1400/03/06

ریپورت اینستاگرام چیست؟ چگونه از ریپورت خارج شویم؟

ریپورت اینستاگرام

مدیریت فضای اینترنت و جلوگیری از انتشار محتواهایی که به هر نحوی با قوانین کشورها در تضاد است را می‌توان یکی از چالش‌های بزرگ شرکت‌ها و دولت‌ها دانست. اینستاگرام، توییتر و فیسبوک همواره در تلاشند تا با تدوین سیاست‌های درست، امنیت کاربران را فراهم کنند. یکی از ابزارهایی که شبکه‌های اجتماعی برای مقابله با محتوای نامناسب و غیر قانونی در اختیار افراد قرار می‌دهد، قابلیت ریپورت است. اما سوال اینجاست که با ریپورت کردن یک کامنت، پست، استوری و ... در شبکه‌های اجتماعی، دقیقا چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ در این مقاله موبودید قصد داریم قابلیت ریپورت اینستاگرام را زیر ذره‌بین ببریم و دریابیم که چگونه این کار در فضای اینستاگرام می‌تواند از کاربران محافظت کند. همچنین در انتهای مقاله، روش‌های خارج شدن از ریپورت را برای حساب‌های کاربری اینستاگرام شرح خواهیم داد.

چرا اینستاگرام حساب‌های کاربری را ریپورت می‌کند؟

چرا اینستاگرام حساب‌های کاربری را ریپورت می‌کند؟

همانطور که اشاره کردیم، هر جامعه‌ای از انسان‌ها نیازمند قوانین و چارچوب‌های مشخص است. در نتیجه اینستاگرام وظیفه دارد تا برای نظم دادن به جامعه داخلی خود، مجموعه‌ای از قوانین را تدوین کرده و در اختیار کاربران قرار دهد. زیرپا گذاشتن قوانین اینستاگرام توسط کاربران، می‌تواند مجازات‌ مختلفی را برای آن‌ها در پی داشته باشد. همچنین اینستاگرام برای ایجاد یک فضای سالم‌تر، از کاربران هم می‌خواهد که در صورت مشاهده محتوای غیرمتعارف، آن را ریپورت کنند. دلایل ریپورت شدن یک محتوای اینستاگرام می‌تواند به شرح زیر باشد:

قراردادن بیش از حد محتوا

انتشار بیش از حد محتوا (پست، استوری، کامنت و ...) در یک مدت زمان کوتاه، باعث می‌‌شود تا حساب کاربری ریپورت شود. البته حساب کاربری ریپورت شده توسط اینستاگرام، پس از مدتی می‌تواند مجددا به فعالیت خود ادامه دهد.

قراردادن محتوای نامناسب 

وجود محتوای نامناسب در اینستاگرام می‌تواند یک خطر جدی برای کاربران این شبکه اجتماعی، به خصوص کاربران کم‌ سن و سال‌ باشد. الگوریتم اینستاگرام همواره تلاش می‌کند تا محتواهایی که مضمون نامناسب دارند را پیدا کرده و از نمایش آن‌ها جلوگیری کند. اما کاربران هم می‌توانند با ریپورت کردن محتوای نامناسب، نقش ویژه‌ای در این قضیه داشته باشند. وقتی کاربر تصمیم به ریپورت کردن یک محتوا می‌گیرد، باید یکی از گزینه‌های پایین در خصوص مغایرت محتوا با قوانین اینستاگرام را انتخاب نماید:

انتشار محتوای آزاردهنده (Posting annoying content):

انتخاب این گزینه به معنای ریپورت مستقیم حساب کاربری نیست. اینستاگرام در چنین مواردی به شما پیشنهاد می‌کند تا حساب موردنظر را آنفالو و بلاک کنید. 

اکانت‌های اسپم:

همانند حالت اول، ریپورت کردن حساب‌های کاربری اسپم به معنای بسته شدن آن‌ها نخواهد بود. اما اینستاگرام این درخواست شما را مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتشار محتوای نامناسب (Posting inappropriate content):

اینستاگرام به چنین محتواهایی به شدت حساس است. به همین دلیل است که پس از انتخاب این گزینه، اینستاگرام از کاربر می‌خواهد تا اطلاعات بیشتری را در خصوص آن پست یا استوری در اختیارش قرار دهد. این منو شامل گزینه‌های زیر است:

o محتوای منتشر شده شامل صحنه‌های آزار و اذیت است

o محتوای منتشر شده کاربران را به مصرف داروهای غیرمجاز تشویق می‌کند

o محتوای منتشر شده شامل صحنه‌های خشونت آمیز است

o محتوای منتشر شده شامل سخنان نژادپرستانه است

o محتوای منتشر شده شامل صحنه‌های خودآزاری است

حساب‌های کاربری فیک:

در چنین مواردی، کاربر می‌تواند موضوع را از طریق ریپورت به گوش اینستاگرام برساند. بسیاری از افراد با ساخت حساب اینستاگرام و معرفی خود به عنوان یک فرد معروف و شناخته شده، اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند. به همین دلیل است که اینستاگرام تلاش می‌کند تا حد امکان از فعالیت چنین حساب‌هایی جلوگیری نماید.

چگونه یک حساب کاربری یا محتوا را در اینستاگرام ریپورت کنیم؟

       چگونه یک حساب کاربری یا محتوا را در اینستاگرام ریپورت کنیم؟       

ابزار ریپورت اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا خود نیز در سالم شدن فضا برای همه سهیم باشند. ریپورت اینستاگرام تنها به حساب کاربری و پست‌ محدود نمی‌شود و حتی امکان ریپورت کامنت‌های مزاحم هم وجود دارد. در ادامه روش‌های ریپورت کردن در اینستاگرام را معرفی می‌کنیم.

ریپورت حساب کاربری در اینستاگرام

برای ریپورت یک کاربر در اینستاگرام باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

وارد صفحه کاربر موردنظر شده و علامت سه نقطه در بالای صفحه را انتخاب کنید.

گزینه Report را انتخاب کنید

یکی از گزینه‌هایی که در قسمت قبل معرفی کردیم را انتخاب نمایید

ریپورت یک پست در اینستاگرام

برای این کار، ابتدا باید پست را بازکنید. سپس:

علامت سه نقطه در کنار پست را انتخاب کنید

از میان گزینه‌ها، Report را انتخاب نمایید

یکی از گزینه‌هایی که در قسمت قبل معرفی کردیم را انتخاب کنید

ریپورت یک کامنت در اینستاگرام

همواره افرادی هستند که به دلیلی برخی مشکلات نامشخص، اقدام به فحاشی و گفتن کلمات نامناسب در زیر پست افراد مختلف می‌کنند. قابلیت ریپورت اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا از فعالیت این افراد در صفحه خود جلوگیری به‌عمل آورید. 

پست مورد نظر را بازکرده و گزینه View All Comments را انتخاب نمایید

انگشت خود را بر روی کامنت موردنظر قرار داده و به سمت چپ بکشید (این فرآیند ممکن است در گوشی‌های اندروید اندکی متفاوت باشد)

بر روی علامت ! کلیک کنید

در این مرحله باید بین گزینه‌های Spam or Scam، Abusive comment یکی را انتخاب کرده و کامنت را ریپورت کنید.

ریپورت پیام‌های دایرکت مزاحم در اینستاگرام

اینستاگرام به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا پیام‌های دایرکت آزاردهنده و نامناسب را ریپورت کنند. البته در چنین مواقعی، کاربر باید دقیق توضیح دهد که پیام ارسالی چگونه از مقررات اینستاگرام خارج شده است. 

وارد صفحه چت خود با فرد موردنظر شوید و انگشت خود را روی پیام نگه دارید

گزینه Report را انتخاب نمایید

در این مرحله، باید توضیحاتی در خصوص درخواست ریپورتتان به اینستاگرام ارائه دهید

پس از ریپورت کردن شخص و یا محتوا، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

                   پس از ریپورت کردن شخص و یا محتوا، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟                   

اینستاگرام ادعا می‌کند که تمام درخواست‌های ریپورت را مورد بررسی کامل قرار می‌دهد. اما از آن‌جایی که تعداد این درخواست‌ها بسیار زیاد است، هیچ زمان مشخصی برای پاسخ دادن به آن‌ها وجود ندارد. اگر شما یک پست یا کامنت را ریپورت کنید، احتمالا پس از گذشت مدتی مشاهده خواهید کرد که اینستاگرام آن را به طور کامل حذف کرده‌ است. اینستاگرام برای بستن یک حساب کاربری، نیازمند شواهد و مدارک زیادی است. در نتیجه حذف کامل یک حساب کاربری متخطی از قوانین اینستاگرام به راحتی اتفاق نمی‌افتد.

آیا فرد می‌تواند متوجه شود که چه کسی او را ریپورت کرده است؟

اینستاگرام اطلاعات کاربری شخصی که اقدام به ریپورت یک محتوا کرده است را به صورت محرمانه نگه می‌دارد. بدین صورت، در هنگام ریپورت کردن یک محتوای نامناسب در اینستاگرام، هیچ خطری کاربران را تهدید نمی‌کند. البته این قانون یک استثنا دارد. اگر شما محتوایی را به خاطر عدم پرداخت حق کپی‌رایت به شما و یا استفاده بدون اجازه از دارایی‌هایتان ریپورت می‌کنید، اینستاگرام ایمیل شما را در اختیار صاحب محتوا قرار می‌دهد. بدین ترتیب افراد می‌توانند رضایت شخص صاحب اثر را جلب کرده و سپس از آن در صفحه خود منتشر کنند. 

چگونه از ریپورت اینستاگرام خارج شویم؟

                      چگونه از ریپورت اینستاگرام خارج شویم؟                      

اگر به هر دلیلی حساب کاربری شما توسط اینستاگرام ریپورت شد، راه‌های زیادی برای خارج شدن از آن وجود دارد. در ادامه برخی از راحت‌ترین راهکارهای موجود را به شما معرفی خواهیم کرد.

قرار دادن کامنت انگلیسی 

یکی از راهکارهای معمول خارج شدن از ریپورت اینستاگرام، نوشتن کامنت‌های انگلیسی معنادار زیر پست‌هاست. این روش توسط بسیای از افراد در اینستاگرام استفاده می‌شود. این کار به اینستاگرام نشان می‌دهد که اکانت ریپورت شده می‌تواند به صورت سالم فعالیت کند و هدفی خارج از قوانین اینستاگرام را دنبال نمی‌کند.

تغییر آدرس ایمیل 

یکی از کارهای دیگری که حساب کاربری را از ریپورت اینستاگرام خارج می‌کند، تغییر آدرس ایمیل است. برای این کار، وارد بخش Edit Profile شده و قسمتPrivate Information را انتخاب نمایید. پس از این کار، اینستاگرام لینک دسترسی به حساب کاربری را برای ایمیل جدیدتان ارسال می‌کند. 

Action Block

الگوریتم اینستاگرام به شدت در تلاش است تا با ربات‌ها مقابله کند. اگر یک حساب کاربری در اینستاگرام، رفتاری مشابه به یک ربات داشته باشد، به احتمال زیاد از جانب اینستاگرام ریپورت می‌شود. در این هنگام، همزمان با ورود کاربر به اپلیکیشن، پیام Action Block برای او نمایش داده می‌شود. برای خارج شدن از این وضعیت، گزینه Tell Us را انتخاب کنید. سپس اینستاگرام لیستی را برایتان ارسال خواهد کرد. در این لیست، از شما درخواست شده تا اطلاعات خود را وارد کرده و تصویر خود را به همراه لیست پرشده برای آن ارسال نمایید. تیم پشتیبانی اینستاگرام به سرعت درخواست شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از مدتی کوتاه، حساب شما به وضعیت عادی برمی‌گردد.

ارسال درخواست مستقیم

راه آخر برای خارج شدن از ریپورت اینستاگرام، نوشتن یک درخواست به تیم پشتیبانی است. با ورود به بخش تنظیمات حساب کاربری، گزینه Report a problem را انتخاب نمایید. در این قسمت، شما مي‌توانید درخواست خود برای رفع ریپورت را مستقیما ارائه دهید. 

سخن آخر

قابلیت ریپورت اینستاگرام به کاربران کمک می‌کند تا در یک فضای سالم‌تر و بهتر فعالیت کنند. از آن‌جایی که تعداد قابل‌توجهی از کاربران اینستاگرام را کودکان زیر سن قانونی تشکیل می‌دهند، باید فضایی مهیا شود که آن‌ها نیز بتوانند بدون نگرانی از امکانات دنیای دیجیتال استفاده کنند. همچنین اینستاگرام به هیچ عنوان نباید بستری برای انتشار محتواهای خشن و هنجارشکن باشد. به همین دلیل است که خود اینستاگرام به شدت در تلاش است تا فضا را از محتوای مسموم پاکسازی کند. کاربران این شبکه اجتماعی هم نقش ویژه‌ای در این داستان دارند. چرا که آن‌ها هم این امکان را دارند تا با استفاده از ابزار ریپورت اینستاگرام، از انتشار محتواهای نامناسب و آزاردهنده جلوگیری نمایند.

 

 

مطالب مرتبط:

1400/03/06

نظرات کاربران

دیار

خیلی مفید بود، دنبال همچین مطلبی بودم

شیدا

عالـــــــــــی بود ممنون بابت مطالب مفیدتون

رامتین

ریپورت اینستاگرام چیست؟ چگونه از ریپورت خارج شویم؟ واقعا میشه ؟

علی

ریپورت اینستاگرام چیست؟ چگونه از ریپورت خارج شویم؟ خوب بود

بهنام

ریپورت اینستاگرام چیست؟ چگونه از ریپورت خارج شویم؟ مفید بود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی