1400/01/30

آن چه که در خصوص لایو روم اینستاگرام باید بدانید

لایو روم اینستاگرام

طبق آخرین اخبار منتشر شده از اینستاگرام، این شبکه اجتماعی محبوب قصد دارد در جدید‌ترین به روز رسانی خود، قابلیت‌ جدیدی به نام لایو روم را به کاربرانش ارائه دهد. با استفاده از لایو روم کاربر می‌تواند جلسات لایو ۴ نفره را در حساب کاربری خود برگزار کند. این امر ادمین‌های اینستاگرام و تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم را قادر می‌سازد تا جامعه مخاطبان خود را گسترش داده و در نهایت، فروش محصولاتشان را افزایش دهند.

در این مقاله موبودید قصد داریم تا نگاهی کامل به لایو روم اینستاگرام داشته باشیم و ببینم که چطور می‌توانیم با بهره‌گیری از این قابلیت، به اهداف کسب و کار خود دسترسی پیدا کنیم.

لایو روم اینستاگرام چیست؟

لایو روم اینستاگرام چیست؟

قابلیت لایو اینستاگرام، به خصوص در دوران قرنطینه ویروس کرونا، با استقبال بسیار گسترده‌ای از سوی کاربران مواجه شد. حال اینستاگرام امکانات این بخش را گسترش داده و برای اولین بار، امکان برگزاری جلسات ۴ نفره را هم فراهم کرده است. طبق اعلام اینستاگرام، این کار به درخواست کاربران انجام شده تا جذابیت لایو‌ها افزایش پیدا کند. علاوه بر این، اینستاگرام تلاش کرده تا سیاست‌های امنیتی خود را نیز بهبود ببخشد. 

کاربرانی که توسط یکی از چهار شرکت‌ کننده در لایو روم بلاک شوند، دیگر امکان حضور مجدد در لایو را نخواهند داشت.

افرادی که از قوانین مجموعه (Community Guidlines) تخطی کنند، امکان ورود به لایو روم را نخواهند داشت.

برگزارکنندگان لایو قادر هستند تا کامنت کاربران مزاحم را ریپورت و بلاک کنند.

چگونه لایو روم اینستاگرام را فعال کنیم؟

   چگونه لایو روم اینستاگرام را فعال کنیم؟   

درست کردن یک جلسه لایو روم تقریبا شبیه به ساخت یک جلسه لایو معمولی در اینستاگرام است.

مرحله اول

ابتدا اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و با کشیدن صفحه به سمت راست، وارد بخش استوری شوید. در این بخش، گزینه لایو را انتخاب نمایید.

مرحله دوم

حال وقت آن است که  برای لایو روم خودتان، یک نام انتخاب نمایید. برای این منظور، روی آیکون Left Aligned کلیک کنید. به این ترتیب مخاطبان شما می‌توانند از موضوع لایو روم مطلع شده و با آگاهی وارد جلسه شما شوند.

مرحله سوم

حال با انتخاب گزینه Live، جلسه لایو آغاز می‌شود. برای بالا رفتن کیفیت انتشار تصویر، بهتر است از اینترنت پر سرعت استفاده نمایید. برای این که کاربران از بحث جا نمانند، بهتر است پیش از شروع جلسه، چند دقیقه‌‌ای منتظر بمانید.

مرحله چهارم

برای دعوت کردن از یک حساب کاربری دیگر برای حضور در لایو روم، می‌توانید برای آن‌ها درخواست (request) ارسال نمایید. لیست افرادی که برای حضور در لایو روم درخواست داده‌اند نیز در پایین صفحه به نمایش درمی‌آید.

چند راه استفاده خلاقانه از لایو روم اینستاگرام برای جذب مخاطب بیشتر

        چند راه استفاده خلاقانه از لایو روم اینستاگرام برای جذب مخاطب بیشتر        

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، هدف اینستاگرام از ارائه این قابلیت، کمک به کسب و کارها و اینفلوئنسرها در جهت گسترش فعالیت و جذب مخاطب است.

در کنفرانس مطبوعاتی معرفی این قابلیت جدید اینستاگرام، چندین ایده برای استفاده از لایو روم مطرح گردید. از لایو روم می‌توان به عنوان مثال برای برگزاری talk show، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ (Q&A) و یا آموزش استفاده نمود.

در ادامه این راهکارها را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

۱. معرفی محصول

            معرفی محصول در لایو روم اینستاگرام           

یکی از راهکارهای افزایش فروش یک محصول، تولید محتوای ویدیویی برای معرفی قابلیت‌های آن است. طبق گزارش Wyzowl، ۸۴ درصد کاربران با دیدن ویدیوی تبلیغاتی و یا معرفی یک محصول، به خرید آن علاقه‌مند می‌شوند. به عنوان مثال شما می‌توانید از چندین اینفلوئنسر بخواهید تا در یک لایو روم حاضر شوند و در خصوص محصول شما صحبت کنند. در کنار این، قابلیت فروشگاه اینستاگرام نیز به کاربران کمک می‌کند تا در صورت تمایل، در همان لحظه اقدام به خرید نمایند. 

۲. جلسات بحث و گفت‌وگو 

یکی از بهترین کاربردهای لایو روم اینستاگرام، برگزاری جلساتی است که در آن افراد می‌توانند به بحث و گفت‌وگو در خصوص موضوعات مختلف بپردازند. لایو روم بستر مناسبی را برای برگزاری وبینار و کلاس‌های پرسش و پاسخ فراهم می‌سازد. به این منظور کاربران نیاز نخواهند داشت تا برای چنین جلساتی، از پلتفرم‌های دیگر استفاده نمایند. شاید بتوان بهترین نمونه از لایو روم‌های بحث و گفت‌وگو را لایو‌ Adam Mosseri، رئیس اینستاگرام با اینفلوئنسر‌های مطرح اینستاگرام یعنی Young Ezee، Ling.KT و Lonnie Marts IIV دانست که در آن در خصوص روش‌های بهبود پلتفرم صحبت‌هایی صورت گرفت.

۳. اجرای زنده

             اجرای زنده             

در دوران کرونا، بسیاری از خواننده‌ها و هنرمندان به لایو اینستاگرام آمدند و برخی از کارهای پرطرفدار خود را برای هواداران اجرا کردند. حال تصور کنید که حضور چندین هنرمند در کنار یکدیگر می‌تواند تا چه حد مخاطبان بیشتری را جذب کند. از لایو روم اینستاگرام می‌توان به عنوان ابزاری برای برگزاری کنسرت‌های آنلاین استفاده کرد.

۴.  گرفتن فیدبک از مخاطبان

لایو روم اینستاگرام این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به صورت مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشید و به نظراتشان در خصوص مسائل مختلف گوش دهید. این موضوع هم برای تولیدکنندگان محتوا و هم برای کسب و کارها از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که آن‌ها می‌توانند با توجه به نظرات مخاطبان، استراتژی محتوای خود را بهبود بخشیده و رضایت کاربران را به دست بیاورند.

۵. برگزاری کلاس‌های آموزشی

                برگزاری کلاس‌های آموزشی در لایو روم اینستاگرام                

یکی از چالش‌هایی که افراد در زمان کرونا با آن مواجه شدند، بسته شدن باشگاه‌های ورزشی بود. همین موضوع باعث شد تا بسیاری از مربیان ورزشی از لایو اینستاگرام برای آموزش شاگردان خود استفاده کنند. لایو روم اینستاگرام می‌تواند کیفیت برگزاری جلسات ورزش در خانه را افزایش دهد. چرا که این امکان وجود دارند تا مربیانی از چندین حوزه مختلف وارد لایو روم شده و تجربیات خود را با کاربران به اشتراک بگذارند. البته این موضوع تنها به فعالیت‌های ورزشی محدود نمی‌‌شود و می‌توان در همه زمینه‌ها از آن استفاده نمود. استقبال بی‌نظیر کاربران از جلسات لایو سبب شد تا اینستاگرام یک قابلیت جدید به نام Live Badges نیز به این بخش اضافه کند. با استفاده از live badge، کاربران می‌توانستند به تولیدکنندگان محتوا کمک مالی کنند. 

سخن آخر

لایو اینستاگرام یکی از قابلیت‌هاییست که به خصوص در زمان قرنطینه ویروس کرونا، بسیار بر سر زبان‌ها افتاد و علاقه‌مندان بسیاری را به سمت خود جذب کرد. همین موضوع سبب شد تا اینستاگرام به درخواست کاربران، قابلیت لایو روم را راه‌اندازی کند. با استفاده از لایو روم اینستاگرام، امکان حضور همزمان ۴ نفر در یک جلسه لایو فراهم می‌شود. همچنین کسب و کارها و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند با اندکی خلاقیت، از لایو روم اینستاگرام برای افزایش تعداد مخاطبان خود و در نهایت کسب درآمد از اینستاگرام استفاده نمایند. 

 

مطالب مرتبط:

1400/01/30

نظرات کاربران

رامتین

آن چه که در خصوص لایو روم اینستاگرام باید بدانید خوبه

رامتین

آن چه که در خصوص لایو روم اینستاگرام باید بدانید عالیه

رامتین

آن چه که در خصوص لایو روم اینستاگرام باید بدانید استفاده کردم خوبه

رامتین

آن چه که در خصوص لایو روم اینستاگرام باید بدانید مفیده

رامتین

آن چه که در خصوص لایو روم اینستاگرام باید بدانید کاربردیه

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی