1400/03/04

۵ ابزار کارآمد برای مدیریت فرآیند قرعه کشی در اینستاگرام

قرعه کشی در اینستاگرام

یکی از روش‌های موثر برای افزایش میزان تعامل کاربران با محتوای اینستاگرام کسب و کارها، برگزاری مسابقه و دادن جایزه به برندگان آن است. البته کسب و کارها برای برگزاری مسابقات اینستاگرامی، با اینفلوئنسرها نیز همکاری می‌کنند تا تاثیر بیشتری بر روی کاربران داشته باشد. برگزاری مسابقه در شبکه‌های اجتماعی، به خصوص اینستاگرام، کاری پیچیده است که نیازمند استراتژی و برنامه‌ریزی مشخص دارد. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برگزارکنندگان باید به آن توجه نمایند، نحوه قرعه‌کشی بین افراد شرکت‌کننده است. پیدا کردن یک روش امن برای انتخاب برندگان، همواره یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های ادمین‌های اینستاگرامیست. به همین دلیل در این مقاله موبودید قصد داریم ۵ ابزار کارآمد برای مدیریت قرعه‌ کشی در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

چرا ابزارهای قرعه کشی در اینستاگرام مهم هستند؟

به صورت کلی، درصد زیادی از انسان‌ها دوست دارند تا شانس خود را در یک قرعه کشی امتحان کنند. برگزاری قرعه کشی در اینستاگرام هم می‌تواند حس کنجکاوی کاربران را برانگیزد و آن‌ها را ترغیب کند تا شانس خود را امتحان نمایند. استفاده از این ترفند نه تنها تعامل کاربران از پیش در صفحه وجود دارند را بالا می‌برد، بلکه راه را برای وجود کاربران جدید نیز فراهم می‌سازد. اما مهم‌ترین چالش این روش، انتخاب برندگان قرعه کشی است. چرا که اولا هر قرعه کشی در اینستاگرام قوانین مربوط به خودش را دارد. به عنوان مثال، یک صفحه ممکن است از کاربرانش بخواهند تا متنی را در بخش کامنت قرار دهند. در حالی که یک صفحه دیگر از افراد درخواست می‌کند که دوستان خود را زیر پست مربوط تگ کنند. موضوع دوم این که همه افرادی که در قرعه کشی شرکت می‌کنند، باید به صورت تصادفی انتخاب شوند و شانس برنده شدن یکسان داشته باشند. از آنجایی که انجام این کارها به صورت دستی عملا بسیار سخت و زمان‌بر است، ادمین‌ها به استفاده از ابزارهای مدیریتی قرعه کشی در اینستاگرام روی می‌آورند. در ادامه این مقاله موبودید، با چند نمونه از مشهورترین این ابزارهای مدیریتی آشنا خواهیم شد.

معرفی ابزارهای مدیریت قرعه کشی در اینستاگرام

نرم‌افزار AiSchedul

 نرم‌افزار AiSchedul 

یکی از بهترین ابزارهای مدیریت قرعه کشی در اینستاگرام، AiSchedul است. البته AiSchedul قابلیت‌هایی از قبیل زمانبندی محتوا را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت Post and Reward در این ابزار، علاوه بر اینکه امکانات متنوعی برای برگزاری هر چه بهتر یک رقابت اینستاگرامی را برای کاربر فراهم می‌کند، مزایای دیگری هم دارد. یکی از این مزایا، امکان انتخاب تصادفی برندگان قرعه کشی است. 

این قابلیت در ابتدا شرایط حساب‌های کاربری که در مسابقه و یا قرعه کشی شرکت کرده‌اند را طبق استانداردهای موجود بررسی می‌کند. همچنین این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا اکانت‌های فیکی که در مسابقه شرکت کرده‌اند را پیدا کرده و آن‌ها را از لیست کنار بگذارید. پس از به دست آمدن لیست برندگان، شما می‌توانید به برنامه اجازه دهید که با ارسال یک پیام دایرکت، کاربران را از این خبر مطلع سازد. استفاده از برخی امکانات AiSchedul رایگان است اما برای دسترسی به امکانات پیشرفته‌تر، باید حساب کاربری خود را ارتقا دهید.

نرم‌افزار Gleam

  نرم‌افزار Gleam  برای قرعه کشی در اینستاگرام  

برخلاف چیزی که در AiSchedul شاهد بودیم، Gleam هیچ امکانات اضافی را برای مدیریت صفحه در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد و تنها بر روی برگزاری قرعه کشی در اینستاگرام تمرکز کرده است. استفاده از این برنامه می‌تواند باعث صرفه‌جویی بسیاری در وقت ادمین‌ها شود. 

Gleam تنها به اینستاگرام محدود نیست و می‌توان برای برگزاری قرعه کشی در سایر شبکه‌های اجتماعی از جمله Pinterest، Tumbler و Twitter نیز از آن استفاده کرد. وجود ماژول‌ها و تمپلیت‌های از پیش طراحی شده در این ابزار، باعث می‌شود تا افراد بتوانند به سرعت دستورات خود را اجرا نمایند. البته باید اشاره کنیم که این برنامه امکانات بسیار محدودی را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهد. در نتیجه برای دستیابی به نتایج بهتر، باید یکی از پلن‌های موجود برای این نرم‌افزار را خریداری نمایید.

وبسایت Instagram Random Comment Picker

    وبسایت Instagram Random Comment Picker    

وبسایت Instagram Random Comment Picker به صورت کاملا رایگان به شما کمک می‌کند تا از میان افرادی که در قرعه کشی اینستاگرام شرکت کرده‌اند، چندین حساب را به عنوان برنده انتخاب نمایید. در مسابقات و قرعه کشی‌هایی که در آن‌ها از کاربران درخواست می‌شود تا زیر یک پست کامنت بگذارند، Instagram Random Comment Picker بهترین و سریع‌ترین ابزار ممکن است.

 نرم‌افزار Woobox

       نرم‌افزار Woobox برای قرعه کشی در اینستاگرام      

اگر در فیسبوک یا اینستاگرام صفحه کسب و کارتان یک رقابت یا قرعه کشی برگزار می‌کنید، Woobox به شما کمک می‌کند تا بدون مشکل، برندگان را از میان افراد دارای صلاحیت انتخاب نمایید. این نرم‌افزار در ابتدا اجازه می‌دهد تا کاربران برای مدتی محدود از امکاناتش به صورت رایگان استفاده نمایند. با ورود به بخش Posts، می‌توانید فیلترهای مورد نظر برای کامنت‌ها را اعمال کرده و قرعه کشی بین کاربران اینستاگرام را انجام دهید. سپس با انتخاب گزینه Pick Winner، برند‌گان خوش‌شانس معرفی می‌شوند. باید این نکته را نیز اضافه کرد که Woobox علاوه بر کامنت‌ها، می‌تواند هشتگ‌ها را نیز مورد بررسی قرار دهد. در نتیجه اگر مسابقه‌ای برگزار می‌کنید که در آن، کاربران باید از یک هشتگ خاص در زیر پست‌ها و داخل استوری‌هایشان استفاده کنند، با Woobox می‌توانید قرعه کشی خود را انجام دهید.

نرم‌افزار Easypromo Instagram Sweepstakes

       نرم‌افزار Easypromo Instagram Sweepstakes  برای قرعه کشی در اینستاگرام       

امروزه الگوریتم اینستاگرام تنها به کامنت و لایک اهمیت نمی‌دهد و شاخص‌های زیادی برای رتبه‌بندی پست‌ها در این شبکه وجود دارد. تاثیر این موضوع را می‌توان در قرعه کشی‌های‌ اینستاگرام هم مشاهده کرد. چرا که بسیاری از صفحات، به جای اینکه کاربران را تنها به گذاشتن کامنت تشویق کنند، از آن‌ها می‌خواهند که پست را ذخیره کرده و یا به اشتراک بگذارند. همین پیچیدگی در برگزاری مسابقات، باعث می‌شود تا کار انتخاب اتوماتیک برنده، سخت‌تر شود. کارشناسان اینستاگرام برای حل این مشکل، نرم‌افزار Easypromo Instagram Sweepstakes را پیشنهاد می‌کنند. پیش از این که نرم‌افزار لیستی از برندگان را در اختیارتان قرار دهد، با ارائه اسنادی به شما نشان می‌دهد که تمامی افراد به صورت کاملا تصادفی انتخاب شده‌اند. اولین بار استفاده از این برنامه برای کاربران رایگان است. اما برای دفعات بعدی، شما باید حساب کاربری خود را ارتقا دهید.

سخن آخر

به صورت کلی، برگزاری قرعه کشی در اینستاگرام می‌تواند در بالاتر بردن میزان تعامل کاربران با صفحه نقش موثری داشته باشد. اما یکی از کارهای سخت پس از برگزاری قرعه کشی، انتخاب برندگان است. موضوع زمانی سخت‌تر می‌شود که کاربران قوانین مسابقه یا قرعه کشی را رعایت نکنند و یا حتی با حساب‌های کاربری فیک در آن شرکت نمایند. جداسازی این حساب‌ها به صورت دستی، امری بسیار زمان‌بر است. در نتیجه ادمین‌های اینستاگرام علاقه دارند تا از ابزارهایی که کارشان را راحت‌تر می‌سازند، استفاده کنند. در این مقاله موبودید چند نرم‌افزار را معرفی کردیم که برای برگزاری قرعه کشی در اینستاگرام و انتخاب برنده به صورت اتوماتیک به شما کمک خواهند کرد.

 

 

مطالب مرتبط:

1400/03/04

نظرات کاربران

سپیده

عالی

شمیلا

کاربردی

رامتین

۵ ابزار کارآمد برای مدیریت فرآیند قرعه کشی در اینستاگرام مرسی خوب بود

علی

۵ ابزار کارآمد برای مدیریت فرآیند قرعه کشی در اینستاگرام جالببببببببببببببببببب

بهنام

۵ ابزار کارآمد برای مدیریت فرآیند قرعه کشی در اینستاگرام کاربردییییییییی

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی