1396/11/24

ویژگیهای آپدیت 4.8 تلگرام

ویژگیهای آپدیت 4.8 تلگرام

آپدیت 4.8 تلگرام مجموعه‌ای از قابلیت ها و ویژگی های جدید مانند پخش ویدئو و موزیک بدون نیاز به دانلود کامل،امکان پخش شناور ویدئوها، حالت شب (Night Mode)   خودکار و ویجت لاگین را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه این مقاله مروری بر ویژگیهای آپدیت تلگرام 4.8 خواهیم داشت. شما پس از دانلود تلگرام می توانید از این ویژگی بهره مند شوید.

پخش ویدئو و موزیک بدون نیاز به دانلود کامل

تا قبل از این برای تماشای ویدئوهایی که از طریق تلگرام برایمان ارسال می‌شدند باید کل ویدیو را دانلود می کردیم تا پخش آن شروع شود، اما باآپدیت تلگرام 4.8 دیگر نیازی به دانلود کامل نیست و به محض شروع دانلود می‌توان همزمان به پخش و تماشای ویدئوپرداخت، یعنی دقیقا مانند حالتی که در یوتیوب هم شاهد آن هستیم. این قابلیت شاید در نگاه اول چندان مهم به نظر نرسد، اما یک ویژگی بسیار کاربردی است و می‌توانند منجر به کاهش مصرف حجم اینترنت ما شود.

برای مثال اگر یک ویدئوی 30 مگابایتی برای ما ارسال شود. با لمس آیکون دانلود، پروسه دانلود را آغاز می‌کنیم و به محض اینکه دانلود بخش کمی از ویدئو انجام شد آن را پخش می‌نماید. وقتی 10 ثانیه از ویدئو را دیدیم، متوجه می‌شویم که آیا این ویدئو برای ما جالب است یا نه. و اگر مورد پسند نبود می‌توان در همین لحظه دانلود را متوقف کرد و از هدر رفتن 30 مگابایت حجم اینترنت، جلوگیری کرده ایم. بنابراین پخش ویدئو و موزیک بدون نیاز به دانلود کامل یکی از کاربردی ترین ویژگی هایی موجود در آپدیت تلگرام 4.8  محسوب می‌شود.

پخش ویدئو به صورت شناور

در نسخه های قبلی تلگرام ما برای تماشای ویدئوها باید که آن ها را فول اسکرین کرده (کل صفحه گوشی) و تماشا کنیم. یعنی انجام هیچ کار دیگری در حین تماشای ویدئو های دانلود شده تلگرام وجود نداشت. اما با آپدیت تلگرام 4.8 این مشکل برطرف شده و هم اکنون می‌توان پخش ویدئوها را به صورت شناور(در گوشه ای از صفحه گوشی) تجربه کرد. برای این منظور باید به محض آغاز شروع پخش آن ویدئو، آیکون شناور کردن پنجره را از گوشه سمت راست و بالای صفحه انتخاب کرد تا ویدئوی مورد نظر به صورت شناور پخش شود. لازم به ذکر است که با خارج شدن از تلگرام پخش ویدیو قطع می شود و جالت شناور فقط داخل خود برنامه تلگرام است.

 آپدیت 4.8 تلگرام 

آپدیت تلگرام 4.8

 

حالت شب خودکار (Auto Night Mode)

ویژگی جدید بعدی که درآپدیت تلگرام 4.8 ارائه شده مربوط به فعال سازی خودکار حالت شب یا همانNight Mode  می‌باشد. با استفاده از این ویژگی کاربر می‌تواند ساعات خاصی را تعیین کند تا در این ساعات تم تلگرام تاریک شود. بطور مثال می‌توان با استفاده از این ویژگی بستری را ایجاد کرد که تم تلگرام ما به صورت خودکار از ساعت 22 تا 7 صبح در حالت شب قرار گیرد و در باقی ساعات روز تم عادی را داشته باشد.

ویجت لاگین اختصاصی تلگرام

تلگرام علاوه بر قابلیتهای فوق یک ویجت اختصاصی را هم معرفی کرده که امکان لاگین مستقیم به وبسایت های پشتیبانی کننده از این ویجت را می‌دهد. این ویجت Telegram Login Widget  نامگذاری شده است. زمانی که از این ویجت برای اولین بار استفاده شود از کاربر درخواست می‌شود تا تایید مرورگر و وبسایت مورد نظر از طریق شماره تلگرامش انجام گردد. بعد از انجام این کار قابلیت ورود با دو کلیک (Two Click Login) برای وبسایت مورد نظر فعال می‌شود.

با انتخاب گزینهAccept    (تایید کاربر) در پنجره ای که نمایان می شود اطلاعاتی مثل نام، عکس پروفایل و یوزرنیم اکانت کاربر برای دارنده وبسایت ارسال می‌شود. لازم به اشاره است که شماره تماس کاربر در این روش ارسال نخواهد شد. بدین ترتیب حتی وبسایت مورد نظر می‌تواند ازکاربر مورد نظر درخواست کند تا از طریق ربات تلگرامی خودش به او پیام دهد.

تلگرام درآپدیت تلگرام 4.8  امکان شروع مکالمه از جانب ربات های تلگرامی را هم ارائه کرده است که ویژگی خاص به شمار می‌رود. تا پیش از این امکان شروع یک گفتگو از سوی ربات های تلگرام وجود نداشت و حتما باید کاربر دستور شروع گفتگو را صادر می‌کرد.

 

مطالب مرتبط :

1396/11/24

برچسب ها:

نظرات کاربران

بهار راد

ویژگیهای آپدیت 4.8 تلگرام عالی

مریم پورهمدانی

ویژگیهای آپدیت 4.8 تلگرام مفید بود.

شیما

ویژگی های آپدیت4.8 بد نبود

رضا

ویژگیهای آپدیت 4.8 تلگرام

آرزو

ویژگی های آپدیت 4.8 تلگرام جالب بود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی