1400/11/06

رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام اندروید و آیفون

رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام

چرا اینستاگرام من آپدیت نمی‌شود؟ این مشکلی است که گاهی اوقات برخی کاربران اینستاگرام با آن مواجه می‌شوند و نمی‌دانند که چگونه آن را حل کنند. هرچند که بروز این مشکل در گوشی‌های آیفون و اندروید،‌ ممکن است گاهی متفاوت از هم به نظر برسد، اما اغلب اوقات راه‌حل‌های مشابهی وجود دارد. در ادامه‌ی این مقاله از موبودید، قصد داریم تا ۹ راهکار کلی در رابطه با رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام اندروید و آیفون به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

۱. بررسی اتصال اینترنت

به عنوان اولین راهکار برای رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام اندروید و آیفون، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. ممکن است دیتای گوشی و یا وای فای شما مشکل پیدا کرده باشد و اتصال شما به اینترنت قطع باشد. برای تست دیتای خود، پس از اتصال به اینترنت، شروع به آپدیت اینستاگرام نمایید. اگر آپدیت متوقف شد، یعنی مشکلی وجود دارد و باید مراحل زیر را طی کنید:

۱. چنانچه از اینترنت گوشی استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم تا برای ۱ یا ۲ دقیقه گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید و سپس بعد از ۲ دقیقه‌ی دیگر، دیتای گوشی را روشن کنید. اگر مشکلتان حل نشد می‌توانید گوشی را یک بار ریستارت کنید. در نهایت اگر باز هم مشکل پابرجا بود با اپراتور سیمکارتتان تماس بگیرید.

۲. اما اگر از وای استفاده می‌کنید، برای رفع مشکل اتصال ابتدا تنظیمات گوشی خود را باز کنید و روی گزینه Reset Wi-Fi, mobile, and Bluetooth کلیک کنید. (اگر از آیفون یا iPad استفاده می‌کنید در منوی تنظیمات پس از انتخاب گزینه‌ی General، بر روی Reset بزنید).

۳. سپس روی گزینه Reset Network Settings تپ کنید و منتظر بمانید. 

۴. بعد از انجام این کار مجددا به شبکه‌ی وای‌فای خود متصل شوید. (دقت داشته باشید که قبل از انجام این کار باید رمز و پسورد وای‌فایتان را به خاطر بسپارید).

۲. رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام با غیرفعال کردن آنتی‌ویروس

راهکار دیگری که برای رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام در اندروید و آیفون وجود دارد، غیرفعال کردن آنتی‌ویروس گوشی یا تبلت است. گاهی اوقات مشکل آپدیت نشدن برنامه‌ها در سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون، آنتی‌ویروس است. برای این منظور کافی است تا برای دقایقی آنتی‌ویروس خود را غیرفعال کنید و اگر مشکل آپدیت اینستاگرام حل شد، یعنی شما راه‌حل را یافته‌اید. اما اگر مشکل برطرف نشد، می‌توانید راهکارهای دیگر در این مقاله را امتحان کنید.

۳. حذف کش و یا حافظه پنهان اینستاگرام

   حذف کش و یا حافظه پنهان اینستاگرام   

مورد دیگری که برای رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام در آیفون و اندروید باید در نظر داشته باشید، پر بودن حافظه‌ی کش و یا حافظه‌ی پنهان برنامه است. اینستاگرام یا هر برنامه‌ی دیگری که برای مدت طولانی در گوشی شما نصب باشد، اصطلاحاً کش می‌کند. بعد از آنکه یک برنامه در گوشی شما کش کرد، اگر بخواهید مجدداً وارد آن شوید، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. در واقع، داده‌ها و اطلاعات غیرضروری ذخیره‌شده‌ در حافظه‌ی کش، بر عملکرد اپلیکیشن‌ها در تلفن‌ همراه‌ تاثیر خواهند گذاشت. به یاد داشته باشید که حذف کردن آنها هیچ اثر منفی در گوشی شما ندارد، اما برخی مشکلات احتمالی در برنامه را برطرف خواهد کرد. به منظور پاک کردن حافظه‌ی کش مقاله‌ی زیر را با دقت مطالعه کنید:

آموزش پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در اندروید و آیفون

۴. رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام با به‌روز رسانی تلفن همراه

به‌روزرسانی سیستم‌عامل تلفن همراه، راهکار دیگری است که برای رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام در اندروید و آیفون می‌توانید امتحان کنید. دقت داشته باشید که برای به‌روزرسانی چه در آیفون و چه در اندروید باید به یک شبکه‌ی اینترنت پرسرعت و قوی متصل باشید. چنانچه قصد به‌روزرسانی گوشی اندرویدی خود را دارید ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس روی گزینه‌ی About phone بزنید. سپس گزینه‌ی System update را انتخاب کنید. در پنجره‌ی باز شده می‌توانید وضعیت بروزرسانی نسخه‌ی اندروید خود را بررسی کنید. در صورت لزوم جدیدترین نسخه آن را نصب کنید. در هنگام بروررسانی موبایل را به شارژ بزنید، تا باتری آن تمام نشود. اما اگر از سیستم‌عامل آیفون استفاده می‌کنید باید مراحل زیر را طی کنید:

۱. وارد بخش Settings آیفون شوید.

۲. گزینه General را انتخاب کنید.

۳. گزینه Software Update را انتخاب کنید.

۴. گزینه Download & Install را لمس کنید.

۵. پس از آنکه دانلود آپدیت به پایان رسید، گزینه‌ی Install را لمس کنید.

۶. اگر درخواست ارائه‌ی پسورد شد، آن را وارد کنید.

۷. منتظر بمانید تا آیفون شما پروسه‌ی به‌روزرسانی سیستم عامل را تکمیل کند و راه‌اندازی مجدد شود.

۵. حذف و نصب مجدد اینستاگرام

          حذف و نصب مجدد اینستاگرام          

این هم یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام اندروید و آیفون می‌باشد. بعد از حذف نصب برنامه‌ی اینستاگرام، وارد گوگل‌پلی و یا آپ‌استور شوید و مجدداً جدیدترین نسخه‌ی اپلیکیشن را دانلود و نصب نمایید. فقط دقت داشته باشید که قبل از حذف نصب این برنامه، ابتدا وارد پروفایل اینستاگرام خود شوید و نام کاربری و رمز عبور را به‌صورت کامل در ذهن بسپارید. چرا که با حذف نصب برنامه، تمام اطلاعات شما حذف خواهند شد و باید نام کاربری و رمز عبور را برای ورود مجدد استفاده نمایید. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر نسخه‌ی به‌روز شده با نسخه‌ی سیستم‌عامل شما تناسب نداشته باشد، ممکن است اینستاگرام به‌روز‌رسانی نشود.

۶. رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام با تغییر آی‌پی

برای رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام می‌توانید آی‌پی گوشی خود را تغییر دهید. چنانچه به منظور آپدیت کردن اینستاگرام خود از گوگل پلی استفاده می‌کنید، ممکن است با پیغام مسدود بودن آی‌پی مواجه شوید. برای حل این مشکل می‌توانید در گوگل پلی از برنامه‌هایی که آی‌پی گوشی را در هنگام آپدیت برنامه از گوگل پلی تغییر می‌‌دهند، استفاده نمایید.

۷. فعال کردن مجوز اپلیکیشن

راهکار دیگری که به رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام اندروید و آیفون کمک خواهد کرد، بررسی مجوز اپلیکیشن است. وارد بخش تظیمات، برنامه‌ها و مجوزها شوید و روی گزینه‌ی App permissions تپ کنید تا مطمئن شوید سرویسی که به وسیله‌ی آن می‌خواهید از اینستاگرام استفاده نمایید، مجوزهای لازم را دارد.

۸. رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام با ریست کردن گوشی

رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام با ریست کردن گوشی

گاهی اوقات رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام در اندروید و آیفون خیلی ساده‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کرید. بله! شما می‌توانید تنها با ریست کردن گوشی خود و یا راه‌اندازی مجدد آن این مشکل را حل کنید. توصیه می شود ابتدا برنامه‌ی اینستاگرام را بصورت کامل ببندید سپس آن را ریستارت نمایید. بعد از اینکه گوشی ریستارت شد اجازه دهید به‌صورت کامل گوشی لود شود و در نهایت دیتای گوشی را روشن کنید و وارد برنامه گوگل‌پلی شده و برنامه‌ی اینستاگرام را آپدیت کنید. دقت داشته باشید که ریست کردن باعث حذف هیچ یک از اطلاعات شما نمی‌شود، بلکه شروع مجددی برای دستگاه به حساب می‌آید.

۹. بازگشت به تنظیمات کارخانه

اگر هیچ یک از راهکارهای بالا برای رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام موثر واقع نشدند، از راهکار آخر ما یعنی رفتن به تنظیمات کارخانه و نصب اینستاگرام پس از آن، استفاده فرمایید. این گزینه با اینکه اطلاعات را تماماً از بین خواهد برد ولی به احتمال زیاد مشکل شما را حل خواهد کرد. توصیه می‌شود که قبل از استفاده از این راهکار، از داده‌های ضروری در گوشی خود پشتیبان‌گیری کید تا پس از راه اندازی مجدد به دردسر نیافتید. در صورت به‌روز نشدن اینستاگرام پس از طی این مراحل، احتمالا گوشی موبایل شما دارای یک ایراد سخت افزاری است که باید آن را تعمیر کنید.

سخن آخر

استفاده از نسخه‌ی به‌روزشده‌ی اینستاگرام، علاوه بر بهبود سرعت و کیفیت، قابلیت‌های جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد که کار با برنامه را نسبت به قبل برای آن‌ها راحت‌تر و جذاب‌تر خواهد ساخت. همچنین همیشه در نسخه‌های به‌روز ایرادات قبلی برطرف می‌شوند. استفاده از نسخه‌ی قدیمی و کهنه، کندی و هنگ شدن پی در پی نرم افزار را به دنبال خواهد داشت. اما گاهی پیش می‌آید که به‌روزرسانی برنامه با مشکل مواجه می‌شود. در این مقاله از موبودید سعی کردیم تا بهترین راهکارهای رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام اندروید و آیفون را به شما عزیزان ارائه دهیم. امیدواریم که این آموزش مفید واقع شده باشد. چنانچه شما هم راهکاری در رابطه با حل این مشکل، سراغ دارید، آن را در بخش نظرات در پایین همین نوشته با ما به اشتراک بگذارید. ضمناً از همراهی شما عزیزان، صمیمانه سپاسگزاریم. 

1400/11/06

نظرات کاربران

مریم مجد

رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام اندروید و آیفون جامع بوووود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی