1400/03/24

آپدیت جدید تلگرام چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟

آپدیت جدید تلگرام

تلگرام در جدیدترین آپدیت خود که در ماه آوریل میلادی منتشر شد، چندین قابلیت جدید را به تازگی منتشر کرد. در این مقاله موبودید قصد داریم تا نگاهی به این قابلیت‌های جدید داشته باشیم و ببینیم که این تغییرات چگونه می‌تواند تجربه کاربری افراد از تلگرام را بهبود دهد. 

به روز رسانی قابلیت پرداخت از طریق تلگرام

به روز رسانی قابلیت پرداخت از طریق تلگرام

تلگرام در یک اقدام بسیار جالب در سال ۲۰۱۷، قابلیت پرداخت ایمن را در اختیار کاربران قرار داد. قابلیت پرداخت به کاربران این اجازه را می‌داد تا بدون نیاز به یک نرم‌افزار پرداخت جداگانه، از طریق تلگرام اقدام به خرید محصول یا جابه‌جایی پول بکنند. شاید مهم‌ترین نکته در خصوص قابلیت پرداخت این است که تلگرام هیچ مبلغی را به عنوان کمیسیون درگاه پرداخت از کاربران دریافت نمی‌کند و همه‌چیز رایگان خواهد بود. در آپدیت جدید تلگرام، شاهد پیدایش نسخه دوم قابلیت Payment هستیم. در این نسخه به روز شده، تلگرام از ۸ درگاه پرداخت Third-party پشتیبانی می‌کند که از میان آن‌ها مي‌توان به Stripe، Payme، Click، Yandex.Money، LiqPay اشاره کرد. کاربران همچنان می‌توانند برای پرداخت‌های خود از Google Pay و Apple Pay نیز استفاده کنند. همچنین قابلیت Payment 2 به شما این اجازه را می‌دهد که با استفاده از Tipping Option، از یک شخص و یا کسب و کار حمایت مالی کنید. وظیفه حفاظت از اطلاع پرداخت کاربران نیز بر عهده درگاه‌های پرداخت است و نه تلگرام و نه توسعه‌دهندگان ربات‌های تلگرامی به اطلاعات پرداخت کاربران دسترسی نخواهند داشت. اگر می‌خواهید با نحوه پیاده‌سازی ربات پرداختی تلگرام آشنا شوید، می‌توانید به صفحه Bot Payment support Page مراجعه کنید.

برقراری اتاق چت در کانال‌های تلگرام

با ظهور کلاب‌هاوس و علاقه‌ کاربران به برقراری اتاق‌های مکالمه محور، تلگرام هم سعی کرد وارد این حوزه شود. در ابتدا تنها کاربران می‌توانستد به صورت Manual اقدام به راه‌اندازی اتاق‌های گفتگو محور کنند. اما در آپدیت جدید تلگرام، این قابلیت به ادمین‌های کانال داده می‌شود تا زمان برگزاری این اتاق‌ها را برنامه‌ریزی نمایند. به نحوی که به طور مثال هر ۲ روز یک بار راس ساعت ۴ بعد‌از‌ظهر، یک اتاق گفتگو بین اعضای کانال تشکیل شود. قابلیت زمان‌بندی به ادمین‌های تلگرام این امکان را می‌دهد تا برنامه‌هایشان را به صورت منظم‌تری اجرا کرده و حتی برای اتاق‌های گفتگو خود اسپانسر جذب کنند. برای فعال‌ کردن این قابلیت، به شیوه زیر عمل کنید:

در گوشی‌های iOS

صفحه گروه و یا کانال تلگرام را باز کنید

بر روی گزینه Voice Chat کلیک کنید

گزینه Schedule Voice Chat را انتخاب نمایید

از روی ساعتی که نمایش داده شده‌ است، زمان مورد نظر برای برگزاری جلسه را مشخص کنید

در گوشی‌های اندروید

وارد صفحه گروه و یا کانال تلگرامی که ادمین آن هستید شوید

بر روی منو سه نقطه (Three-dot Menu) کلیک کنید

پس از انتخاب Start Voice Chat، بر روی گزینه Schedule Voice Chat کلیک کنید

از منو نمایش داده شده، زمان و تاریخ مدنظرتان را انتخاب نمایید

تنظیمات را ذخیره کنید

در آپدیت جدید تلگرام، پس از تنظیم برنامه زمانی برای برگزاری جلسه گفتگو، یک پیام در بالای گروه یا کانال به نمایش درمی‌آید که مدت زمان باقی مانده به شروع بحث را به اطلاع کاربران دیگر می‌رساند.

سایر قابلیت‌های آپدیت جدید تلگرام

نسخه ۷.۷ تلگرام به غیر از این دو قابلیت مهمی‌ که در بالا اشاره کردیم، چند قابلیت کوچک هم در اختیار کاربران قرار داده است. از میان موارد موجود، ما به ۴ مورد اشاره می‌کنیم:

امکان مشاهده عکس پروفایل در زمان اتاق گفتگو

        امکان مشاهده عکس پروفایل در زمان اتاق گفتگو        

 کاربران تلگرام از این پس می‌توانند عکس پروفایل افرادی که در یک اتاق گفتگو قرار دارند را مشاهده کرده و متن Bio آن‌ها را بخوانند. همچنین شما می‌توانید بدون خارج شدن از اتاق گفتگو، اطلاعات مربوط به حساب کاربری‌تان را تغییر دهید.

زوم کردن روی عکس در محیط چت

در آپدیت جدید تلگرام، این امکان وجود دارد که کاربر در همان صفحه چت با حرکت دادن دو انگشت، روی عکس زوم کند.

تغییراتی در زمان پخش ویدیو

           تغییراتی در زمان پخش ویدیو           

در زمان پخش ویدیو، با دو بار کلیک کردن در سمت راست صفحه، ویدیو ۱۰ ثانیه به جلو حرکت می‌کند. همچنین با دو بار کلیک بر روی سمت چپ صفحه، ویدیو ۱۰ ثانیه به عقب برمی‌گردد.

انیمیشن‌های جدید در اندروید

 کاربران اندروید در آپدیت جدید تلگرام با یک فضای کاربری روان‌تر مواجه می‌شوند. همچنین اضافه شدن انیمیشن‌های جدید به تلگرام هم می‌تواند تجربه کاربری آن‌ها را بهبود بخشد.

 

 

مطالب مرتبط:

1400/03/24

برچسب ها:

نظرات کاربران

می نا

بسیار عالی

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی