1400/11/20

دلایل محدود شدن کامنت در اینستاگرام و نحوه حل مشکل

محدود شدن کامنت در اینستاگرام

حتماً تاکنون برای برخی از شما پیش آمده که هنگام ارسال کامنت در اینستاگرام برای مخاطبان خود، با مشکل مواجه شوید و اینستاگرام با ارسال پیغامی تحت عنوان Comment blocked، از این کار شما جلوگیری کند. به احتمال زیاد متعجب خواهید شد که چرا این محدودیت برای شما به وجود آمده است. با ادامه‌ی این مقاله از موبودید همراه باشید تا راجع به دلایل محدود شدن کامنت در اینستاگرام و چگونگی رفع این مشکل، بیشتر بدانید.

چرا نمی‌توانم در اینستاگرام کامنت بگذارم؟

معمولاً، زمانی‌که اینستاگرام نشانه‌هایی از اسپم را از سوی حساب شما دریافت کند، اقدام به بلاک کردن اکانت شما خواهد کرد؛ به موجب انتشار اطلاعات هرز، ایجاد مزاحمت برای دیگر کاربران، ارسال بیش از حد کامنت، ساخت تعداد زیادی اکانت فیک و یا نشر بی‌رویه‌ی پست در اینستاگرام، دسترسی کاربران به مواردی نظیر لایک‌کردن، فالوکردن و پیام دادن به افراد، در این اپلیکیشن، با مشکل مواجه خواهد شد. یکی از دلیل اصلی محدود شدن کامنت در اینستاگرام هم دقیقاً همین است. البته موارد دیگری هم وجود دارد که در ادامه خواهیم آورد. 

مساله‌ای که وجود دارد، این است که پیش از ایجاد چنین محدودیت‌هایی، هیچ پیغامی از سوی اینستاگرام برای شما صادر نمی‌شود. اما شما با ترفندهایی می‌توانید به اینستاگرام ثابت کنید که این محدودیت‌ها به اشتباه برایتان منظور شده و هرچه سریع‌تر از بلاک آن خارج شوید. البته راه حل قطعی برای مقابله با محدودیت‌های اینستاگرام وجود ندارد اما با استفاده از این ترفندها، می‌توانید از بلاک شدن اکانت و محدود شدن کامنت در اینستاگرام جلوگیری کنید.

مهم‌ترین دلایل محدود شدن کامنت در اینستاگرام

چنانچه اینستاگرام اقدامات اسپم‌گونه از طرف حساب کاربری شما مشاهده نماید، اقدام به مسدود کردن اکانت شما اقدام خواهد نمود و همین امر منجر به بلاک شدن کامنت‌های شما در اینستاگرام می‌شود. در ادامه برخی از مهم‌ترین دلایل محدود شدن کامنت در اینستاگرام را آورده و راه‌حلی مرتبط با هر مشکل، ارائه داده‌ایم.

۱. تشخیص ربات بودن از دلایل محدود شدن کامنت در اینستاگرام

  تشخیص ربات بودن از دلایل محدود شدن کامنت در اینستاگرام  

یکی از مواردی که موجب محدود شدن کامنت در اینستاگرام می‌شود، تشخیص ربات بودن شما از سوی اینستاگرام است. اشتباه گرفتن کاربر با ربات از سوی اینستاگرام، خود دلایل متعددی دارد که در  ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

دلایلی که موجب می‌شود اینستاگرام شما را به عنوان ربات شناسایی کند

۱. عدم تکمیل حساب کاربری

۲. عدم انتشار پست توسط اکانت اینستاگرامی شما

۳. فالو کردن بیش از حد: فالو کردن بیش از حد و پشت سر هم مخاطبان موجب می‌شود تا اینستاگرام شما را ربات تشخیص دهد؛ زمانی‌که در اینستاگرام، تعداد۷۵۰۰ نفر را فالو کنید، پیغامی مبنی بر اینکه برخی مخاطبان خود را آنفالو کنید تا اینستاگرام شما را ربات تشخیص ندهد، از سوی اپلیکیشن برای شما ارسال می‌شود.

۴. آنفالو کردن بیش از حد: آنفالو کردن بی‌رویه و روزانه‌ی کاربران در اینستاگرام هم باعث می‌شود تا اینستاگرام شما را ربات تلقی کند. این مورد هم می‌تواند موجب ربات شدن و محدود شدن کامنت در اینستاگرام شود و در نهایت یک ضرر بزرگ برای پیج شما باشد.

۵. استفاده از ربات در پیج برای رشد سریع‌تر: برخی از صاحبان پیج‌ها در اینستاگرام، برای رشد هرچه سریع‌تر پیج خود از ربات‌های از پیش طراحی شده استفاده می‌کنند. اما از آنجایی که اینستاگرام، تمام الگوریتم‌های یک ربات را از قبل شناسایی کرده، معمولاً در چنین مواردی پیج شما را ربات تشخیص می‌دهد و آن را مسدود می‌کند.

نکته ۱: هنگامی که از ربات در پیج اینستاگرامی خود استفاده می‌نمایید، اگر رمز دوم خود را عوض کنید، هنگام ورود به برنامه با مشکل مواجه خواهید شد.

نکته ۲: استفاده از تنظیمات دو مرحله‌ای، هم‌زمان با بکارگیری ربات برای پیج، موجب می‌شود تا اینستاگرام تشخیص دهد که شما ربات استفاده می‌کنید و پیج شما شادوبن شود.

۶. انتخاب هشتک‌های نامرتبط: هیچ لزومی ندارد برای یک پست، بیش از ۲۰ هشتک قرار دهید! چه بسا که بعضی از این هشتک‌ها هیچ ربطی هم به پست موردنظر نداشته باشند. با این کار شما با یک ربات از سوی اینستاگرام اشتباه گرفته می‌شوید و مشکلاتی نظیر محدود شدن کامنت در اینستاگرام و مسدود شدن پیج برای شما حتمی خواهد بود.

راه حل: به اینستاگرام ثابت کنید که ربات نیستید

زمانی‌که بتوانید به اینستاگرام ثابت کنید که شما ربات نیستید، مشکل محدود شدن کامنت در اینستاگرام هم خود به خود برطرف خواهد شد. از بهترین راه‌هایی که می‌توانید به اینستاگرام ثابت کنید که ربات نیستید، خروج از حالت شادوبن اینستاگرام است. محدودیت شادوبن در اینستاگرام، محدودیتی است که موجب می‌شود پیج شما کمتر دیده شود و بازدید آن تا حد زیادی کاهش یابد. برای عبور از این مشکل، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، تولید محتوای یونیک و باکیفیت، طبق الگوریتم‌های اینستاگرام می‌باشد. یا برای مثال، تبدیل کردن حساب کاربری تجاری به یک حساب شخصی، می‌تواند به شما کمک کند که از حالت شادوبن خارج شوید و یا اینکه اصلاً شادوبن نشوید. البته راه‌های بیشتری در این زمینه وجود دارد که برای آشنایی با آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله‌ی زیر را با دقت، مطالعه نمایید.

شادوبن اینستاگرام چیست؟ چگونه می‌توان از آن خارج شد؟

۲. به روز نبودن اینستاگرام، از دلایل محدود شدن کامنت در اینستاگرام

          به روز نبودن اینستاگرام، از دلایل محدود شدن کامنت در اینستاگرام         

یکی دیگر از مواردی که موجب محدود شدن کامنت در اینستاگرام می‌شود، به روز نبودن اپلیکیشن اینستاگرام و استفاده از نسخه‌های قدیمی است. به روز نبودن اینستاگرام از جمله مواردی است که می تواند منجر به بروز مشکلات بسیاری در عملکرد برنامه شود. 

راه ‌حل: اپلیکیشن اینستاگرام خود را به آخرین نسخه‌ی موجود در بازار به‌روزرسانی کنید تا مشکلتان حل شود. آخرین ورژن اینستاگرام را می‌توانید از مارکت‌های رسمی مانند گوگل پلی و آپ استور، دانلود کنید.

همچنین بخوانید: آموزش رفع مشکل آپدیت نشدن اینستاگرام در اندروید و آیفون

۳. تکرار بیش از حد مجاز کامنت، ایموجی و ...، برای یک پست خاص

در برخی موارد تکرار بیش از حد مجاز کامنت‌ها، موجب محدود شدن کامنت در اینستاگرام و حتی گاهی بلاک شدن اکانت در اپلیکیشن خواهد شد. اگر سعی در قراردادن یک کامنت با متن ثابت برای چند بار پشت سر هم و بدون هیچ تغییری نمایید، بدون شک از سوی اینستاگرام جریمه خواهید شد؛ چنانچه یک متن مشابه را چندین بار زیر یک یا چند پست مختلف به اصطلاح کپی پیست کنید، با خطای مسدودی کامنت مواجه خواهید شد و نمی‌توانید برای مدت زمان خاصی، کامنت بگذارید. بیش از حد مجاز کامنت گذاشتن در یک روز هم می‌تواند موجب محدود شدن کامنت‌ها برای شما شود. بر اساس الگوریتم‌های جدید اینستاگرام، شما اجازه دارید روزانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ کامنت برای پست‌های مختلف بگذارید و اگر تعداد کامنت‌ها از این حد فراتر رود، احتمالا بلاک خواهید شد.

راه‌ حل: از قرار دادن بی‌رویه‌ی کامنت و ایموجی در زیر یک یا چند پست اینستاگرامی خودداری کنید. یادتان باشد که لایک کردن زیادی هم ممکن است منجر به بلاک شدن و ایجاد محدودیت‌هایی مثل محدود شدن کامنت در اینستاگرام برای شما شود. پس در این زمینه‌ها زیاده‌روی نکنید.

۴. محدود شدن کامنت در اینستاگرام به دلیل استفاده از کامنت‌های توهین آمیز

             محدود شدن کامنت در اینستاگرام به دلیل استفاده از کامنت‌های توهین آمیز             

استفاده از کامنت‌های توهین‌آمیز و مغایر با قوانین اینستاگرام، موجب محدود شدن کامنت در اینستاگرام و مشکلات جدی برای شما خواهد شد. حتما تاکنون با کامنت‌های توهین‌آمیز در زیر پست‌ها، به ویژه افراد مشهور مواجه شده‌اید. مسلماً این می‌تواند به‌عنوان یک معضل بزرگ برای اینفلوئنسرها با تعداد فالوورهای زیاد باشد. اینستاگرام به تازگی با هدف مقابله با این افراد و فحاشی‌ها دست‌ به کار شده و قابلیتی جدید را اضافه کرده که به واسطه‌ی آن می‌توان از شر این مشکل خلاص شد. فیلتر کردن کامنت‌های توهین‌آمیز راهکاری است که این شبکه‌ی اجتماعی در صفحات مهم مانند صفحات تجاری اضافه کرده است. بنابراین اگر اینستاگرام تشخیص دهد که شما برای چندین بار متوالی از کلمات نامناسب و غیراخلاقی در کامنت‌های خود استفاده کرده‌اید، شما را جریمه کرده و یا محدودیت‌هایی را برایتان لحاظ خواهد کرد. 

راه حل: از قراردادن کامنت‌های توهین‌آمیز و حاوی عبارات فیلتر شده‌ی غیراخلاقی و مغایر با قوانین اینستاگرام خودداری کنید و خودتان را به دردسر نیاندازید!

مطلب پیشنهادی: قابلیت Restrict اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

۵. پیروی نکردن از قوانین اینستاگرام

                 پیروی نکردن از قوانین اینستاگرام                

این هم یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند منجر به محدود شدن کامنت در اینستاگرام شود. به‌هرحال شما برای استفاده از هر برنامه‌ای باید قوانین و محدودیت‌های مربوط به آن را بدانید. فضای اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. شما به‌عنوان کاربر اینستاگرام (به‌خصوص که اگر صاحب یک پیج تجاری هستید)، باید بدانید که چه محدودیت‌هایی در استفاده از این برنامه وجود دارد و با رعایت چه قوانینی مانع از جریمه شدن خود در اینستاگرام خواهید شد. 

راه‌حل: پیشنهاد می‌کنیم با جدیدترین قوانین و محدودیت‌های اینستاگرام آشنا شوید و خارج از چارچوب مشخص شده، فعالیت نکنید. برای این‌کار می‌توانید از مقاله‌های زیر کمک بگیرید:

قوانین اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

محدودیت‌های اینستاگرام را بهتر بشناسید.

۶. بلاک شدن اکانت از سوی اینستاگرام

اگر مشکلتان با هیچ یک از موارد گفته شده در بالا حل نشد، این احتمال وجود دارد که از سوی اینستاگرام بلاک شده باشید. بلاک اینستاگرام، یعنی شما کاری کرده‌اید که اینستاگرام خوشش نیامده و برای همین شما را اینگونه جریمه خواهد کرد. بلاک شدن معمولاً خیلی ناگهانی اتفاق می‌افتد و اینستاگرام برای بلاک کردن هیچ هشداری به شما نمی‌دهد. شما زمانی‌ می‌فهمید بلاک شده‌اید که نه می‌توانید لایک کنید، نه کامنت بگذارید و نه کسی را فالو یا آنفالو کنید. بعد هم پیامی مثل تصویر زیر می‌بینید. 

                   بلاک شدن اکانت از سوی اینستاگرام                   

دقت داشته باشید که اگر بتوانید خود را از این دردسر خلاص کنید، قطعاً مشکل محدود شدن کامنت در اینستاگرام هم برای شما رفع خواهد شد. پس بخش بعدی را با دقت مطالعه کنید:

راه‌حل: خارج کردن اکانت از بلاک اینستاگرام

برای خروج اکانت از بلاک اینستاگرام راه‌حل‌هایی وجود دارد که برخی از آن‌ها را در ادامه آورده‌ایم:

۱. استفاده از اینترنت موبایل: در اولین اقدام برای خارج کردن اکانت از بلاک و در نتیجه رفع مشکل محدود شدن کامنت در اینستاگرام می‌توانید به جای استفاده از اینترنت وای‌فای از اینترنت دیتای موبایل خود استفاده کنید.

۲. صبر کردن برای ۲۴ ساعت: به طور کلی، اغلب بلاک شدن‌ها در اینترنت، موقتی است و بیشتر از ۲۴ ساعت طول نخواهد کشید. پس تنها کاری که در این شرایط می‌توانید انجام دهید، این است که ۲۴ ساعت صبر کنید.

۳. تغییر IP Address: بلاک شدن اکانت کاربران در اینستاگرام، به معنای بلاک شدن آی‌پی آدرس آن‌هاست. بنابراین در چنین مواقعی برای تغییر آ‌ی‌پی آدرس، می‌توان از VPN استفاده کرد. برای این کار همچنین می‌توانید، با دستگاه دیگری به اکانت اینستاگرام خود متصل شوید.

۴. اتصال اینستاگرام به دیگر شبکه‌های اجتماعی: گاهی علت بلاک شدن اکانت و محدود شدن کامنت در اینستاگرام این است که اینستاگرام  اکانت شما را اسپم شناسایی کرده است. در چنین شرایطی اگر اکانت اینستاگرام خود را به شبکه‌های اجتماعی دیگر لینک و متصل کنید، ثابت می‌شود که اکانت شما واقعی بوده و فیک و یا ربات نیست.

۵. گزارش دادن به اینستاگرام: در نهایت، اگر واقعا فکر می‌کنید که هیچ کار غیرقانونی در استفاده از اینستاگرام انجام نداده‌اید و بی‌دلیل توسط اپلیکیشن بلاک شده‌اید، می‌توانید به اینستاگرام گزارش دهید. برای این کار کافیست وارد Settings در برنامه‌ی اینستاگرام شوید و سپس از قسمت Help روی گزینه Report a problem کلیک کنید و گزارشی مبنی بر اینکه ناقض قوانین برنامه نبوده‌اید برای اینستاگرام ارسال نمایید.

سخن آخر

در این مقاله از موبودید به بررسی دلایل محدود شدن کامنت در اینستاگرام پرداختیم و راه‌حل‌هایی را در این زمینه پیشنهاد دادیم. البته هیچ روش تضمینی برای خارج شدن از جریمه‌ی اینستاگرام و محدودیت‌های اعمال شده وجود ندارد. اما با ترفندهای گفته شده می‌توان تا حد زیادی از این مشکلات جلوگیری کرد. شما هم اگر تجربه و پیشنهادی در این زمینه دارید، می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها در پایین همین مقاله با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید. سپاس ویژه از همراهی شما عزیزان!

1400/11/20

نظرات کاربران

زهرا بابایی

دلایل محدود شدن کامنت در اینستاگرام و نحوه حل مشکل مقاله جامعی بود مرسی

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی