1396/09/07

مدیریت کانال تلگرام

مدیریت کانال تلگرام

مدیریت کانال تلگرام یکی از بحثهای داغ این روزها است. چون یکی از راههای تبلیغ برند و معرفی کار خود در دنیای امروز، کانالهای تلگرام است. در مقاله قبل در مورد ساخت کانال تلگرام مطلب داشتیم. اما صرفا داشتن کانال تلگرام کافی نیست بلکه نحوه مدیریت آن و تولید محتوای مناسب برای جذب مخاطب نیز مهم است. در این مقاله موبودید به نحوه مدیریت کانال تلگرام می پردازیم.

مدیریت کانال تلگرام

در مدیریت کانال تلگرام در ابتدا با چگونگی تولید محتوا تولید روبه رو هستیم. بحث تولید محتوای مناسب در کانال، مهمترین بخش مدیریت کانال تلگرام است. چون تقریبا تمامی مخاطبین یک کانال به خاطر محتوای آن، عضو کانال می شوند و اگر محتوای کانال چندان جذاب نباشد، دیر یا زود کانال را ترک خواهند کرد. تولید محتوا در کانالهای تلگرام دقیقا شبیه به پست مطلب در یک چت خصوصی یا یک گروه تلگرام است.  برای ارسال محتوا در کانال کافی است کانال تلگرام خود را باز کرده و در کادر مربوطه در پایین صفحه، شروع به نوشتن متن دلخواه و یا آپلود تصاویر و ویدئوهای دلخواه خود نماییم. در هنگام پست مطلب در کانال تلگرام، فقط یک گزینه است که اضافه شده است و در همان کادر پایین شبیه به یک زنگ است. درصورت لمس این گزینه و غیرفعال کردن آن، پست ما برای اعضای کانال به صورتmute   شده و بی صدا ارسال می شود.

بعد از چگونگی ارسال محتوا در کانال، به مدیریت جنبه های دیگر کانال تلگرام می پردازیم.

روی اسم کانال خود در بالا کلیک می کنیم

 مدیریت کانال در تلگرام 

 

علاوه بر گزینه های معمول در پروفایل شخصی تلگرام، در اینجا یک گزینه دیگر به نامManage Channel  نیز وجود دارد که با یک آیکون شبیه به چرخ دنده در سمت راست بالای صفحه نشان داده شده است.

  نحوه مدیریت کانال تلگرام  

 

با ضربه زدن به آن شکل زیر را می بینیم

   روش مدیریت کانال تلگرام   

معرفی بخشهای مدیریت کانال (Manage Channel

بخشChannel info

در بخش مدیریت کانال (Manage Channel)، اولین گزینه ای که با آن برخورد می کنیم گزینهChannel info یا اطلاعات کانال است. در این بخش می توانیم نام کانال خود را تغییر داده و یا حالت آن را از عمومی به خصوصی تغییر دهیم. همچنین در این بخش می توانیم در لینک کانال خود آیدی کانال را به دلخواه تغییر دهیم (آیدی همیشه باید ویژگی یکتا و منحصر به فرد بودن را داشته باشد).

 یکی دیگر از گزینه های این بخش Sign Messages  است که توانایی فعال کردن نام ادمین ها برای پست ها است. با روشن کردن گزینهSign Messages   مییتوان به نوعی پیام های ارسالی در کانال را امضا دار نمود تا بدین ترتیب هر ادمینی که در کانال مطلب منتشر می کند، اسمش نیز منتشر گردد.

گزینه آخر در این صفحه که به صورت قرمز رنگ مشخص شده است، گزینهDelete Channel  می باشد که همانطور که از نامش پیداست، با انتخاب این گزینه کانال ما برای همیشه پاک خواهد شد.

       بخش channel info در مدیریت کانال تلگرام       

       بخش اطلاعات کانال در مدیریت کانال تلگرام       

 

بخش Recent Actions

یکی دیگر از گزینه های صفحه مدیریت کانال (Manage Channel)، گزینهRecent Actions   یا فعالیتهای اخیر است.با این قابلیت ما از آخرین اقداماتی که در کانالمان انجام شده است، بر اساس زمان آن مطلع می شویم. وقتی که روی این گزینه کلیک می کنیم، صفحه کانال ما نمایش داده می شود که در پایین صفحه یک گزینه به نامSetting  وجود دارد.

         بخش Recent Actions در مدیریت کانال تلگرام         

اگر روی این گزینه کلیک کنیم، مجموعه ای از فیلترها را مشاهده می کنیم که با انتخاب هرکدام می توانیم دقیقا فعالیتهایی که مرتبط با موضوع انتخابی است را مشاهده نماییم. این منو شامل گزینه های زیر می باشد:

  • All Actions   نمایش تمامی فعالیت های 48 ساعت گذشته
  • New Admins:  نمایش آخرین کسانی که مدیر شده اند
  • New Members :نمایش تمامی کسانی که در 48 ساعت اخیر عضو کانال شده اند
  • Channel info :  نمایش تغییرات اطلاعات کانال در 48 ساعت اخیر
  • Delete Messages : نمایش تمامی پیام هایی که از کانال پاک شده است
  • Edited Messages  :  نمایش تمامی پیام هایی که در کانال ویرایش شده است
  • Leaving Members : نمایش کسانی که در 48 ساعت اخیر از کانال خارج شده اند
  • All Admins  :  نمایش فعالیتهای مربوط به تمامی ادمین ها با انتخاب هر کدام از ادمین های کانال

قسمت فعالیتهای اخیر در مدیریت کانال تلگرام

بخش Administrators

 آخرین بخش مدیریت کانال (Manage Channel)،  گزینهAdministrators  است که مربوط به بحث مدیریت ادمین ها و تعیین دسترسی های آنها است. با انتخاب آن به صفحه ای هدایت می شویم که تمامی ادمین های کانال خود را می توانیم مشاهده نماییم. اگر تاکنون مدیر دیگری برای کانال خود انتخاب نکرده ایم می توانیم از طریق گزینهAdd administrator  در بالای همین صفحه، اقدام به اضافه کردن مدیر کانال دلخواه نماییم. باید توجه داشته باشیم که برای انتخاب مدیر کانال و دادن دسترسی مدیریت کانال به او، باید فرد انتخابی برای مدیریت، عضوی از اعضای کانال ما باشد. پس از اینکه آن شخص را عضو کانال خود کردیم، می توانیم از طریق گزینهAdd Administrator  او را به عنوان مدیر کانال انتخاب نماییم.

بخش Administrators در مدیریت کانال تلگرام

به محض انتخاب یکی از اعضای کانال به عنوان مدیر کانال ، صفحه ای برای ما به نمایش در خواهد آمد که در آن تعدادی گزینه دسترسی مدیریتی مشاهده خواهیم نمود. با انتخاب هر کدام از این سطح دسترسی ها، اجازه انجام یک نوع از فعالیت های مدیریت کانال، به فرد انتخاب شده داده می شود. این گزینه ها عبارتند از:

  • Change Channel Info : توانایی تغییر اطلاعات کانال
  • Post Messages : توانایی ارسال پیام و پست مطلب در کانال
  • Edit Messages of Others  : توانایی ویرایش پست ها و پیام های سایر مدیران
  • Delete Messages of Others  : توانایی پاک کردن پیام ها و پست های دیگران
  • Add Users : توانایی اضافه کردن عضو جدید به کانال
  • Add New Admins : توانایی اضافه کردن مدیر جدید به کانال

              بخش مدیرها در مدیریت کانال تلگرام              

پس از انتخاب سطح دسترسی مورد نظر برای مدیریت کانال به مدیران جدید، می توانیم با لمس گزینه تیک در بالای صفحه، فعالیت های خود را ذخیره کرده و به صفحه اول بازگردیم. ما توانسته ایم بدون نیاز به برنامه یا نرم افزار و ربات خاصی اقدامات اولیه در خصوص مدیریت کانال تلگرام خود را انجام دهیم که کاری بسیار ساده و بدور از پیچیدگی است. مدیریت صحیح کانال باعث جذب مخاطب و بالا رفتن اعضای کانال تلگرام ما خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط :

1396/09/07

نظرات کاربران

مریم پورهمدانی

مدیریت کانال تلگرام به کار میاد

بهار راد

مدیریت کانال تلگرام ممنون

ساناز

مدیریت کانال مفید بود

رضا

مدیریت کانال تلگرام

نیلو

مدیریت کانال تلگرام خوب بود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی