1399/06/20

چگونه از اینفلوئنسرهای اینستاگرام در دوران کرونا استفاده کنیم؟

اینستاگرام در دوران کرونا

بدون شک سال ۲۰۲۰ یکی از عجیب‌ترین و غیرمعمولی‌ترین سال‌های تاریخ است. پیدایش یک ویروس ناشناخته به نام کرونا که بسیاری از ما آن را با نام کوید-۱۹ می‌شناسیم، روند زندگی تمام انسان‌ها را با تغییرات جدی مواجه کرده است. به دلیل شیوع این بیماری، تعداد قابل توجهی از کسب و کارها مجبور به تعطیل کردن کار خود شدند و افراد بسیاری شغل‌شان را از دست داده و در خانه ماندند. برندها نیز از این جریان مستثنی نبوده و در دوران کرونا، ضررهای مالی بسیار شدیدی را متحمل شدند. حال که با وجود این وضعیت، زندگی به نوعی رنگ و بوی دیجیتالی پیدا کرده، مردم به شدت به دنبال راه‌هایی هستند که در خانه‌هایشان سرگرم شوند. در این میان، شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام در دوران کرونا توانسته کاربران بسیاری را جذب نماید. همین موضوع سبب شده تا کسب و کارهای فراوانی به استفاده از امکانات این شبکه اجتماعی روی آورده و سعی داشته باشند بخشی از ضرر وارد شده را از طریق فروش اینستاگرامی جبران کنند. در این مقاله موبودید به شما خواهیم گفت که چگونه یک کسب و کار می‌تواند در دوران کرونا، از اینستاگرام بهترین استفاده را داشته باشد.

یک موقعیت طلایی برای نمایش برند

 یک موقعیت طلایی برای نمایش برند

یکی از روش‌های فعالیت بیزینس‌ها در اینستاگرام در دوران کرونا، همکاری با اینفلوئنسرهاست. پیدایش کرونا باعث لغو بسیاری از همایش‌های بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی شد. اما از طرف دیگر، گرایش مردم به شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام تا حدی بالا رفت که بسیاری از افراد فعال در حوزه بازاریابی، تصمیم گرفتند برنامه‌های خود را در دوران کرونا، در قالب اینستاگرام پیش ببرند. پیش از ادامه موضوع، بهتر است سری به آمار زیر بیاندازیم. در دوران کرونا، میزان استفاده کاربران از اینستاگرام و فیسبوک به صورت زیر بوده است.

میزان استفاده کاربران از اینستاگرام ۳۲ درصد افزایش داشته است

میزان استفاده کاربران از فیسبوک ۵۳ درصد افزایش داشته است

بازدید ویدیو‌های آی‌جی‌تی‌وی ۳ برابر شده است

بازدید لایو‌های فیسبوک ۲ برابر افزایش داشته است

این آمار همچنان با ادامه وضعیت کرونا در کشورهای مختلف جهان، در حال افزایش است. با این حال کاربران اینستاگرام معتقدند که اعتماد آن‌ها به اینفلوئنسرهای اینستاگرام، بیشتر از اعتماد آن‌ها به برندهاست. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها و برند‌ها به دنبال این هستند که با استفاده از یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، با استفاده از اینستاگرام در دوران کرونا، محصولات خود را به کاربران معرفی کنند.

حال که عادت‌های خرید مردم در جامعه رو به تغییر است، چرا نباید برند‌ها از این موقعیت استفاده کرده و بر موج تغییر سوار شوند؟ با استفاده از تاثیری که اینفلوئنسرهای اینستاگرام بر کاربران‌شان دارند، کسب و کارها می‌توانند در دوران کرونا از اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم معرفی و تبلیغات استفاده کرده و خود را در معرض دید مشتریان احتمالی قرار دهند. به همین دلیل استراتژی اصلی بسیاری از شرکت‌ها به این سمت حرکت می‌کند که با استفاده از شیوه‌های مختلف تبلیغاتی در اینستاگرام مانند تبلیغات اینفلوئنسر یا تبلیغات ساعتی اینستاگرام و یا تبلیغات بازدیدی اینستاگرام، به صورت دوره‌ای در مقابل دیدگان کاربران قرار داشته باشند.

راه اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در دوران کرونا

     راه اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در دوران کرونا    

راه اندازی یک کمپین موفق علاوه بر دانش فراوان، به وقت کافی و یک تیم حرفه‌ای نیاز دارد. به همین دلیل سعی داریم نکاتی را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن بتوانید با راه اندازی یک کمپین مشترک با اینفلوئنسرها، به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید.

استفاده از استراتژی درست و تحقیق در خصوص مخاطبان اینفلوئنسر

اینستاگرام همواره در تلاش است تا با معرفی قابلیت‌های جدید، به شما در ساخت استوری و پست‌های جذاب‌تر کمک کند. از آن جایی که در زمان اجرای یک کمپین اینستاگرامی، اینفلوئنسر به عنوان سفیر برند شما شناخته می‌شود، باید پیش از هر چیز در خصوص قالب اصلی متن‌ها و تصاویر تبلیغاتی بین دو طرف بحث و گفت و گو صورت بپذیرد. با انجام اندکی تحقیق در خصوص اینفلوئنسر، شما می‌توانید به اطلاعات بسیار مهمی در مورد او و حساب کاربری‌اش برسید. به یاد داشته باشید که هدف شما از راه اندازی کمپین تبلیغات اینستاگرام در دوران کرونا، جذب مشتری و جبران ضررهای وارد شده به کسب و کار است. یک انتخاب اشتباه می‌تواند کار کسب و کار شما را تا همیشه تمام کند.

استفاده از اینفلوئنسرها به عنوان شریک تجاری

       استفاده از اینفلوئنسرها به عنوان شریک تجاری برای اینستاگرام در دوران کرونا      

در بسیاری از موارد، ایجاد یک همکاری بلندمدت با افرادی که در حوزه تولید محتوا مشغول به کار هستند می‌تواند بازده بیشتری از سایر روش‌های تبلیغاتی آنلاین و فیزیکی داشته باشد. به همین دلیل است که برندها باید به صورت مداوم به فکر خلاقیت در ساخت محتوا و جذب مخاطب جدید باشند. اهمیت این موضوع به خصوص در دوران قرنطینه و در اینستاگرام کاملا مشهود است. چرا که کاربران به صورت مداوم به این شبکه اجتماعی مراجعه کرده و انتظار دارند تا با محتوای جذاب و خلاقانه رو به رو شوند. 

استفاده از تصاویر قدیمی برای محصولات و عدم رعایت استانداردهای زیبایی بصری در طراحی پست‌‌ها، نه تنها اعتماد کاربران را از برند شما سلب می‌کند، بلکه رفته رفته تهدیدی برای اعتبار برندتان به شمار می‌آید. تحقیقات نشان می‌دهد که محصولات تبلیغ شده توسط اینفلوئنسرها تا ۶۸ درصد شانس بیشتری برای خریداری شدن دارند. لذا برندها باید به دنبال راهی برای رسیدن به این عدد باشند. یکی از روش‌هایی که علاوه بر اعتماد مشتری، رضایت اینفلوئنسر را نیز جلب خواهد کرد، این است که اینفلوئنسر به صورت غیرمستقیم در روند تولید محصول نقش ایفا کند. به صورت کلی، هر اینفلوئنسر می‌تواند با استفاده از روشهای مختلف، با صاحبان برند بر سر تبلیغات محصول به توافق برسد. از طرفی نظراتی که کاربران در اختیار شخص اینفلوئنسر قرار می‌دهند، می‌تواند برند را در ساخت محصولات مشتری پسندتر یاری کند. به همین دلیل اینفلوئنسرهای اینستاگرام در دوران کرونا، بر خلاف بسیاری از کسب و کارها، ترافیک درخواستی بالایی دارند و بسیاری از آن‌ها نیز به دنبال راه اندازی خط تولید محصولات خود هستند.

رعایت احترام متقابل میان برند و اینفلوئنسر

هماهنگی محصولات یک برند با ارزش‌های مخاطبان یک اینفلوئنسر اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های موفقیت یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در دوران کرونا است. از نکاتی که در تبلیغات فیزیکی خیلی مورد توجه واقع نمی‌شود، این است که تبلیغات آفلاین به صورت عام، همه مدل مخاطبی را مورد هدف قرار می‌دهد. این در حالی است که تبلیغات موبایلی و آنلاین به خصوص تبلیغات اینستاگرام، به ما کمک می‌کند تا با توجه به نیاز مخاطبان‌ خود را در معرض دید آن‌ها قرار دهیم. حال با افزایش کاربران اینستاگرام در دوران کرونا، تفکیک کاربران اینستاگرام و پیدا کردن دسته بندی مناسب برای تبلیغات، اندکی دشوار به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که کسب و کارها باید تلاش کنند پیش از آغاز هر گونه کمپین، سلیقه مخاطبان اینفلوئنسر را بررسی کرده و آن را با ویژگی‌های مشتریان بالقوه خود مقایسه کنند. البته فقط برندها نیستند که اهمیت زیادی به این موضوع می‌دهند. بلکه خود اینفلوئنسرها هم تا حد امکان از همکاری با برندهایی که به صورت مستقیم با مخاطبان آن‌ها همخوانی ندارند، خودداری می‌کنند. چرا که یک همکاری اشتباه می‌تواند به اعتبار اینفلوئنسر نیز لطمه وارد کند.

ساخت محتوای جذاب و کوتاه

          ساخت محتوای جذاب و کوتاه برای اینستاگرام در دوران کرونا         

اینستاگرام یکی از مهم‌ترین ابزارهای سرگرمی در دوران کرونا است. به همین دلیل محتواهایی که از دید برخی کاربران جذاب به نظر می‌رسند، به سرعت در محیط‌های مختلف به اشتراک گذاشته می‌شوند. افرادی که بتوانند با استفاده از خلاقیت خود، عکس‌ها و ویدیو‌های جذاب تولید کنند، حتما می‌توانند خود را به کاربران بسیاری معرفی نمایند. در دوران کرونا، کاربران علاوه بر اینستاگرام روی به استفاده از شبکه‌های اجتماعی دیگری نیز آورده‌اند. یکی از این شبکه‌های اجتماعی که اخیرا کاربران بسیاری نیز پیدا کرده، TikTok است. TikTok نیز مانند اینستاگرام، اینفلوئنسرهایی دارد که صاحبان برندها می‌توانند برای تبلیغات با آن‌ها مذاکره کنند. از آنجایی که محتوای TikTok تماما به صورت ویدیویی است، کسب و کارها به دنبال روش‌های تبلیغات بازدیدی در این شبکه اجتماعی هستند. 

سخن آخر

بر خلاف بسیاری از کسب و کارها، اینفلوئنسرهای اینستاگرام در دوران کرونا، مشتریان بسیاری داشته‌اند. بسیاری از این مشتریان، برندهایی هستند که قصد دارند فروش خود را به سمت دیجیتالی شدن سوق دهند و کاربران فضای مجازی را با محصولات خود آشنا کنند. در این مقاله موبودید سعی کردیم نکاتی را مطرح کنیم که با استفاده از آن‌ها، قادر خواهید بود تا یک کمپین تبلیغاتی قدرتمند در ایام قرنطینه و در اینستاگرام راه اندازی کنید. وجود تکنولوژی‌ها و اطلاعات گوناگون به ما کمک می‌کند تا بتوانیم یک انتخاب درست داشته باشیم و با استفاده از اینستاگرام، بهترین استفاده را از دوران کرونا و پیش از برگشت به زندگی عادی داشته باشیم.

 

مطالب مرتبط:

1399/06/20

فرم نظر سنجی