترین کمپانی‌هایی هستند که با Influencity همکاری دارند. این پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ به شما اجازه می‌دهد تا با بررسی عملکرد اینفلوئنسرها در کمپین‌های گوناگون، انتخاب درست‌تری داشته باشید و شانس موفقیت کمپین را افزایش دهید. اشتراک ماهیانه استفاده از سرویس Influencity ۲۴ دلار است. البته پیش از پرداخت هزینه می‌توانید به مدت محدود از سرویس‌های این نرم افزار استفاده نمایید.

Hypetap

           Hypetap از پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ           

با بهره‌مندی از بیش از ۱۲۴۰ اینفلوئنسر که در مجموع ۱۳۶ میلیون دنبال کننده دارند، Hypetap یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام است. موضوعی که Hypetap را از سایر پلتفرم‌ها جدا می‌سازد، قرار دادن مشتریان در قیف بازاریابی با استفاده از یک تکنولوژي اختصاصی است. در نتیجه تیم بازاریابی برندها می‌توانند بررسی بسیار دقیقی در خصوص رفتار مشتریان و روند پیشرفت کمپین داشته باشند. به علاوه دسته‌بندی منظم و دقیق اینفلوئنسرها باعث شده تا بسیاری از کسب و کارها، کار دشواری در پیدا کردن اینفلوئنسر مورد نظرشان نداشته باشند. هزینه اشتراک ماهیانه این سرویس ۵۰ دلار است ولی کاربران می‌توانند پیش از پرداخت هر هزینه‌ای، از حالت دمو سرویس استفاده نمایند.

سخن آخر

استفاده از پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا شانس موفقیت کمپین تبلیغاتی خود در شبکه‌های اجتماعی، به خصوص اینستاگرام را افزایش دهید. پلتفرم‌هایی که در این مقاله موبودید به شما معرفی کردیم، نه تنها می‌توانند پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب با اهداف کمپین به شما کمک می‌کنند، بلکه اطلاعات بسیار گسترده‌ای در خصوص کاربران و نحوه تعامل‌ آن‌ها با محتوا را در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

مطالب مرتبط:

1399/12/20

برچسب ها:

نظرات کاربران

رامتین

پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ خیلی خوب بود

علی

پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ باحاله

بهنام

پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ ناب ناب

ارسام

پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ ایول دنبال همین بودم

رامتین

پلتفرمهای اینفلوئنسر مارکتینگ مفید

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی