1399/09/27

چگونه فالوورهای اینستاگرام را به مشتریان دائمی تبدیل کنیم؟

تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری

هدف اصلی بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، جذب فالوور و شناساندن برند به مخاطبان است. اما آیا این هدف برای رسیدن به درآمد از فضای اینترنت به خصوص اینستاگرام کافیست؟ در پاسخ باید گفت جذب مخاطب اولین گام در هر کمپین بازاریابی اینستاگرام است. در حالی‌که اگر نتوانید از مخاطبان جدید کسب درآمد کرده و یا به عبارتی، فالوور اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنید، تمام کارهای انجام شده برای طراحی و اجرای کمپین بازاریابی بی‌نتیجه خواهد بود. توانایی تبدیل فالوور به مشتری دقیقا موضوعی است که یک صفحه موفق و پردرآمد اینستاگرام را از یک صفحه معمولی و کم درآمد متمایز می‌کند.

در این مقاله موبودید قصد داریم نکاتی را آموزش دهیم که به شما کمک می‌کند بهترین استفاده را از بودجه بازاریابی در شبکه اجتماعی کرده و با تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری دائمی، به راحتی از اینستاگرام کسب درآمد کنید.

تمرکز بر تولید محتوا طبق یک برنامه منظم

 تمرکز بر تولید محتوا طبق یک برنامه منظم

 یکی از مهم‌ترین عامل‌های موفقیت در اینستاگرام، تولید محتوای ارزشمند برای کاربران است. اما آیا تولید محتوای مناسب با سلیقه کاربر به تنهایی مي‌تواند باعث پیشرفت صفحه اینستاگرام شود؟ 

یکی از مواردی که الگوریتم اینستاگرام توجه ویژه‌ای به آن دارد، تاریخ و زمان انتشار محتواست. در نتیجه حتی اگر شما محتوای بسیار ارزشمندتان را بدون برنامه زمانی ثابت منتشر کنید، شانس موفقیت‌تان کمتر خواهد بود.

شما پیش از این که قادر باشید محصولی را به فالوورهای اینستاگرام‌تان بفروشید، باید بتوانید حس خوبی در آن‌ها ایجاد کرده و اعتمادشان را جلب نمایید. با استفاده از یک برنامه زمانی و انتشار محتوا در ساعات پربازدید، شانس دیده شدن محتوای شما توسط مخاطبان بالاتر می‌رود. در نتیجه احتمال تبدیل فالور اینستاگرام به مشتری افزایش پیدا خواهد کرد.

توجه به سلیقه کاربران در تولید محتوا

   توجه به سلیقه کاربران در تولید محتوا  

پیش از تولید و انتشار محتوا در اینستاگرام، همیشه سوال‌های زیر را از خودتان بپرسید:

فالوورهای شما بیشتر با چه موضوعاتی ارتباط برقرار می‌کنند؟

فالوورهای شما بیشتر در چه زمان‌هایی از اینستاگرام استفاده می‌کنند؟

فالوورها با کدام نوع از محتوا (پست، استوری، آی‌جی‌تی‌وی، لایو) تعامل بیشتری دارند؟

اگر تا به حال به موضوعات بالا فکر نکرده‌اید، بهتر است روند تولید محتوا خود را متوقف کرده و به دنبال پاسخی برای این سوالات باشید. بدون توجه به سوالات بالا، شانس دیده شدن محتوای شما به شدت کاهش می‌یابد. برای یافتن پاسخ، تنها کافیست از اطلاعاتی که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید. همچنین با مراجعه به محتواهایی که در گذشته به اشتراک گذاشته‌اید، به راحتی می‌توانید میزان تعامل کاربران با انواع مختلف محتوا را بسنجید. به محض آنالیز محتوای صفحه و مخاطبان، به اشتباهاتی که تاکنون در ارتباط با تولید محتوا و مدیریت اینستاگرام خود انجام داده‌اید، پی خواهید برد. سپس می‌توانید با اعمال تغییرات جزئی در استراتژي اولیه و قرار گرفتن در مسیر درست، شاهد افزایش نرخ تعامل کاربران و همچنین افزایش نرخ تبدیل فالوور‌های اینستاگرام به مشتری باشید.

بررسی فعالیت صفحات رقیب

       بررسی فعالیت صفحات رقیب      

بررسی فاکتورهای مرتبط با صفحه اینستاگرام خودتان یک عامل بسیار مهم در افزایش نرخ تبدیل فالوور به مشتری است. اما شما علاوه بر صفحه خودتان، باید فعالیت صفحات رقیب در اینستاگرام را نیز مورد بررسی قرار دهید. آنالیز صفحات رقیب به شما کمک می‌کند تا استراتژی تولید محتوای خود را ارزیابی کرده و اطلاعات دقیق‌تری در خصوص فالوورهای آن‌ها به دست بیاورید.

علاوه بر این، بررسی صفحات رقیب به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت آن‌ها را شناسایی کرده و با اعمال تغییراتی در استراتژي بازاریابی خودتان، مواردی که رقبا در آن ضعیف عمل می‌کنند را به درستی پوشش دهید. این موضوع باعث می‌شود که به یکباره کاربرانی که به دنبال پاسخ یک سوال خاص هستند، به سمت صفحه شما سرازیر شوند. در نتیجه شانس شما برای تبدیل فالوورهای اینستاگرام به مشتری دائمی افزایش پیدا می‌کند.

 ایجاد تجربه مناسب و داشتن ارتباط نزدیک با فالوورها

          ایجاد تجربه مناسب و داشتن ارتباط نزدیک با فالوورها        

هدف نهایی بسیاری از صفحات اینستاگرامی، افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش فروش و کسب درآمد است. نکته اینجاست که مخاطبان پیش از این که محصولی را از صفحه شما خریداری کنند، باید به شما و برندتان اعتماد داشته باشند. یکی از مواردی که می‌تواند اعتماد کاربر را جلب کند، ساختن یک تجربه خوشایند در ذهن اوست. داستان سرایی در پست‌ها، راه اندازی کمپین‌های فروش، به اشتراک گذاشتن نظرات مثبت و منفی سایر کاربران و ... جزو روش‌هایی هستند که می‌توانند در جذاب‌تر شدن صفحه و در نهایت افزایش فروش نقش موثری داشته باشد.

به صورت کلی، شما باید با استفاده از اطلاعات کاربران و همچنین قوه خلاقیت خود، راه‌های ارتباط با آن‌ها را افزایش داده و تلاش کنید تا ذهنیت‌شان را در خصوص برندتان تغییر دهید. به هر میزان که کاربران با محتوای موجود در صفحه شما احساس راحتی بکنند، شانس تبدیل شدن آن‌ها به مشتری دائمی نیز بیشتر خواهد شد. در نهایت برای به دست آوردن اعتماد مخاطب،‌ بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

همواره پیشنهادات جدید و جذابی را به فالوورها ارائه دهید

از تکنیک داستان سرایی در اینستاگرام برای تولید محتوا استفاده کنید

همیشه زمانی را برای تعامل با مخاطب و پاسخ به سوالات آن‌ها در دایرکت‌ها و کامنت‌‌ها اختصاص دهید

مشتریان وفادار خود را شناسایی کرده و توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشید

وفاداری به فالوورهای جدید و مشتریان دائمی

             وفاداری به فالوورهای جدید و مشتریان دائمی            

شما برای این که بتوانید به راحتی از اینستاگرام کسب درآمد کنید، باید بتوانید یک جامعه از مخاطبان وفادار بسازید. اما وقتی از مخاطب انتظار دارید که به شما و محصولات‌تان وفادار باشد، شما نیز باید به نیازهای آن‌ها توجه کرده و وفاداری خود را به ایشان ثابت کنید. تداوم در تولید محتوا، ارائه پیشنهادات مناسب با نیاز‌های مخاطبان، احترام به نظر مخاطبان و ... مواردی هستند که ثابت مي‌کنند برند شما همواره برای مخاطبان خودش وفادار است. نمایش بخش‌هایی از فرآيند تولید محتوا به عنوان پشت صحنه، یکی از مثال‌هایی است که به کاربر نشان می‌دهد که شما برای ساخت محتوای خوب برای او وقت صرف می‌کنید. این امر سبب می‌شود که مخاطبان ارتباط عمیقی با شما برقرار کرده و به برندتان وفادار باشند. افزایش میزان وفاداری مخاطبان، فرآیند تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری را راحت‌تر خواهد کرد.

سخن آخر

کمپین‌های بازاریابی در اینستاگرام با اهداف گوناگونی راه‌‌اندازی می‌شوند. اما نکته این است که هدف نهایی بسیاری از استراتژي‌ها، تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری است. از وقتی که یک مخاطب وارد صفحه اینستاگرام شما شده تا زمانی که از شما محصولی خریداری کند، یک فرآیند مشخص است. در نتیجه تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری در طول یک شب اتفاق نمی‌افتد. برای سرعت بخشیدن به این فرآيند، برندهای فعال در اینستاگرام باید نکات مشخصی را رعایت کنند. در این مقاله موبودید نکاتی را آموزش دادیم که به شما در کوتا‌ه‌تر کردن فرآیند تبدیل فالوور اینستاگرام به مشتری دائمی کمک می‌کند.

 

مطالب مرتبط:

1399/09/27

فرم نظر سنجی