1400/05/17

آیا تفاوتی میان تگ و منشن در اینستاگرام وجود دارد؟

تگ و منشن در اینستاگرام

اینستاگرام تمام تلاشش را به کار گرفته تا ابزار مختلفی را در اختیار کاربرانش قرار دهد که با استفاده از آن‌ها، برقراری ارتباط میان افراد مختلف راحت‌تر باشد. به عنوان مثال، شما مي‌توانید با تگ کردن نام یک حساب کاربری در پست اینستاگرامتان، او را به سایر مخاطبان معرفی کنید. از طرف دیگر، با منشن کردن حساب کاربری دوستانتان زیر یک پست، می‌توانید محتوای موردعلاقتان را به ایشان نشان دهید. بسیاری از افراد تگ و منشن در اینستاگرام را به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. اما در این مقاله موبودید قصد داریم درخصوص تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام صحبت کنیم. همچنین توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توان با یک استراتژی درست، مخاطبان جدیدی را از این دو طریق به یک صفحه اینستاگرام اضافه کرد.

 تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام چیست؟

همانطور که در مقدمه هم گفتیم، بسیاری از کاربران اینستاگرام عبارت‌های تگ کردن و منشن کردن را به جای یکدیگر به کار می‌برند. اما در حقیقت باید بگوییم که این دو کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و کاربرد جداگانه‌ای دارند.

به قرار دادن علامت @ پیش از نام یک حساب کاربری در بخش‌های مختلف مانند کامنت و استوری، منشن کردن در اینستاگرام می‌گویند. به طور مثال، با منشن کردن نام دوستتان در استوری، این امکان را به او می‌دهد تا استوری شما را در صفحه خودش منتشر نماید. 

در طرف دیگر، به اضافه کردن نام یک حساب کاربری در زمان انتشار پست (به صورت عکس و یا ویدیو) تگ کردن می‌گویند. 

اصلی‌ترین تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام، این است که تگ کردن یک حساب کاربری تنها مي‌تواند از طرف انتشاردهنده محتوا صورت بپذیرد؛ در حالی که منشن کردن در اینستاگرام چنین محدودیتی نداشته و توسط تمام کاربران قابل انجام است.

تفاوت کاربری میان تگ و منشن در اینستاگرام

  تفاوت کاربری میان تگ و منشن در اینستاگرام  

شاید از خودتان بپرسید که وقتی می‌توانیم یک حساب کاربری را در بخش کپشن اینستاگرام منشن کنیم، چرا باید او را تگ کنیم؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه دو دلیل اصلی را مطرح می‌کنیم:

وقتی شما کسی را منشن می‌کنید، فقط یک نوتیفیکیشن در بخش Activity برای او ارسال می‌شود که ممکن است در میان انبوه نوتیفیکیشن‌های موجود در آن قسمت، گم شود. اما با تگ کردن یک حساب کاربری در اینستاگرام، یک نوتیفیکیشن مخصوص به نمایش درخواهد آمد که به صاحب حساب اطلاع می‌دهد که نام او در یک پست تگ شده است. در نتیجه با تگ کردن یک حساب کاربری، می‌توان اطمینان حاصل کرد که طرف مقابل از این موضوع مطلع خواهد شد.

  یکی دیگر از تفاوت‌های تگ و منشن در اینستاگرام، نحوه نمایش آن‌هاست. با تگ شدن نام شما در یک پست، آن پست به صورت مجزا در تب مخصوص تصاویر تگ شده قرار می‌گیرد. این موضوع می‌تواند به شما در دسترسی به محتواهای تولید شده توسط کاربرانتان کمک کند. 

تا اینجا به نظر می‌رسد که تگ کردن می‌تواند موثرتر از منشن کردن باشد. اما باید یک نکته دیگر را هم یادآوری کنیم. بسیاری از کاربران اینستاگرام در زمان باز کردن یک پست، اهمیت چندانی به صفحات تگ شده نمی‌دهند. به عبارت دیگر، وقتی کاربر پستی را در صفحه Feed مشاهده می‌کند، بدون باز کردن لیست افراد تگ شده، آن پست را رد می‌کند. بنابراین برای بازدهی بهتر، توصیه می‌کنیم که اکانت‌هایی تگ شده در بخش کپشن را منشن هم کنید تا کاربران با مطالعه متن، با نام صفحات تگ شده مواجه شوند.

نحوه تگ کردن یک حساب کاربری در پست اینستاگرام

     نحوه تگ کردن یک حساب کاربری در پست اینستاگرام     

پس از صحبت در خصوص تفاوت‌ تگ و منشن در اینستاگرام، اینک نحوه تگ کردن یک حساب کاربری در پست اینستاگرام را آموزش می‌دهیم. پیش از شروع، بهتر است بدانید که تگ کردن تعداد زیادی از حساب‌های کاربری در یک پست، به هیچ عنوان صحیح نیست. چرا که ممکن است الگوریتم اینستاگرام این کار شما را به عنوان Spam تشخیص داده و از ورود پست به بخش اکسپلور جلوگیری نماید. 

برای تگ کردن یک حساب کاربری در پست، مراحل زیر را انجام می‌دهیم:

ابتدا تصویر یا ویدیو موردنظر را پیدا کرده و پس از اعمال فیلترهای مختلف، وارد صفحه Caption شوید. در این قسمت گزینه tag people را انتخاب کنید.

حال می‌توانید در هر نقطه از عکس، نام حساب کاربری موردنظرتان را قرار دهید.

در بین لیستی از افراد که نمایش داده می‌شود، فردی که باید نامش در عکس تگ شود را پیدا کرده و انتخاب کنید.

اگر پست شما به صورت ویدیو هست، نام افرادی که تگ می‌کنید در زیر پست به نمایش درخواهد آمد.

همانطور که در بخش تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام گفتیم، بهتر است نام افرادی که بر روی یک پست تگ شده‌اند را در بخش کپشن منشن کنید تا کاربران حتما آن را مشاهده نمایند.

اگر پستی را از قبل منتشر کرده‌اید و حال قصد دارید نام کاربری را بر روی آن تگ کنید، کافیست علامت سه‌نقطه بالای پست را انتخاب کرده و بر روی گزینه Edit تپ کنید. در بخش پایین سمت چپ عکس، گزینه Tag People قرار گرفته که با انتخاب آن، می‌توانید نام افراد را روی عکس قرار دهید.

روش حذف کردن تگ پست اینستاگرام

          روش حذف کردن تگ پست اینستاگرام          

اگر شخصی بدون هماهنگی، حساب کاربریتان را تگ کند، شما می‌توانید به راحتی نام خودتان را از لیست افراد تگ شده خارج کنید. برای این کار، کافیست آن پست را باز کرده و گزینه سه‌نقطه را تپ کنید. سپس از میان گزینه‌های موجود، tag Option را انتخاب نمایید. سپس با کلیک بر Remove Me From Post، نام شما از لیست افراد تگ شده خارج می‌شود.

اضافه کردن تگ مکان به پست اینستاگرام

           اضافه کردن تگ مکان به پست اینستاگرام           

علاوه بر نام کاربری، اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا یک مکان جغرافیایی را نیز در پست اینستاگرامتان تگ کنید. این امر، یکی دیگر از تفاوت‌های میان تگ و منشن در اینستاگرام است. چرا که امکان منشن کردن یک موقعیت مکانی در اینستاگرام وجود ندارد. استفاده از تگ مکان، می‌تواند باعث ورود مخاطبان جدید به صفحه گردد. چرا که اینستاگرام به کاربرانش اجازه می‌دهد تا مکان‌های مختلف را روی نقشه جستجو کرده و تصاویر مربوط به آنجا را مشاهده کنند. برای گذاشتن تگ مکان، از صفحه کپشن، گزینه tag location را انتخاب کنید و آدرس مکان موردنظرتان را بنویسید. پس از انتشار تصویر، مشاهده خواهید کرد که در بالای عکس، تگ مکان قرار گرفته است.

سخن آخر

تگ کردن و منشن کردن در اینستاگرام، دو فرآیند کاملا متفاوت هستند که بسیاری به اشتباه آن‌ها را به جای یکدیگر به کار می‌برند. در این مقاله سعی کردیم تا تفاوت تگ و منشن در اینستاگرام را شرح دهیم. با شناخت درست تفاوت‌های بین این دو، شما می‌توانید برند خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید و در نتیجه، نرخ تعامل محتواهایتان را بیشتر کنید.

 

مطالب مرتبط:

1400/05/18

برچسب ها:

فرم نظر سنجی