1400/02/01

برنامه کلاب هاوس

برنامه کلاب ‌هاوس

با چرخی در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام و توئیتر، قطعا با افرادی مواجه مي‌شوید که شما را به شرکت در اتاق‌های گفتگو کلاب هاوس دعوت می‌کنند. برنامه کلاب هاوس در نگاه اول، یک تفاوت ويژه با سایر شبکه‌های اجتماعی دارد. در این شبکه، خبری ازپیام متنی و ویدیویی نیست و افراد با عضو شدن در اتاق‌ها با موضوعات مختلف، می‌توانند تنها از طریق حرف زدن با هم به بحث و تبادل نظر بپردازند. در این مقاله موبودید قصد داریم تا جزئیات بیشتری در خصوص برنامه کلاب‌ هاوس را در اختیار شما قرار دهیم. همچنین به چندین سوال پرتکرار که ذهن کاربران اینترنت را به خود مشغول کرده‌ هم پاسخ خواهیم داد.

برنامه کلاب هاوس چیست؟

برنامه کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی مبتنی بر سیستم عامل iOS است که امکان ساخت اتاق‌های گفت‌وگو را به کاربرانش ارائه می‌دهد. افرادی که این برنامه را نصب می‌کنند، می‌توانند با استفاده از دسته‌بندی موضوعی اتاق‌های گفتگو، یکی را انتخاب کرده و با افراد حاضر در آن صحبت کنند. اتاق‌های گفتگو کلاب هاوس به عبارتی شبیه پادکست‌هایی هستند که به صورت زنده اجرا می‌شوند. با این تفاوت که مخاطبان یک گفتگو در کلاب هاوس می‌توانند با اجازه مدیر، صحبت‌ها و نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. هیچ کدام از محتواهای کلاب هاوس برای کاربران قابل ذخیره‌سازی نیستند. همچنین اگر قسمت‌هایی از گفتگو را از دست بدهید، امکان دسترسی به آن‌ها برای شما وجود نخواهد داشت.

چگونه می‌توان عضو کلاب‌ هاوس شد؟

 چگونه می‌توان عضو کلاب‌ هاوس شد؟ 

یکی دیگر از تفاوت‌های کلاب هاوس با سایر شبکه‌های اجتماعی، این است که کاربر برای شروع فعالیت در کلاب هاوس، باید توسط شخص دیگری در این پلتفرم دعوت شود. به عبارت دیگر، نصب کلاب هاوس و ساختن اکانت در آن به منزله شروع استفاده از این برنامه نیست. CEO برنامه کلاب هاوس، Paul Davidson اعلام کرده در آینده نزدیک، این برنامه به صورت گسترده در اختیار تمام کاربران قرار خواهد گرفت. حتی کاربران اندروید که در حال حاضر امکان استفاده رسمی از کلاب هاوس را ندارند، می‌توانند در آینده نزدیک وارد این برنامه شوند.

برنامه کلاب هاوس چگونه کار می‌کند؟

کلاب هاوس در اصل بستری فراهم می‌کند که در آن افراد مختلف می‌توانند در فضاهایی به نام اتاق، به بحث و گفت‌وگو بپردازند. وقتی وارد برنامه کلاب هاوس می‌شوید، لیستی از اتاق‌های فعال برایتان به نمایش درخواهد آمد. با کلیک بر روی نام اتاق، وارد گفتگو خواهید شد. در حال حاضر، بیشتر مکالمات اتاق‌های کلاب هاوس به شیوه جلسات Ted Talk برگزار می‌شود. یعنی یک شخص به عنوان مدیر اتاق (که با نام Moderator شناخته می‌شود) طرح موضوع کرده و شروع به صحبت می‌کند. در صورتی که افراد بخواهند نظرات خود را بیان کنند، می‌توانند با انتخاب Raise hand، از شخص مدیر اجازه صحبت بگیرند. 

چه آینده‌ای در انتظار برنامه کلاب هاوس خواهد بود؟

   چه آینده‌ای در انتظار برنامه کلاب هاوس خواهد بود؟   

کلاب هاوس زمانی بر سر زبان‌ها افتاد که افراد تاثیرگذار در دنیا مانند ایلان ماسک مدیر تسلا و مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک و اپرا وینفری وارد این شبکه اجتماعی شدند. شهرت این برنامه همچنین سبب شده تا بسیاری از سرمایه‌گذاران هم به سهام کلاب هاوس علاقه‌مند شوند. با این که تنها یک سال از پیداش کلاب هاوس می‌گذرد، ارزش کلی سهام این شرکت در حال حاضر به بیش از ۱ بیلیون دلار رسیده است. کلاب هاوس تا بدین‌جا توانسته طرفداران بسیاری را جمع کند. اما در این میان یک مشکل در راه مدیران این پلتفرم است. سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک و حتی تلگرام هم قابلیت‌هایی را به برنامه‌های خود اضافه کرده‌اند که امکان چت صوتی را به کاربران می‌دهند. یکی دیگر از مشکلاتی که مدیران برنامه کلاب هاوس باید به آن توجه کنند، حذف محتوای توهین‌آمیز و نژادپرستانه در این پلتفرم است. بسیاری از فعالان حقوق زن و کمپین‌های ضدنژادپرستی از این موضوع ابراز نگرانی کرده‌اند. حال باید ببینیم مدیران این شبکه اجتماعی چگونه می‌خواهند بدون لطمه زدن به تجربه مخاطبان این برنامه، با موضوعات این‌چنینی دست و پنجه نرم کنند.

چند سوال اساسی در خصوص برنامه کلاب هاوس

     چند سوال اساسی در خصوص برنامه کلاب هاوس     

تا اینجا با ماهیت کلی این پلتفرم اجتماعی نسبتا نوپا آشنا شدیم. اما به محض قدرت گرفتن کلاب هاوس، سوال‌های فراوانی در اذهان مخاطبان اینترنت به وجود آمد. در این بخش با بیان تعدادی از این سوالات، سعی می‌کنیم به آن‌ها پاسخ دهیم.

۱.  چند کاربر می‌توانند به صورت همزمان وارد یک اتاق شوند؟

در حال حاضر، هر اتاق گفتگو در برنامه کلاب هاوس، ظرفیت ۵۰۰۰ هزار کاربر را دارد. جالب است بدانید که تا الان، تنها مصاحبه ایلان ماسک در این پلتفرم به این سقف رسیده است.

۲. آیا می‌توان از طریق کلاب هاوس به کسب درآمد رسید؟

تعداد بالای مخاطبان حاضر در برنامه کلاب هاوس، آن را به یک بستر مناسب برای کسب درآمد تبدیل می‌کند. به همین دلیل مدیران کلاب هاوس تصمیم گرفتند تا استراتژی‌های مختلف کسب درآمد (Monetization Schemes) را به صورت آزمایشی در برخی گروه‌ها اجرا کنند. جزئیات دقیقی در خصوص نحوه کسب درآمد از کلاب هاوس منتشر نشده است. اما چیزی که در رسانه‌ها منتشر شده، نشان می‌دهد که مدیران این شبکه اجتماعی علاقه‌ای به قرار دادن تبلیغات در برنامه ندارند.

۳. آیا شبکه‌های دیگری مانند کلاب هاوس فعالیت دارند؟

کلاب هاوس توانسته به محبوبیت بی‌نظیری در دنیا برسد. این شبکه اجتماعی توانست یک حقیقت مهم را فاش کند. این حقیقت که کاربران فضای اینترنت دوست دارند صدای خود را به گوش یکدیگر برسانند و از این طریق، احساس راحتی بیشتری هم دارند. موضوعی که غول‌های تکنولوژي در دنیا هم آن را به خوبی متوجه شده‌اند. در نتیجه تلاش می‌کنند تا با ارائه قابلیت‌های مختلف، این نیاز کاربران را پوشش دهند. به عنوان مثال، توئیتر در حال آزمایش اپلیکیشنی به نام Spaces است که به زودی به بازار عرضه خواهد شد. اینستاگرام هم سعی کرده تا جلسات لایو خود را گسترده‌تر کند و امکان وجود ۴ کاربر در یک جلسه را فراهم نموده است. 

۴. مشکلات کلاب هاوس چیست؟

اخیرا کلاب هاوس با یک چالش بسیار بزرگ مواجه شد. اطلاعات اکانت بیش از ۱.۳ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی به دست هکرها افتاد و سپس در یک فروم آنلاین منتشر شد. این خبر، موجی از انتقادات را به سوی مدیران برنامه کلاب هاوس سرازیر کرد. این اطلاعات که در Raid Forums منتشر شد، شامل نام کاربری، عکس، نام حساب کاربری توئیتر و اینستاگرام و ... بودند.

در نتیجه موضوع امنیت کلاب هاوس همچنان بحث داغ این روزهای طرفداران و مخالفان این پلتفرم است.

سخن‌ آخر

برنامه کلاب هاوس توانسته بسیاری را شیفته خود کند. وجود اتاق‌های گفت‌وگو در خصوص موضوعات متنوع و همچنین علاقه افراد تاثیرگذار و مشهور به حضور در کلاب هاوس، روزبه‌روز به اهمیت این رسانه اجتماعی اضافه می‌کند. این در حالیست که تنها کاربرانی می‌توانند در این برنامه حضور داشته باشند که از طرف یک کاربر دیگر دعوت شده‌اند. پس پیش‌بینی می‌شود با ارائه نسخه رسمی کلاب هاوس برای اندروید و آزاد شدن استفاده از آن برای همه، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی چندین برابر شود. البته در این میان، شرکت‌های دیگر هم دست به کار شدند تا با رقابت با کلاب هاوس بپردازند. البته حفره‌های امنیتی موجود در برنامه کلاب هاوس، باعث نگرانی بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی شده است. باید منتظر ماند و دید کلاب هاوس برای حفظ مخاطبانش در آینده، چه مسیری را در پیش خواهد گرفت.

 

مطالب مرتبط:

1400/02/01

نظرات کاربران

رامتین

برنامه کلاب هاوس عالیه یدونه باشه

رامتین

برنامه کلاب هاوس خیلی خوبه من که راضیم

رامتین

برنامه کلاب هاوس کامل و همه چی تمام

رامتین

برنامه کلاب هاوس خوبه استفاده می کنم

رامتین

برنامه کلاب هاوس عالی میشه اگر برای اندروید هم باشه

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی