1396/10/25

آیا اکانت غیرفعال شده یا حذف شده اینستاگرام را میتوان دوباره فعال کرد؟

آیا اکانت غیرفعال شده یا حذف شده اینستاگرام را می توان دوباره فعال کرد

اکانت حذف شده اینستاگرام، بر اساس اطلاعاتی که در اینستاگرام ارائه شده، دیگر قابل فعال‌سازی دوباره نخواهد بود. اینستاگرام اکانت‌های حذف شده را برای همیشه از دسترس خارج می‌کند. اگر بنا به هر دلیلی حساب کاربری یا حساب اینستاگرام کاربر، غیرفعال یا حذف شود، تمام عکس‌ها، ویدئوها، کامنت‌ها، لایک‌ها و … حساب مورد نظر بلافاصله و برای همیشه حذف می‌شوند.

اگر ما خود اکانت اینستاگراممان را به طور موقت حذف (غیرفعال) نماییم می‌توانیم با لاگین اکردن دوباره به آن اکانت آن را فعال نماییم. (برای چگونگی آن به مقاله غیرفعال کردن اکانت اینستاگرام مراجعه نمایید.) اگر ما به طور آگاهانه نسبت به حذف حساب اینستاگرام خود اقدام نکرده باشیم، اگر فردی اکانت ما را هک کرده و آن را حذف کند چطور؟ یا اگر اینستاگرام بنا به دلیل خاصی به طور اتوماتیک حساب ما را حذف نماید وضعیت چگونه است؟ اگر در ورود به اکانت اینستاگرام خود مشکل داریم دلایل متعددی دارد و صرفا به دلیل اکانت غیرفعال شده یا حذف شده اینستاگرام نیست.

دلایل مشکل در لاگین کردن اکانت اینستاگرام

 

اکانت غیرفعال شده یا حذف شده اینستاگرام

1.     اکانت حذف شده

اگر حساب یا اکانت اینستاگرام خود را به طور دایم حذف کرده‌ایم، می‌توانیم با همان آدرس ایمیل قبلی خود یک حساب جدید در اینستاگرام بسازیم. البته در این شرایط باید نام کاربری یا یوزرنیم (Username) ما نسبت به آنچه که قبلا انتخاب کرده بودیم متفاوت باشد. باید توجه کرد ثبت نام کردن و ساخت یک حساب یا اکانت جدید با استفاده از آدرس ایمیل مشابه و قبلی منجر به بازیابی اطلاعات اکانت قبلی ما نمی‌شود.

2.     قوانین و مقررات اینستاگرام

در ابتدا باید بدانیم که اینستاگرام بی‌دلیل حساب یا اکانت ما را حذف نمی‌کند. تا زمانی که به قوانین و مقررات استفاده از اینستاگرام احترام گذاشته و از آن به درستی استفاده کنیم، حساب ما از سوی اینستاگرام حذف نمی‌شود. بنابراین حذف اکانت از سوی خود اینستاگرام تنها در شرایطی انجام می‌شود که کاربر، قوانین و مقررات استفاده از این شبکه اجتماعی را نقض کرده باشد. هیچ فردی نمی‌تواند برای اینستاگرام درخواست حذف حساب کاربری شخص دیگری را ارسال کند و اینستاگرام بی‌دلیل نسبت به حذف آن وارد عمل شود. به منظور گزارش نقض قوانین از سوی کاربران قابلیتی با نام Reportیا گزارش، تعریف شده که استفاده از آن هم قوانین و مقررات خاص خود را دارد.

حال به این می پردازیم که قوانین و مقررات اینستاگرام به چه صورت است؟ در بخش زیر گزیده‌ای از قوانین و مقررات اینستاگرام را ارائه می‌کنیم:

·        تصاویر و ویدئوهایی که در حساب خود آپلود می‌کنیم باید متعلق به ما باشند. انتشار تصاویر سایر افراد و ایجاد حساب‌های کاربری فیک (Fake) یا جعلی منجر به نقض قوانین اینستاگرام می‌شود.

·        اینستاگرام از انتشار تصاویر و ویدئوهای مبتذل جلوگیری می‌کند. انتشار و اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوهای مبتذل منجر به نقض قوانین اینستاگرام شده و در این شرایط اینستاگرام به سرعت حساب ما را مسدود می‌نماید.

·        اینستاگرام نسبت به انتشار و اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوهای آزاردهنده به مراتب حساس است. اشتراک‌گذاری محتوای آزاردهنده نظیر خودآزاری، خونریزی، صدمه زدن به حیوانات و غیره سریعا از سوی اینستاگرام سرکوب شده و نهایتا بدین صورت اکانت مسدود می‌شود.

·        اگر در اینستاگرام برای سایر افراد ایجاد مزاحمت کنیم و آن‌ها برای سرورهای اینستاگرام بر علیه ما گزارش تخلف یا Report    ارسال کنند ممکن است در یک چشم به هم زدن حساب یا اکانت اینستاگرام خود را از دست بدهیم.

 

اگر شرایط اولیه استفاده از اینستاگرام را نداشته باشیم هم اکانتمان می‌تواند بدون هیچ عذری مسدود یا غیرفعال شود. برخی از شرایط اولیه استفاده از اینستاگرام به شرح زیر هستند:

·        کاربر باید حداقل 13 سال داشته باشد.

·        کاربر اجازه انتشار تصاویر مبتذل، حاوی خشونت، نفرت، پیام‌های غیراخلاقی و … را ندارد.

·        فروش و معامله حساب کاربری اینستاگرام امری غیرقانونی است.

·        تمام مسئولیت‌های امنیتی حساب کاربری اینستاگرام بر عهده خود کاربر است.

·        کاربر نباید منجر به آزار و اذیت، تهدید و مزاحمت دیگران شود.

·        استفاده از اینستاگرام به منظور ترویج موارد غیرقانونی و غیرمجاز نقض قوانین و شرایط اینستاگرام است.

·        ساخت روبات اینستاگرام و موارد این چنینی مجاز نیست.

 

3.     هک شدن اکانت توسط افراد سودجو

اگر فکر نمی‌کنیم که قوانین و مقررات اینستاگرام را نقض کرده‌ باشیم و خودمان هم به طور دستی نسبت به غیرفعال یا حذف حساب اینستاگرام‌ اقدام نکرده‌ایم اما حسابمان حذف شده، احتمالا اکانت اینستاگرام ما توسط فردی سودجو هک شده و وی نسبت به حذف یا غیرفعال کردن آن اقدام کرده است. متاسفانه در این شرایط هم اینستاگرام حساب یا اکانت هک شده ما را به ما باز نمی‌گرداند و در واقع انتخاب رمز عبور و بی‌دقتی خود کاربر را دلیل بروز این مشکل می‌داند. بنابراین حتی اگر حساب اینستاگرام ما هک و حذف شد هم نمی‌توانیم از اینستاگرام بخواهیم که دوباره آن را فعال کند.

4.     شرایط یک دستگاه خاص

در برخی از شرایط ممکن است حساب کاربری یا حساب اینستاگرام ما غیرفعال نشده باشد، اما نتوانیم با استفاده از یک دستگاه خاص وارد آن حساب شوید. اگر از قوانین و مقررات اینستاگرام پیروی کرده‌ایم و نسبت به غیرفعال کردن دستی حساب خود اقدام نکرده‌ایم اما با این حال نمی‌توانیم از طریق دستگاه هوشمند خود وارد حساب کاربری شویم، این احتمال وجود دارد که با تغییر دستگاه و تلاش مجدد به منظور لاگین شدن بتوانیم وارد حساب اینستاگرام خود شویم. در این شرایط حساب اینستاگرام‌ حذف یا غیرفعال نشده و تنها مشکل خاصی منجر به عدم موفقیت ما در ورود به اکانت اینستاگرام‌ شده است که با تغییر دستگاه احتمالا برطرف می‌شود.

·        در دستگاه‌های iosاپل گاهی دیده می‌شود که اپل آیدی (Apple ID) دستگاه منجر به بروز خطا در لاگین شدن به حساب کاربری اینستاگرام افراد می‌شود. در این شرایط سعی باید سعی کرد که با استفاده از کامپیوتر و مرورگر خود وارد حساب اینستاگرام‌ شویم.

·        در بسیاری از موارد هم دیده شده که پس از به روز رسانی سیستم عامل دستگاه مشکلاتی در لاگین شدن یا ورود به حساب کاربری افراد در اینستاگرام ایجاد شده است. در این شرایط هم باید سعی کرد که فرآیند ورود به حساب کاربری خود را از طریق کامپیوتر امتحان نماییم.

 

5.     مشکل در فرایند لاگین و اطلاعات موردنیاز سرورهای اینستاگرام

اگر با انجام موارد فوق باز هم مشکل لاگین یا ورود به حساب اینستاگرام برطرف نشد، این امکان وجود دارد که مشکل خاصی در فرآیند لاگین و اطلاعات مورد نیاز سرورهای اینستاگرام ایجاد شده باشد. در این شرایط باید مطمئن باشیم که حساب خود را به طور دستی غیرفعال یا حذف نکرده‌ایم و از قوانین اینستاگرام هم پیروی کرده‌ایم. اگر با مشکل این چنینی مواجه شدیم، توصیه می شود که اطلاعات خود را ریست کنیم و بار دیگر به منظور لاگین شدن در اکانت اینستاگرام خود تلاش نماییم.

درباره ریست کردن اطلاعات در مقاله "بازیابی پسورد فراموش شده اینستاگرام" صحبت کرده ایم.

بنابراین اکانت غیرفعال شده یا حذف شده اینستاگرام را نمی توان دوباره فعال کرد و با توجه به مطالب بالا اگر خودمان دستی اکانت را حذف نکرده باشیم و قوانین اینستاگرام را هم رعایت کرده باشیم اما در لاگین کردن به اکانت اینستاگرام مشکل داریم دلیل آن اکانت غیرفعال شده یا حذف شده نیست بلکه می تواند یکی از دلایلی باشد که در بالا بیان شد.

سمیه شهرآبادی

 

مطالب مرتبط:

1396/10/25

نظرات کاربران

Mt

ی پیج زدم ک چند بار وقتی باز کردم اینستا ازم خواست سن رو وارد کنم و من اشتباه وارد کردم الان میخاد حساب و حذف کنه درخواست تجدید نظر برام گزاشته چجوری اون تاریخ رو درستش کنم؟؟

abcd

سلام یک سوال داشتم اگه اکانت اینستاگرام را پاک کنیم فعالیت های ما باقی میماند؟ به مثال بنده پیجی دارم ، پستی از یک پیج دیگر را لایک کرده ام ، اما بعد از این کار ، پیج خود را به صورت کامل پاک کرده ام، ایا اعلان لایک من برای ان طرف باقی می ماند یا نه ؟

shr

سلام من خودم پیجمو دیسیبل کردم الان میخوام برش گردونم ولی رمزم یادم نیست خواهشا راهنماییم کنین

rsk

آیا اکانت غیرفعال شده یا حذف شده اینستاگرام را می توان دوباره فعال کرد؟ chera ke na

آرزو بذرافشان

آموزش اکانت غیرفعال یا حذف شده اینستاگرام به دردم خورد مرسی

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی