1399/09/24

چند اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام که باید بدانید

مدیریت اینستاگرام

در حال حاضر اینستاگرام یکی از بزرگترین رسانه‌های اجتماعی با بیش از ۲۵ میلیون حساب تجاری فعال می‌باشد. روزانه ۲۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام حداقل از یک پروفایل تجاری دیدن می‌کنند و ۸۰ درصد آن‌ها یک پروفایل تجاری را فالو می‌کنند. با توجه به چنین آمار و ارقامی مشخص می‌شود که مدیریت پیج‌های تجاری در اینستاگرام برای کارشناسان بازاریابی کار ساده‌ای نیست. اگر آن‌ها نتوانند به درستی از اینستاگرام استفاده کنند، وقت خودشان را تلف خواهند کرد و هیچ‌گونه بازخورد مثبت و عالی از سوی کاربران دریافت نخواهند کرد. مدیریت پیج اینستاگرام نیاز به تجربه و تخصص کافی و همچنین تدوین استراتژی محتوای مناسب و تولید محتوای جذاب، دارد. با این حال بسیاری از برندها در مدیریت اکانت تجاری اینستاگرام خود دچار اشتباهاتی می‌شوند که البته قابل جبران نیز هستند. در این مقاله موبودید راجع‌‌به چند اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام و نحوه‌ی جلوگیری از وقوع این اشتباهات صحبت خواهیم کرد.

هشتگ‌گذاری نادرست، مهم‌ترین اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام

 هشتگ‌گذاری نادرست، مهم‌ترین اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام

استفاده صحیح و اصولی از هشتگ‌ها، میزان بازدید از پست‌ها و استوری‌ها را در اینستاگرام افزایش خواهد داد. هشتگ‌ها باعث می‌شوند که اکانت شما بیشتر در اینستاگرام دیده شود. چنانچه از هشتگ‌ها در پست‌های خود به درستی استفاده کنید، به احتمال بسیار زیاد متوجه افزایش Engagement یا سطح تعامل کاربری خواهید شد. این امر به شناخته شدن شما توسط مشتریان و طرفدارانی که علاقه‌مند به محتوا، محصولات و خدمات شما هستند، بسیار کمک خواهد کرد. اما مهم‌ترین اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام استفاده‌ی نادرست و یا بیش از حد از هشتگ‌ها می‌باشد که تاثیرات بدی را برای پیج تجاری شما به همراه خواهد داشت. 

چطور می‌توان از این اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام جلوگیری کرد؟ 

در واقع فرمول واحدی برای موفقیت در استراتژی هشتگ‌گذاری وجود ندارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عملکرد هشتگ‌های خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و از هشتگ‌هایی که بیشتر با مخاطبان شما ارتباط برقرار کرده و منجر به افزایش تعامل می‌شوند، استفاده نمایید. 

عدم برقراری تعامل سازنده با فالوورهای اینستاگرام

   عدم برقراری تعامل سازنده با فالوورهای اینستاگرام  

این نکته را به خاطر داشته باشید که الگوریتم اینستاگرام پست‌هایی را در اولویت نمایش به کاربران قرار می‌دهد که تعامل بیش‌تری جذب کرده باشند. این بدان معناست که وقتی یک پست و یا استوری در صفحه‌ی شما با استقبال بالای کاربران همراه شود، به نرخ تعامل بالا دست خواهید یافت. اما یک اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام این است که افراد بدون توجه به محتوای خلاقانه برای پست‌ها، با عجله اقدام به انتشار آن‌ها می‌نمایند. آن‌ها پست‌هایی را انتخاب می‌کنند که در انتقال مفاهیم به مخاطبان موفق عمل نمی‌کند. از آن بدتر هم این است که شما پستی را منتشر کنید و سپس پیگیر بازخوردهای متفاوت و نظرات کاربران نباشید. در چنین صورتی نباید انتظار داشت که اینستاگرام معجزه کرده و شما را به یک برند محبوب تبدیل کند. 

چطور می‌توان از این اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام جلوگیری کرد؟ 

سعی کنید تا به برقراری ارتباط پایدار با کاربران اینستاگرام، به ویژه آن دسته از کاربرانی که منافع مشترکی با برند شما دارند بپردازید. به کامنت‌های زیر پست‌های خود، کامل و دقیق پاسخ دهید. همچنین می‌توانید هشتگ‌های مرتبط با حرفه‌ی خود را جستجو کرده و پست‌های مرتبط و جذاب را پیدا کنید، آن‌ها را لایک کنید و زیر آن‌ها به تبادل نظر بپردازید. فراموش نکنید که اصالت این کامنت‌ها بسیار مهم می‌باشد. هرگز از عبارات کلیشه‌ای مثل «بسیار عالی!»، «خیلی خوب» و موارد این چنینی استفاده نکنید. می‌توانید سوال بپرسید و یا با واکنش مناسب به پست نشان دهید که آن پست برایتان جالب بوده است. در این صورت می‌توانید با ایجاد یک رابطه‌ی نزدیک با فالوورها، نرخ تعامل و همچنین شانس دیده شدن خود را افزایش دهید.

استفاده از ربات‌های جذب فالوور، یک اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام

     استفاده از ربات‌های جذب فالوور، یک اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام    

خرید فالوور فیک هم یک اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام می‌باشد که بسیاری از افراد وسوسه به استفاده از آن می‌شوند. شما در ازای پولی که می‌پردازید تنها در عرض چند ساعت، صاحب اکانتی با هزاران فالوور جدید خواهید شد. با این روش ممکن است تعداد فالوورهای شما به سرعت افزایش یابد اما به هرحال این فالوورها فیک هستند و الزاماً علاقه‌ای به تعامل با برند شما ندارند. اگر هدفتان داشتن یک پیج تجاری موفق می‌باشد باید بدانید که مهم‌تر از افزایش تعداد فالوور، جذب فالوورهایی است که با برند و محتوای شما تعامل برقرار نمایند.

 چطور می‌توان از این اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام جلوگیری کرد؟ 

تلاش کنید تا فالوورهای واقعی و ارگانیک برای خودتان جذب کنید. انتشار محتوای عالی و جذاب، یکی از بهترین راهکارهای برای جذب فالوورهای واقعی است. البته راهکارهای دیگری نیز همچون بهینه‌سازی پست‌ها با استفاده از هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار، نوشتن کپشن‌ها و استوری‌های جذاب، استفاده از پخش زنده‌ی ویدئویی و ...، برای جذب فالوور به صورت طبیعی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. 

انتشار بیش از اندازه محتوا

        انتشار بیش از اندازه محتوا       

انتشار مطالب و محتواهای پی در پی هم یک اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام است که ممکن است آن را انجام دهید. ممکن است شما بخواهید موارد زیادی راجع به کسب و کار خودتان و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، به فالوورهایتان انتقال دهید. اما دقت داشته باشید که اگر همه‌ی مطالب را به یکباره ارائه دهید، به احتمال زیاد کاربران خود را خسته خواهید کرد. مراقب باشید که با عکس‌های زیاد از محصولات خودتان کاربران را تحت فشار قرار ندهید. در چنین حالتی ممکن است کاربران از ادامه‌ی تعامل با شما دلسرد شوند.

چطور می‌توان از این اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام جلوگیری کرد؟ 

استفاده از قابلیت‌هایی همچون لایو و یا استوری در اینستاگرام، برای ارسال مطالب پی در پی بسیار مناسب می‌باشد. آپلود موقت عکس و ویدیو تحت عنوان استوری اینستاگرام (Instagram Story)، توانسته در مدت زمانی کوتاهی به محبوبیت بسیار بالا در بین کاربران دست پیدا کند. در حال حاضر هر کسی که بخواهد از طریق این کانال ارتباطی اینستاگرام با دیگران در ارتباط باشد، می‌تواند به راحتی از این قابلیت استفاده ‌کند. در الگوریتم اینستاگرام به طور مرتب تغییراتی رخ می‌دهد و گاهی محدودیت‌هایی برای نمایش پست‌ها در صفحه‌ی کاربران به وجود می‌آید. استوری اینستاگرام فرصت دوباره‌ای به برند شما می‌دهد تا بتواند هرچه بیشتر و بهتر در ذهن مخاطبان قرار گیرد. برای مثال می‌توانید از مخاطبان دعوت کنید تا پشت صحنه‌ای از شغل و فعالیت شما را ببینند و از این طریق سوالاتشان را از شما بپرسند.

ویرایش بیش از حد محتوا، یک اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام

ویرایش بیش از حد محتوا، یک اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام

سادگی و اصالت در تولید محتوا برای اینستاگرام بسیار مهم است. اما با این همه یک اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام این است که صاحبان برندها پست‌های بیش از حد ویرایش شده را منتشر می‌کنند. درست است که هدف آن‌ها به رخ کشیدن کیفیت برندشان می‌باشد، اما این سبک محتواگذاری ممکن است عملکرد معکوس داشته باشد. بنابراین پست‌هایتان را بیش از حد ویرایش نکنید. گاهی ویرایش زیادی خطر غیرقابل تشخیص کردن تصاویر را به دنبال خواهد داشت. بهتر است که همواره حد تعادلی بین پست کردن عکس‌ها به صورت خام و ویرایش بیش از حد آن‌ها را رعایت کنید.

چطور می‌توان از این اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام جلوگیری کرد؟ 

از پست‌های اصیل، با کیفیت و ترکیبی استفاده نمایید. می‌توانید با ترکیب محتواهای استاتیک و ویدیویی، شرح حالی از محصولات، خدمات و فعالیت‌های خودتان را به شیوه‌ای خلاقانه ارائه دهید. 

سخن آخر

با اصلاح این چند اشتباه رایج در مدیریت اینستاگرام و تولید محتوای باکیفیت و خلاقانه، می‌توانید صاحب یک حساب تجاری موفق و باارزش در اینستاگرام باشید. تلاش کنید تا پس از انتشار پست در اینستاگرام، به بازخوردها و کامنت‌های مخاطبان توجه کنید و تعامل و ارتباطتان را با آن‌ها ادامه دهید. فراموش نکنید که اینستاگرام پلتفرمی برای تعامل است و یکی از راه‌های افزایش فالوور در آن برقراری و حفظ ارتباط با کاربران مختلف می‌باشد. به دنبال بهترین ابزارهای عکاسی و ویرایش عکس باشید. از انتشار پست‌های تصویری و ویدیویی و همچنین استوری‌های تعاملی غافل نشوید. با این حال اشتباهات رایج دیگری هم در بازاریابی اینستاگرام وجود دارد که باید به آن‌‌ها توجه نمایید. بازاریابی اینستاگرام همواره در حال تغییر است و توجه به این تغییرات به شما کمک می‌کند تا در مدیریت پیج اینستاگرام خود موفق‌تر عمل نمایید.

 

مطالب مرتبط:

1399/09/24

فرم نظر سنجی