1400/04/14

افزایش رایگان لایک پست اینستاگرام

افزایش رایگان لایک پست اینستاگرام

تعداد لایک‌های یک پست اینستاگرام از جمله‌ شاخص‌هاییست که در زمان بررسی میزان تعامل کاربران با محتوا مورد بررسی قرار می‌گیرد. به زبان ساده، تعداد لایک بالا نشان دهنده این است که مخاطب توانسته با محتوا ارتباط برقرار کند. سال‌ها قبل، این امکان وجود داشت که با استفاده از ربات‌های اینستاگرامی، تعداد لایک‌های یک پست را به صورت مصنوعی افزایش داد. اما در حال حاضر الگوریتم اینستاگرام به شدت با این پدیده برخورد می‌کند. به عبارت دیگر، حساب‌های کاربری که برای افزایش لایک و کامنت از ربات استفاده می‌کنند، توسط الگوریتم شناسایی شده و در بسیاری از موارد حذف می‌شوند. پس اگر به دنبال‌ راه‌های قانونی برای افزایش لایک اینستاگرام هستید، تا انتهای این مقاله موبودید با ما همراه باشید.

لایک‌های اینستاگرام پنهان می‌شوند

اینستاگرام به کاربرانش این اجازه را می‌دهد که در صورت تمایل، تعداد لایک‌های هر پست را مخفی کنند. این فرآیند از اواسط سال ۲۰۱۹ شروع شد که اینستاگرام تصمیم گرفت در برخی از مناطق، تعداد لایک‌های هر پست را نمایش ندهد. طبق اعلام آدام موسری، این اقدام اینستاگرام در راستای کمک به بالا بردن سطح سلامت فکری کاربران صورت گرفت. موسری در ادامه صحبت‌های خود گفت‌: "ما می‌خواستیم توجه افراد را بیشتر به سمت تصویر یا ویدیویی که منتشر شده بود جلب کنیم؛ نه به تعداد لایک‌هایی که زده شده است."

این حرکت توانست حمایت‌های زیادی را به همراه داشته باشد. اما عده‌ای هم فکر می‌کردند که با این کار، تشخیص محتوای عالی از محتوای بی‌کیفیت کار آسانی نخواهد بود. در نهایت اینستاگرام در اواسط سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفت تا این موضوع را به کاربران واگذار کند. به عبارت دیگر، نمایش یا عدم نمایش تعداد لایک‌های یک پست به نظر صاحب حساب کاربری بستگی دارد.

صرف نظر از اینکه لایک‌ها در اینستاگرام به نمایش درمی‌آیند یا نه، الگوریتم اینستاگرام همواره میزان تعامل با یک محتوا را اندازه‌گیری می‌کند. در نتیجه افزایش لایک‌های اینستاگرام می‌تواند مسیر ورود محتوا به بخش اکسپلور را هموار‌تر نماید.

راهکارهای افزایش لایک‌های پست اینستاگرام

۱. استفاده از هشتگ‌های مرتبط

  ۱. استفاده از هشتگ‌های مرتبط  

هشتگ‌ها یکی از مهم‌ترین ابزار گسترش مخاطبان در اینستاگرام هستند. استفاده از هشتگ‌های متناسب با محتوای پست‌ها و استوری‌ها، مسیر را برای ورود کاربران جدید به صفحه هموار می‌کند. چرا که افراد در اینستاگرام می‌توانند یک هشتگ خاص را دنبال کنند و محتوایی منتشر شده با آن هشتگ را مشاهده نمایند. یافتن هشتگ‌های مرتبط با محتوا کار آسانی نیست. در نتیجه اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این خصوص داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله چگونه هشتگ‌های پربازدید اینستاگرام را پیدا کنیم را در وبلاگ موبودید مطالعه نمایید.

۲. تگ کردن کاربران

یکی از راحت‌ترین مثال‌ها در این حوزه، اعلام همکاری دوطرفه در اینستاگرام است. اگر قصد دارید همکاری را با یک یا چند برند دیگر آغاز کنید، بهتر است آدرس صفحات آن‌ها در اینستاگرام را بر روی پست خود تگ کنید. همچنین تگ کردن افراد مرتبط با ساخت یک محصول نیز می‌تواند از راه‌های افزایش لایک‌های اینستاگرام و تعامل بیشتر کاربران با محتوا باشد. مخصوصا این قابلیت که افراد می‌توانند یک پست را در استوری خود منتشر کنند، این اجازه را می‌دهد که افراد بیشتری وارد صفحه شما شوند و محتوای شما را ببینند.

۳. نوشتن کپشن جذاب

    نوشتن کپشن جذاب    

کپشن‌ پست‌های اینستاگرام در اصل یکی از مهم‌ترین عوامل تعامل کاربران با محتوا هستند. این که محتوایتان را با کپشن‌های کوتاه و یا بلند منتشر کنید، به عهده خودتان است. اما به هر حال باید این نکته را رعایت کنید که متن شما باید گیرا و بامفهوم باشد و کاربر بتواند پیام شما را دریافت کند. تلاش برای نوشتن کپشن‌هایی با ویژگی‌های بالا می‌تواند شما را در رسیدن به هدف یعنی افزایش لایک‌های اینستاگرام کمک کند. برای نوشتن یک کپشن بی‌نقص، مقاله کپشن اینستاگرام، ابزاری بینظیر برای بهبود تعامل با کاربران وبلاگ موبودید را مطالعه کنید.

۴. تگ کردن موقعیت مکانی

قراردادن موقعیت مکانی چه به صورت هشتگ و چه به صورت Geotagging می‌تواند دسترسی افراد مختلف به محتوای شما را ساده‌تر کند. 

۵. پست کردن تصاویر باکیفیت

       پست کردن تصاویر باکیفیت       

فراموش نکنیم عکاسی یک هنر است. شاید امروزه افراد هنر عکاسی را به عنوان ابزاری برای جذب مخاطب در صفحات اجتماعی ببینند، ولی همچنان خلاقیت داشتن و توجه به جزئیات، نکاتی هستند که یک عکس خوب را از یک عکس بی‌کیفیت متمایز می‌کنند. اگر به دنبال افزایش لایک‌های اینستاگرام هستید، باید عکس‌های باکیفیت در صفحه خود به اشتراک بگذارید. به همین دلیل است که بسیاری از برندهای موفق تلاش می‌کنند تا از یک گروه عکاسی برای پروژه‌های خود استفاده کنند. تیم‌های متخصص با استفاده از تجهیزات پیشرفته و دانش کافی، می‌توانند تصاویری را ثبت کنند که توجه هر کاربری را به خودش جلب می‌کند. 

۶. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر

راه‌اندازی یک کمپین و درخواست از کاربران برای شرکت در آن می‌تواند یکی از راهکارهای افزایش لایک‌های اینستاگرام باشد. کاربران همواره از اینکه بخشی از یک برند باشند، احساس خوبی دارند. همچنین از این کمپین‌ها می‌توان به عنوان راهی برای اعتمادسازی کاربران جدید استفاده کرد. افرادی که مشتری برند شما نیستند، از این طریق می‌توانند رسالت برندتان را واضح‌تر درک کنند.

پرسیدن نظرات کاربران

یکی از راحت‌ترین راهکارهای بالا بردن تعامل یک پست اینستاگرام، استفاده از CTA در انتهای متن کپشن است. به عنوان مثال، می‌توانید از کاربرانتان بخواهید که با لایک کردن محتوا شما را حمایت کنند و یا نظراتشان در خصوص یک موضوع خاص را در بخش کامنت‌ها بنویسند. با همین درخواست ساده، شما می‌توانید یک قدم بزرگ در راستای افزایش لایک‌های اینستاگرام بردارید. 

بررسی صفحات رقبا

در ابتدا باید این موضوع را قبول کنید که افراد زیادی در حوزه فعالیت شما وجود دارند که ممکن است در بسیاری از موارد از شما جلوتر باشند. در نتیجه مشاهده راهکارهایی که از طرف آن‌ها برای جذب مشتری به کار گرفته می‌شود، می‌تواند در شناخت هر چه بهتر مخاطبان هدف به شما کمک کند. استفاده از راهکارهای مختلف Social Listening یک روش مناسب برای اطلاع از میزان علاقه کاربران به موضوعات مختلف مرتبط با حوزه فعالیت شماست. برای اطلاع بیشتر در این خصوص، توصیه می‌کنیم مقاله چگونه صفحه اینستاگرام رقبا را آنالیز کنیم وبلاگ موبودید را مطالعه نمایید.

سخن آخر

افزایش لایک‌های اینستاگرام بدون استفاده از ربات‌ها، نیاز به اندکی زمان و انرژی دارد. برای رسیدن به این هدف، تیم بازاریابی هر کسب‌وکار باید استراتژي محتوایی مشخصی را تدوین کرده و تولید محتوا را طبق آن پیش ‌ببرد. همچنین توجه به نتایج به دست آمده از اجرای هر استراتژی هم یکی از نکاتی است که باید توسط اعضای تیم بازاریابی مورد بررسی قرار بگیرد. بررسی و بهبود شاخص‌های تعامل کاربران با محتوا از قبیل تعداد لایک و کامنت، نرخ تعامل و .... روند پیشرفت صفحه را سریع‌تر خواهد کرد. 

متن: ماهان مسبوقی

 

مطالب مرتبط:

1400/04/14

برچسب ها:

فرم نظر سنجی