1400/02/20

۱۱ روش جذاب برای استفاده از پستهای کاروسل اینستاگرام

پستهای کاروسل اینستاگرام

انتشار پست‌ها به صورت کاروسل در اینستاگرام نه تنها به شما اجازه می‌دهد تا محتوای بیشتری را تحت قالب یک پست در اختیار کاربران خود قرار دهید، بلکه زمان حضور یک کاربر در صفحه شما را نیز افزایش می‌دهد. در نتیجه، برخورداری از یک استراتژی درست برای انتشار پستهای کاروسل اینستاگرام نه تنها نرخ تعامل کاربران فعلی با محتوا را بالا می‌برد، بلکه در مواردی می‌تواند باعث افزایش میزان فروش محصولات و کسب درآمد بیشتر از اینستاگرام شود.

در این مقاله موبودید، قصد داریم ۱۱ روش خلاقانه برای انتشار پست‌ به صورت کاروسل را به شما معرفی نماییم. اجرای این روش‌ها به شما کمک می‌کند تا پستهای کاروسل جذاب تولید کرده و فعالیت خود در اینستاگرام را گسترش دهید.

معرفی محصولات جدید

کاروسل اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد تا چندین عکس و ویدیو را کنار یکدگیر قرار داده و آن‌ها را به صورت یکجا منتشر کنید. از آن جا که کاربر تنها با بررسی یک پست، قادر است تا تمام اطلاعات مرتبط با یک موضوع خاص را به دست بیاورد، می‌توان از این روش برای رونمایی از محصولات جدید و معرفی ویژگی‌های مختلف آن‌ها استفاده کرد. قرار گرفتن تمام اطلاعاتی که کاربر به آن‌ها نیاز دارد در قالب یک پست اینستاگرامی، باعث کوتاه‌تر شدن مراحل خرید و در نهایت افزایش شانس خرید کاربر می‌شود. بسیاری از برندهای فعال در حوزه مد و فشن، از این روش برای رونمایی از کالکشن جدید خود استفاده می‌کنند. جدا از معرفی محصولات جدید، یک برند می‌تواند از پستهای کاروسل اینستاگرام برای نشان دادن نظرات مشتریان، پخش ویدیوهای دمو محصول و حتی موارد آموزشی هم استفاده نماید.

نمایش پست‌های قبل/بعد

 ذهن انسان به صورت ذاتی به گونه‌ای است که به سرعت تغییر را تشخیص داده و به آن توجه می‌کند. پستهای کاروسل اینستاگرام یک روش بسیار مناسب برای نمایش محتواهای قبل/بعد هستند. به عنوان مثال، نشان دادن تاثیرات یک محصول بهداشتی بر روی پوست و تغییرات به وجود آمده پس از مصرف آن، نه تنها توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند، بلکه احتمال فروش محصول از طریق اینستاگرام را نیز بالا می‌برد. تصاویر قبل/بعد حس کنجکاوی را در ذهن کاربر به وجود آورده و باعث می‌شوند او تعامل بیشتری با محتوا برقرار کند. 

نکته: دعوت از کاربران برای اشتراک‌گذاری نظراتشان در خصوص محصولات و بیان انتقادات و پیشنهادات در بخش کامنت، یکی دیگر از راهکارهای بالا بردن تعامل پستهای کاروسل اینستاگرام است. به این ترتیب، محتوای شما رتبه بهتری از الگوریتم اینستاگرام کسب خواهد کرد. این موضوع به وارد شدن پست به بخش اکسپلور اینستاگرام و جذب مخاطبان جدید هم کمک زیادی می‌کند.

تولید محتوا برای یک عده خاصی از مخاطبان

  تولید محتوا برای یک عده خاصی از مخاطبان  

پستهای کاروسل اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهند که اطلاعات زیادی را در قالب یک پست اینستاگرامی به کاربرانتان ارائه دهید. به عنوان مثال، یک برند می‌تواند مخاطبان هدف خود را دسته‌بندی کرده و در هر صفحه از یک پست کاروسل، نکات مربوط به هر گروه را به آن‌ها منتقل کند. این توجه ویژه به کاربران باعث افزایش اعتماد آن‌ها به برند شده و شانس خرید آن‌ها را افزایش می‌دهد.

تمام کسب و کارها می‌توانند با توجه به حوزه فعالیتشان، از این روش برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان استفاده نمایند. برای شناخت بیشتر مخاطبان، بهتر است به بخش insight اینستاگرام سر بزنید و اطلاعات مورد نیاز برای طبقه‌بندی کاربران را به دست بیاورید.

تعریف داستان شکل‌گیری کسب و کار

پستهای کاروسل اینستاگرام به شما این اجازه را می‌دهند تا بدون شلوغ کردن صفحه، داستان شکل‌گیری کسب و کارتان را برای مخاطبان شرح دهید. مهم‌ترین بخش این کار، انتخاب عکس کاور پست است. کیفیت عکس اهمیت چندانی ندارد. چیزی که مهم است، داستانیست که پشت آن عکس وجود دارد. عکس کاور باید به گونه‌ای باشد که نقطه شروع داستان کسب و کار شما را نشان دهد. تصاویری مربوط به اولین دفتر کار، اولین محصول تولید شده و اولین کسانی که وارد شرکت شده‌اند، می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای عکس کاور باشند.

یکی دیگر از روش‌های استفاده از پستهای کاروسل در اینستاگرام، معرفی بخش‌های مختلف کسب و کار و افرادی است که در آن مشغول به کار هستند. از آن جایی که فضای کار همواره با اتفاقات و موضوعات بسیاری همراه است، به اشتراک گذاشتن این داستان با مخاطبان می‌تواند توجه آن‌ها را به سمت خود جلب کند.

پرداختن به جزئیات

      پرداختن به جزئیات      

بر خلاف چیزی که در پست‌های معمولی اینستاگرام می‌بینیم، پستهای کاروسل اینستاگرام مکانی مناسب برای نشان دادن جزئیات و توضیحات بیشتر در خصوص یک موضوع و یا محصول است. به عنوان مثال، شما می‌توانید تصاویر یک محصول را از زوایای مختلف برای کاربر به نمایش دربیاورید و به آن‌ها اجازه دهید تا تمام جزئیات محصول را مشاهده کنند. بسیاری از اینفلوئنسرها برای معرفی محصولات برندهای مختلف از این روش استفاده می‌کنند.

نمایش نظرات مخاطبان

نظرات کاربران در خصوص خدمات و محصولات یک برند، به عنوان یک مرجع برای افرادی که هیچ شناختی نسبت به آن برند ندارند به حساب می‌آید. در نتیجه، اگر نظر مثبتی از سوی مخاطبان و مشتریان خود دریافت می‌کنید، بهتر است آن‌ها را تحت قالب پستهای کاروسل به مخاطبان نمایش دهید. این کار نه تنها توجه کاربران فعلی صفحه را به خود جلب می‌کند، بلکه باعث می‌شوند افرادی که برای اولین بار وارد صفحه شما مي‌شوند، دید مثبتی نسبت به برند و کسب و کارتان داشته باشند. استفاده از کروسل اینستاگرام اجازه می‌دهد تا بتوانید نظرات برتر را در یک پست قرار داده و آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

استفاده از تصاویر outtake

        استفاده از تصاویر outtake        

بیشتر عکاس‌ها در زمان ثبت تصویر از یک سوژه، شروع به عکس گرفتن از زوایای مختلف کرده و در نهایت، بهترین گزینه را برای به اشتراک گذاری انتخاب می‌کنند. به تصاویری که کیفیت عکس اصلی را ندارند و به عبارت دیگر، 

"عکس برنده" محسوب نمی‌شوند، تصاویر outtake می‌گویند. انتشار تصاویر outtake امروزه به یک ترند بین اینفلوئنسرهای داخلی و خارجی تبدیل شده است. این تصاویر شاید کیفیت عکس اصلی را نداشته باشند اما به هر حال می‌توانند در انتقال پیام به کاربر کمک کنند. انتشار تصاویر به صورت کاروسل در اینستاگرام این امکان را به افراد می‌دهد تا مطالب خود را بهتر به کاربر منتقل نمایند.

نمایش محتواهای تولید شده توسط کاربران

علاوه بر نمایش نظرات کاربران، پستهای کاروسل اینستاگرام بستری مناسب برای  به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیوهای تولید شده توسط کاربران (User Generated Content) است. اجرای یک استراتژی مناسب در راستای استفاده بهینه از محتوای تولید شده توسط کاربر، نتایجی مانند بالا رفتن میزان وفاداری مشتریان برند و افزایش وابستگی مخاطبان به صفحه شما را به همراه خواهد داشت. این موضوعات می‌توانند در نهایت به افزایش فروش محصولات منجر شوند. پستهای کاروسل به شما این امکان را می‌دهند تا محتوای تولید شده توسط کاربران را به صورت دسته‌بندی شده در صفحه خود به اشتراک بگذارید. اهمیت دادن به بحث UGC باعث می‌شود تا کاربران بیشتری به تولید محتوا برای برند شما علاقه پیدا کنند. در نتیجه شما بدون آن که بودجه‌ای صرف تبلیغات کرده باشید، خواهید دید که روز به روز به تعداد مخاطبانی که با برند شما تعامل دارند، اضافه می‌شود.

استفاده از کال تو اکشن

آمار و ارقام نشان می‌دهد پستهای کاروسل اینستاگرام به علت ماهیت متفاوتشان در مقایسه با پست‌های معمولی، نرخ تعامل بالاتری دارند. اما قضیه به این جا ختم نمی‌شود. چرا که شما می‌توانید با استفاده از برخی تکنیک‌ها، سطح تعامل را از چیزی که هست هم بالاتر ببرید.

یکی از این تکنیک‌ها، استفاده از کال تو اکشن در بخش کپشن پستهای کاروسل اینستاگرام است. به عنوان مثال، شما می‌توانید چندین عکس را به صورت کاروسل پست کنید و از مخاطبانتان بخواهید که شماره عکس مورد علاقه خود را برای شما در قسمت کامنت‌ها بنویسند.

نمایش تصاویری از پشت صحنه یک مراسم 

پستهای کاروسل اینستاگرام یک ابزار مناسب برای پوشش مراسمات و جلساتیست که توسط یک کسب و کار برگزار می‌گردد. امکان قرار دادن چندین تصویر و ویدیو در یک پست می‌تواند به خوبی فضای آن مراسم را برای کاربر شبیه‌سازی نماید. اگر قابلیت کاروسل وجود نداشت، شما برای پوشش یک مراسم مجبور بودید تا عکس‌های بسیار زیادی را به صورت پست در اینستاگرامتان منتشر کنید که بی‌شک باعث خشم کاربران می‌شد!

اضافه کردن جذابیت به صفحه

              اضافه کردن جذابیت به صفحه              

به لطف وجود ابزارهای گرافیکی متنوع و گستردگی برنامه‌های ویرایش عکس، کاربران بیش از گذشته می‌توانند پست‌های جذاب تولید کنند و در صفحات اجتماعی به اشتراک بگذارند. استفاده از نرم افزارهایی مانند SwipeMix و Scrl به شما اجازه می‌دهد تا پستهای کاروسل اینستاگرام بسیار جذابی را برای اینستاگرام تولید کنید. 

سخن آخر

کاروسل اینستاگرام یکی از قابلیت‌های پرطرفدار است که توسط بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نه تنها اینفلوئنسرها و کسب و کارها، بلکه حساب‌های کاربری شخصی هم می‌توانند برای بالا بردن جذابیت صفحه خود از پستهای کاروسل اینستاگرام استفاده نمایند. به صورت کلی، کاروسل اینستاگرام آزادی عمل بیشتری را برای انتشار پست‌ها در اختیار ادمین‌ها‌ قرار داده و نرخ تعامل کاربران با محتوا را بالاتر می‌برد.

 

 

مطالب مرتبط:

1400/02/20

برچسب ها:

نظرات کاربران

رضا

۱۱ روش جذاب برای استفاده از پستهای کاروسل اینستاگرام مقاله جالبی بود

sohrabi

۱۱ روش جذاب برای استفاده از پستهای کاروسل اینستاگرام واقعا عالی بود

نیلو

۱۱ روش جذاب برای استفاده از پستهای کاروسل اینستاگرام نرخ تعامل کاربران فعلی با محتوا را بالا می‌بره

zangane

۱۱ روش جذاب برای استفاده از پستهای کاروسل اینستاگرام واقعا پست کاروسل کاربردی

مریم

۱۱ روش جذاب برای استفاده از پستهای کاروسل اینستاگرام بی نقص و عالی

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی