1399/04/04

۶ گام ساده برای ساخت بیزنس اکانت اینستاگرام موفق برای کسب و کارها

ساخت بیزنس اکانت اینستاگرام موفق برای کسب و کارها

اینستاگرام مدت‌هاست که به عنوان یک ابزار قدرتمند برای پیشرفت کسب و کارها به حساب می‌آید. شاید وجود ۲۵ میلیون حساب کاربری (اکانت) مرتبط با کسب و کار و ۲۰۰ میلیون نفر که حداقل یکی از این حساب‌ها را دنبال می‌کنند، بتواند درستی این فرضیه را ثابت کند. بر خلاف فیسبوک که تلاش دارد تا پل ارتباطی میان اعضای یک خانواده و دوستان باشد، اینستاگرام تبدیل به یک مکان عالی برای فعالیت کسب و کارها شده است. یک شبکه اجتماعی‌ با تعداد کاربران بالا که اتفاقا تعامل خوبی با اکانتهای بیزینسی دارند و به راحتی می‌توان اعتماد آن‌ها را جلب کرد. در این مقاله موبودید قصد داریم تا نکات مربوط به راه‌اندازی یک بیزنس اکانت اینستاگرام و کسب درآمد از طریق آن را مورد بحث قرار دهیم. در کنار موضوعاتی که در این مقاله مطرح می‌گردد، استفاده از تجربیات و نکات افراد تاثیرگذار و متخصصان اینستاگرام نیز می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم فرصت استفاده از دوره آموزش آنلاین کسب درآمد از اینستاگرام را از دست ندهید.

گام نخست: ساختن یک اکانت کاربری برای کسب و کار 

ساختن یک حساب کاربری برای کسب و کار

پیش از شروع به راه‌اندازی یک کسب و کار در اینستاگرام، نیاز به ساخت یک حساب کاربری در این شبکه اجتماعی داریم. حال اگر از قبل یک صفحه شخصی با تعدادی کاربر مرتبط با محصول خود در اختیار دارید، به راحتی می‌توانید آن را به اکانت بیزینسی تغییر کاربری داده از همان صفحه شروع به کار کنید. در صورتی که حساب کاربری شخصی ندارید یا کاربران حساب‌تان در دسته‌بندی مخاطبین هدف شما قرار نمی‌گیرند، بهتر است مجددا مراحل ثبت نام و ساخت یک صفحه بیزینسی اینستاگرام را اول طی کنید.

چگونه اکانت اینستاگرام را به یک بیزنس اکانت تبدیل کنیم؟

۱. از استور گوگل پلی یا اپ استور، برنامه اینستاگرام را دانلود کنید.

۲. با ورود به صفحه ابتدایی برنامه، روی گزینه Sign Up کلیک کنید.

۳. در این بخش با ورود آدرس ایمیل می‌توانید، حساب کاربری خود را ثبت کنید. همچنین این امکان وجود دارد که بدون نیاز به وارد کردن ایمیل جدید و تنها با استفاده از نام کاربری در فیسبوک، یک صفحه جدید در اینستاگرام داشته باشید.

۴. برای حساب کاربری خود یک نام و رمز عبور در نظر بگیرید واطلاعات مربوط به کسب و کارتان را تکمیل کنید. ( در ادامه این مقاله در خصوص راه‌های بهینه برای پر کردن اطلاعات حساب بیزینسی اینستاگرام، نکاتی را خواهیم گفت)

۵. بر روی گزینه Done کلیک کنید

حال شما صاحب یک صفحه شخصی در  اینستاگرام هستید. اما شما اینجایید تا پول در بیاورید. پس نیاز است که حساب کاربری خود را از حالت عادی به حالتی بیزینسی تغییر دهید. برای این کار کافیست:

۱. وارد حساب کاربری که به تازگی ساخته شده شوید.

۲. بر روی عکس خود در پایین صفحه کلیک کرده تا وارد پروفایل‌تان شوید

۳. بر روی تب کنار صفحه کلیک کرده تا گزینه Setting برای‌تان به نمایش در بیاید.

۴. در اینجا گزینه Switch to Business Profile کلیک کنید. فیسبوک این امکان را نیز در اختیار کاربران قرار داده تا حساب کسب و کارشان در فیسبوک را به حساب اینستاگرامشان متصل کنند.

۵. وارد کردن راه‌های ارتباطی، مرحله بعدی است. شما نیاز دارید تا آدرس ایمیل، شماره تماس و آدرس محل کار خود را در بخش‌های مربوط وارد نمایید. 

۶. با کلیک بر روی دکمه Done کار ساخت حساب بیزینسی اینستاگرام به پایان می‌رسد.

گام دوم: یک استراتژی موفقیت‌آمیز در پیش بگیرید 

        یک استراتژی موفقیت‌آمیز در پیش بگیرید         

 

۱. همیشه مخاطبان هدف را در نظر بگیرید

قبل از اینکه فکر کنید چه نوع محتوایی باید در صفحه کسب و کارتان قرار دهید، باید به این نکته توجه کنید که چه افرادی قرار است که از پست‌های شما بازدید کنند. درصد بسیار زیادی از کاربران اینستاگرام، کمتر از ۳۵ سال سن دارند و تعداد مخاطبان خانم و آقا نیز تقریبا برابر است. این دو مورد اطلاعات خوبی در خصوص سلیقه کاربران به شما می‌دهد ولی برای موفق شدن در اینستاگرام کافی نیستند. چرا که هر چه جامعه آماری با دقت بیشتری انتخاب شود، تاثیرگذاری استراتژی‌های بازاریابی به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت. دانستن راهکارهای شناسایی مخاطب هدف، بدون شک یکی از مهم‌ترین مراحل ایجاد یک کسب و کار اینستاگرامی است. دوره آموزش کسب درآمد در اینستاگرام راهکارهای ۱۰۰ درصد موفقیت‌آمیزی را به شما معرفی می‌کند تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن مخاطبان خود را شناسایی کرده و با توجه به سلیقه آن‌ها تولید محتوا کنید. در ادامه چند راهکار خیلی ساده را به شما معرفی خواهیم کرد.

در ابتدا مشخص کنید که چه افرادی مشتری پر و پا قرص محصولات شما هستند

از اطلاعات موجود در سایر شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید تا درک درستی از کاربران و نحوه رفتار آن‌ها داشته باشید.

نگاهی به صفحه کسب و کارهای رقیب بزنید

یک شعار تاثیرگذار برای کسب و کار خود بسازید

پس از اینکه شناخت بهتری به کاربران پیدا کردید و آن‌ها را در دسته بندی‌های درست قرار دادید، وقت آن است که شروع به تولید محتوا کنید. محتوای شما باید با سلیقه کاربران‌تان همخوانی داشته باشد. این امر در نهایت سبب می‌شود تا مخاطبان با اکانت بیزینسی اینستاگرام شما ارتباط عمیق‌تری برقرار کرده و با پست‌ها و استوری‌ها تعامل داشته باشند. بهترین محتوا از نظر کاربر، محتواییست که پاسخی روشن و شفاف برای پرسش‌های مخاطب داشته باشد و نیاز وی را برطرف سازد.

۲. برای خود اهداف مشخصی در نظر بگیرید

یک استراتژی درست بدون زمان‌بندی منطقی و اهداف مشخص، دردی از شما دوا نمی‌کند. اینکه در بازه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای اکانت بیزینسی اینستاگرام خود اهدافی مشخص نمایید، انگیزه‌تان را بالا می‌برد و به شما اجازه می‌دهد تا تمرکز خود را بر روی مواردی خاص محدود کنید. بهترین متد هدف‌گذاری، متد SMART است. این متد بیان می‌کند که هدف خوب، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

مشخص (Specific)

قابل اندازه‌گیری (Measurable)

قابل دستیابی (Attainable)

مرتبط (Relevant)

زمانبندی شده (Timely)

شاید از دید بسیاری از افراد، فاکتورهایی مانند تعداد فالوور، لایک کامنت تنها عامل‌های تاثیرگذار در سنجش موفقیت یک اکانت بیزینسی اینستاگرام هستند. اما حقیقت این است که متخصصان اینستاگرام برای ارزیابی یک صفحه، تنها از این فاکتور‌های پیش پا افتاده استفاده نمی‌کنند.

۳. فاکتورهای درست ارزیابی صفحات اینستاگرام را بشناسید

بسته به نوع کسب و کار و خدماتی که ارائه می‌شود، ممکن است فاکتورهای متفاوتی برای سنجش عملکرد یک اکانت بیزینسی اینستاگرام مورد استفاده قرار بگیرد. به صورت کلی می‌توان رشد یک حساب کاربری را از جنبه‌های زیر مورد بررسی قرار داد:

آگاهی (Awareness) : 

برای به دست آوردن میزان آگاهی بخشی یک صفحه اینستاگرام، باید فاکتورهایی مانند میزان آشنایی با برند، رشد فالوورها و تعداد بازدید از پست‌ها را کنترل کرد.

تعامل (Engagement) : 

برای بررسی میزان تعامل کاربران با صفحه اینستاگرام، باید نگاهی به درصد تعامل ایشان ( به صورت خاص تعداد لایک‌ها) و درصد بازنشر محتوا داشته باشیم.

تبدیل (Conversion):

 علاوه بر در نظر گرفتن نرخ تبدیل صفحه، باید فاکتورهایی از قبیل تعداد کلیک‌های کاربران بر روی یک لینک خاص و هم چنین نرخ ریزش مخاطبان را نیز در نظر داشته باشیم.

مشتری (Customer): 

در این مورد میزان وفاداری مشتری و تعاملش با صفحه شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، پیام‌هایی که دایرکت دریافت می‌کنید یا فیدبک‌هایی که در خصوص محصولات به شما داده می‌شود جز فاکتورهای این بخش به حساب می‌آیند.

۴. داشتن برنامه زمانی مشخص برای انتشار پست در صفحه بیزنس اکانت اینستاگرام

شما با استفاده از یک استراتژي زمانی مشخص می‌توانید کاربران را عادت بدهید تا در ساعات خاصی، پست‌های اکانت بیزینسی اینستاگرام‌تان را بازدید کنند. قطعا هدف اصلی شما این است که تا حد امکان کاربر را با پروفایل خود در تعامل نگه دارید و مانع ریزش مخاطبان بشوید. 

نمی‌توان از یک فرمول خاص برای ارائه زمان انتشار پست سخن گفت. چرا که بسته به نوع کسب و کار و مخاطبانی که صفحه را دنبال می‌کنند، ساعات مختلفی برای دریافت بهترین میزان بازدید وجود دارد. به عنوان مثال، به کسب و کارهایی که در زمینه غذا و مواد نوشیدنی فعال هستند، توصیه می‌شود تا پست‌های خود را در ساعت ۱۲ ظهر منتشر کنند. این در حالیست که پیشنهاد افراد حرفه‌ای به کسب و کارهای حوزه آموزش این است که پست‌ها خود را در ساعت ۲ بعد از ظهر برای کاربران به نمایش دربیاورند. برای داشتن اطلاعات دقیق‌تر در خصوص زمان انتشار پست در اینستاگرام، می‌توانید به مفاهیم دوره آموزش کسب درآمد از اینستاگرام مراجعه کنید.

در این زمینه هم الگو گرفتن از کسب و کارهای موفق در حوزه‌ای مشابه می‌تواند راهکار موثری در پیدا کردن الگوی رفتاری مخاطبان باشد. به یاد داشته باشید که بهترین زمان، وقتی است که تعداد بسیاری از مخاطبان شما آنلاین باشند. برای فهم دقیق این موضوع، می‌توان از قابلیت insight اینستاگرام استفاده کرد. در این بخش به تفکیک روز، شما می‌توانید ساعات فعالیت کاربران در اکانت بیزینسی اینستاگرام‌تان را  مشاهده نمایید. پس از اینکه بهترین زمان انتشار پست را پیدا کردید، وقت آن است که یک تقویم محتوایی بسازید. طبق این تقویم، تیم تولید محتوا یک برنامه کاری مشخص برای اجرا در دست خواهد داشت. 

گام سوم: پروفایل خودتان را بهینه سازی کنید 

                        پروفایل خودتان را بهینه سازی کنید                         

 

در مراحل ابتدایی ساخت اکانت بیزینسی اینستاگرام، شما یک سری اطلاعات جزیی در خصوص کسب و کارتان را وارد کردید. با دانستن این موضوع که همین اطلاعات جزیی می‌تواند تاثیر بالایی در میزان جلب اعتماد مشتری داشته باشد، بهتر است توضیحاتی که در ابتدا وارد کردیم را بهینه بکنیم. برای این کار چندین راهکار مختلف را پیشنهاد خواهیم داد. 

۱. به بیو صفحه توجه ویژه‌ای داشته باشید

بیو اینستاگرام قابلیت پذیرش حداکثر ۱۵۰ کاراکتر را دارد. شاید این مقدار خیلی کوچک به نظر برسد ولی باید بدانید که جز اولین مواردی است که کاربران در زمان مواجهه با یک صفحه اینستاگرام جدید به آن توجه می‌کنند. این بخش ماهیت کسب و کار شما را به مخاطبان جدید نشان می‌دهد. به همین دلیل یک بیو تاثیرگذار می‌تواند اعتماد مشتری را به راحتی جلب کند.

اما اصلی‌ترین سوال اینجاست که چگونه با وجود محدودیت کاراکتری، بتوانیم کسب و کار خود را به بهترین شیوه ممکن به کاربران معرفی کنیم؟ پاسخ این سوال به صورت کامل در ویدیو‌های آموزشی دوره کسب درآمد در اینستاگرام وجود دارد. اما در ادامه ما چند نکته بسیار ساده را در این خصوص بیان خواهیم کرد.

ساخت یک پیام تاثیرگذار برای برند:

 با استفاده از ساده‌ترین کلمات، شخصیت کسب و کارتان را توصیف کنید. خودتان را جای مخاطب بگذارید و از خود بپرسید دوست دارید کسب و کار شما از دید کاربر چگونه به نظر بیاید؟ پاسخ به این سوال، راه را برای نوشتن یک متن بیو تاثیرگذار هموار می‌سازد.

استفاده از هشتگ: 

از آنجایی که هشتگ‌ها در اینستاگرام قابل کلیک شدن هستند، با استفاده از آن‌ها در بیو صفحه می‌توان کانال ورودی کاربران جدید را گسترده‌تر کرد.

استفاده از اموجی: 

شاید یک اموجی بتواند بهتر و ساده‌تر از هر متنی، پیامی که در ذهن دارید را به کاربر انتقال دهد. پس در برخی موارد بهتر است استفاده از آن‌ها را نیز در دستور کار قرار دهید.

۲. در انتخاب تصویر پروفایل وسواس داشته باشید

بسیاری از کسب و کارها، استفاده از لوگو خود را مطمئن‌ترین اننتخاب برای تصویر پروفایلشان می‌دانند. برای اینکه یک پارچگی شخصیت برندتان را در تمام صفحات اجتماعی حفظ کنید، توصیه می‌کنیم که در همه پلتفرم‌ها، از تصاویر مختلف به عنوان عکس پروفایل استفاده نکنید.

هر چند تصاویر پروفایل در ابعاد ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل ذخیره می‌شوند اما در هنگام نمایش، ابعاد این عکس‌ها به ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل کاهش می‌یابد. در نتیجه تا حد امکان یک عکس با کیفیت برای پروفایل خود انتخاب کنید تا تغییرات در اندازه، تغییر چندانی بر کیفیت نمایش آن عکس نداشته باشد.

۳. اطلاعات مورد نیاز برای اکانت بیزینسی اینستاگرام را تکمیل کنید

از تمام قابلیت‌هایی که در اکانت بیزینسی اینستاگرام در اختیار شما قرار گرفته، به نحو احسن استفاده نمایید.

نام و نام کاربری:

 نام کسب و کار شما به علاوه نام کاربری اکانت بیزینسی اینستاگرام‌تان، تنها مواردی هستند که از طریق جستجو در سرچ‌بار اینستاگرام قابل دسترسی می‌باشند. به همین دلیل باید تمام حواس خود را برای انتخاب یک نام جذاب و در عین حال ساده به کار ببرید.

وبسایت:

 این بخش تنها جایی است که شما می‌توانید یک لینک کلیک پذیر را در اینستاگرام قرار دهید. به همین دلیل اگر یک کسب و کار موفق در اینستاگرام دارید، بهتر است کم کم به فکر طراحی سایت هم بیافتید و حضور خود در فضای اینترنت را گسترده‌تر نمایید. همچنین اگر تصمیم گرفتید برای یک مناسبت خاص کمپین آنلاین طراحی کنید، می‌توانید لینک صفحه فرود کمپین را نیز در بخش بیو اکانت بیزینسی اینستاگرام قرار دهید. با کلیک بر روی این لینک، کاربران به صفحه فرود کمپین وارد خواهند شد.

قابلیت‌های یک اکانت بیزینسی اینستاگرام برای کسب و کار

وقتی شکل کاربری صفحه خود را از حالت شخصی به بیزینسی تغییر می‌دهید، قابلیت‌هایی در اختیارتان قرار می‌گیرد که در حالت عادی از آن محروم هستید. با استفاده بهینه از این قابلیت‌های می‌توانید یک صفحه جذاب و تاثیرگذار را به کاربر نمایش دهید. در ادامه این مقاله چندین قابلیت بسیار ساده که اینستاگرام برای صفحات بیزینسی دارد را به شما نشان می‌دهیم.

راه‌های ارتباطی:

 این راه‌های ارتباطی شامل شماره تماس، آدرس ایمیل  آدرس فیزیکی محل کار هستند. با وارد کردن این اطلاعات در یک فرم مخصوص، اینستاگرام دکمه‌هایی را در صفحه شما ایجاد خواهد کرد که کاربر می‌تواند با کلیک بر روی آن‌ها، به راحتی با شما ارتباط برقرار کند.

دسته بندی:

 این قابلیت، نوع کسب و کار شما را به اطلاع کاربر می‌رساند. 

دکمه Call-To-Action: 

این دکمه‌ها به کاربران اجازه می‌دهند که به واسطه اینستاگرام یک کسب و کار، از خدمات ( به عنوان مثال رزرو وقت مشاوره) و محصولات آن استفاده کنند. برای فعالسازی این قابلیت در اکانت‌های بیزینسی، با مراجعه به بخش Edit Profile‌ و رفتن به بخش Contact Options گزینه Add an action button را انتخاب کنید.

گام چهارم: محتوای با کیفیت و مطابق با سلیقه کاربر را عرضه کنید

                                                          محتوای با کیفیت و مطابق با سلیقه کاربر را عرضه کنید                    

رسالت اصلی اینستاگرام، ارائه مطالب در قالب تصویر به کاربر است. اگر قصد پیشرفت کسب و کار خود در اینستاگرام را دارید، باید در ابتدا هدف اصلی از انتشار پست را مشخص کنید. طبیعی است که یک کسب و کار در حوزه لباس باید تصاویری از محصولات خود را منتشر کند. در طرفی دیگر، یک رستوران نیز باید به دنبال انتشار پست‌هایی در خصوص غذا‌ و محیط آشپزخانه باشد.

اگر شما در حال ارائه خدمات به کاربران هستید ، بهتر است نظرات مشتریان خود را در خصوص کیفیت سرویسی که به آن‌ها داده شده، جویا شوید و با یک هشتگ خاص، در حساب کاربری کسب و کارتان‌ به اشتراک بگذارید. بسیاری از کسب و کارها از طریق صفحات اجتماعی به خصوص اینستاگرام، درب‌های شرکت‌شان را بر روی مشتریان و سهامداران خود می‌گشایند و بخش‌ها و افراد مختلف را به آن‌ها نشان می‌دهند.

حال که تم اصلی انتشار پست به تایید رسید، وقت آن است که یک قالب عکاسی خاص یا تصویر پردازی منحصر به فرد را برای پروفایل اینستاگرام کسب و کارتان در نظر بگیرید. منظور از یک قالب مخصوص، استفاده از سیستم رنگ بندی ثابت و فیلترهای یکسان در تمام پست‌های اینستاگرام است. این کار اکانت بیزینسی کسب و کار شما را از سایر حساب‌ها متمایز کرده و در نتیجه، می‌توان شاهد افزایش تعامل کاربران بود.

۱. عکس خوب، اولین و مهم‌ترین عامل تاثیر گذار بر روی کاربر است

بیایید با هم رو راست باشیم. اگر می‌خواهید کسب و کار اینستاگرامی شما روز به روز موفق‌تر باشد، باید عکس‌های شما به نوعی باشد که در کمترین زمان ممکن، توجه مخاطب را جلب بکند. برای این کار نیازی به داشتن مهارت خارق العاده عکاسی و تجهیزات گران قیمت ندارید. با کمی خلاقیت و طبع هنری، می‌توان عکس‌های بسیار زیبایی را برای استفاده در اینستاگرام ثبت کرد.

محبوب‌ترین ابزار برای عکاسی سریع، گوشی‌های هوشمند هستند. یکی از ویژگی‌های محبوب گوشی‌های هوشمند این است که شما بلافاصله پس از ثبت عکس، می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در ادامه می‌خواهیم چندین تکنیک ساده معرفی کنیم که شما را در ثبت عکس‌های با کیفیت توسط دوربین موبایل کمک می‌کند.

استفاده از نور طبیعی: 

فلاش دوربین‌ها وظیفه افزایش نور محیط برای ثبت لحظاتی واضح‌تر را دارند. اما به صورت کلی استفاده از نور فلاش تاثیر مخربی بر روی کیفیت یک عکس‌ دارد. به همین دلیل اگر به دوربین حرفه‌ای دسترسی ندارید و می‌خواهید با استفاده از گوشی موبایل از محصولات‌تان عکس بگیرید، بهتر است به جای نور فلش، از نور طبیعی استفاده کنید. این نوع نور باعث می‌شود تا رنگ‌های موجود در عکس شفافیت بیشتری داشته باشند.

عدم استفاده از نور زیاد: 

بعد از ظهر‌ها، بهترین زمان برای عکاسی در فضای باز هستند. چرا که نور نه آنقدر زیاد است که لنز شما را با مشکل مواجه کند و نه آن قدر کم است که کیفیت عکس نهایی شما را پایین بیاورد. 

عکاسی از زوایای مختلف: 

به طور مداوم موقعیت قرار گیری دوربین و سوژه را تغییر دهید تا در نهایت بتوانید از جنبه‌های مختلف، تصاویر با کیفیت ثبت کنید. 

 روتوش و ادیت عکس را فراموش نکنید:

تصاویر ثبت شده از دوربین حرفه‌ای یا دوربین گوشی، فارغ از بحث کیفیت، نیاز به ادیت شدن دارند. ادیت عکس‌ها و بخشیدن جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد به آن‌ها، می‌تواند قالب پست گذاری شما را در ذهن مخاطب ماندگار کند. این موضوع به شناخته شدن هر چه بیشتر برند و کسب و کارتان کمک خواهد کرد.

اپلیکیشن‌‌های ادیت عکس مانند VSCOcam و Enhance می‌تواند قابلیت‌های فراوانی را برای ساخت یک عکس جذاب در اختیار شما قرار دهند.

۲. استوری اینستاگرام، ابزاری پرطرفدار برای افزایش تعامل با مخاطب

استوری اینستاگرام، بخشی است که روزانه بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند. شاید اکثریت مردم بر این عقیده باشند که استوری‌ها توانایی ایجاد بستری برای پیشرفت کسب و کار را نداشته باشند. اما نظر سنجی‌هی نشان داده‌اند که ۳۹ درصد افراد پس از دنبال کردن یک اکانت بیزینسی در اینستاگرام و بازدید از استوری‌های آن، اقدام به خرید محصول یا دریافت خدمات می‌کنند. این موضوع اهمیت استفاده بهینه از استوری اینستاگرام را به کسب و کارها نشان می‌دهد. از آنجایی که طول عمر هر استوری اینستاگرام ۲۴ ساعت است، می‌توان آن را به عنوان یک محل فوق‌العاده برای انتشار مطالب کوتاه ولی جذاب در نظر گرفت.

همانطور که از اسمش نیز مشخص است، استوری اینستاگرام ابزاری برای انتشار قصه‌های روزانه هر شخص و یا هر کسب و کار است. شما می‌توانید با ارائه داستان‌های کوتاه و یا بلند، ارتباط عمیق‌تری با کاربران برقرار کرده و سطح اعتماد آن‌ها به برند را بالاتر ببرید. اگر قصد دارید که استوری‌های شما در آینده نیز برای کاربران قابل استفاده باشد، به راحتی می‌توانید آن‌ها را به بخش Highlights صفحه اینستاگرام کسب و کار خود منتقل کنید.

۳. کپشن‌های جذاب و ترغیب کننده بنویسید

کمی بالاتر اشاره کردیم که تمرکز اصلی اینستاگرام، انتشار مطلب و انتقال پیام در قالب تصویر است. اما این موضوع نباید باعث ‌شود که ادمین‌های صفحات بیزینسی در اینستاگرام، از تاثیر بخش متنی پست‌ها (کپشن) چشم پوشی کنند. کپشن‌ها می‌توانند هدف شما از انتشار یک تصویر را به صورت واضح‌تری به مخاطب انتقال دهند. همچنین کپشن‌ها این قابلیت را دارند که فالوورهای شما را به خنده بیاورد، در آن‌ها احساس همدردی ایجاد کنند و یا ایشان را به فکر فرو ببرند. 

یکی از راهکارهای نوشتن کپشن‌ها تاثیر گذار، حفظ یکپارچگی محتوای پست‌هاست. مدیران یک اکانت بیزینسی اینستاگرام همواره تلاش می‌کنند تا در همه پست‌های خود، به یک زبان واحد سخن بگویید. تبعیت نکردن از این قانون نانوشته ممکن است کاری کند تا مخاطب اعتمادش را به یک کسب و کار از دست بدهد.

برای بررسی نمونه استوری‌های موفق که منجر به کسب درآمد میلیونی از اینستاگرام می‌شود، به شما توصیه می‌کنیم تا در دوره کسب  درآمد از اینستاگرام شرکت نمایید.

گام پنجم: مخاطبان خود را گسترش دهید و با کاربران تعامل کنید 

                                                   مخاطبان خود را گسترش دهید و با کاربران تعامل کنید                                                    

 

هدف اصلی از ساخت شبکه‌های اجتماعی، وارد کردن انسان‌ها به یک فضای اشتراکی بسیار بزرگ است. افراد در شبکه‌های اجتماعی در دسته بندی‌ها متفاوتی قرار گرفته‌اند. راز موفقیت یک کسب و کار در اینستاگرام، پیدا کردن گروه متناسب با سرویس و خدمات در حال ارائه توسط شماست. اولین گام برای شناخت افراد حاضر در یک دسته خاص، بررسی هشتگ‌ها و جمع‌آوری اطلاعات در خصوص صفحات مورد علاقه آن‌هاست. حال با استفاده از این اطلاعات، شما می‌توانید با یک استراتژی درست، وارد میدان نبرد با سایر برندها شده و کاربران را از فعالیت خود آگاه سازید.

۱. جواب دادن به کامنت‌ها و دایرکت‌ها را فراموش نکنید

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که افراد در شبکه‌های اجتماعی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا بتوانند تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. ما نباید چشم خود را بر روی نظرات و پیشنهادات سایر افراد جامعه بسته و سرمان را در لاک خودمان فرو ببریم. وقتی یک اکانت بیزینسی اینستاگرام برای کسب و کار خود ایجاد می‌کنید، یعنی به مشتریان خود اجازه می‌دهید از این طریق با شما در ارتباط بوده و نظرات‌شان را به گوش شما برسانند. پس برای مشتریان خود ارزش قائل شده و به کامنت‌ها و پیام‌های آن‌ها پاسخ دهید. بسیاری از افراد از ربات‌ها برای انجام این کار استفاده می‌کنند. این موضوع نیز می‌تواند از دید کاربر، یک توهین قلمداد شود. چرا که او پیش خود فکر می‌کند که برند شما اهمیت کافی برای مشتریانش قائل نیست.

۲. از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید تا از حریفان خود پیشی بگیرید

روش‌های تضمینی بسیار زیادی برای گسترش صفحه اینستاگرام کسب و کار وجود دارد اما یک نکته در تمام آن‌ها مشترک است. روش‌هایی که در بالا در خصوص‌شان صحبت کردیم، نیاز به صبر و حوصله دارند و ممکن است بسته به نوع کسب و کار، شیب رشدهای متفاوتی داشته باشند. اما برای کاربرانی که صبر و تحمل زیادی ندارند، اینستاگرام و فیسبوک یک راه میانبر نیز قرار داده است. استفاده از تبلیغات در اینستاگرام، یکی از سریع‌ترین راه‌هایی است که می‌تواند برند و یا محصول شما را به جامعه هدفتان معرفی نماید. همچنین تبلیغات اینستاگرامی می‌توانند علاوه بر انتقال پیام، اطلاعات تماس مشتریان را نیز در اختیار شما قرار دهد. این امر به شما کمک خواهد کرد تا یک راه ارتباطی ثابت با افرادی که به محصول شما علاقه دارند، داشته باشید.

۳. صفحه اینستاگرام کسب و کار خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی معرفی کنید

مدیران موفق اعتقاد دارند که یک کسب و کار باید تا حد ممکن با مشتریان خود در ارتباط باشد. امروزه و با گسترش ابزارهای ارتباطی، این امکان بیش از گذشته مهیاست. اگر پیش از آنکه اکانت بیزینسی اینستاگرام را برای کسب و کارتان بسازید ، در شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک، توییتر، لینکدین و ... فعال بوده‌اید، بهتر است خبر پیوستن‌تان به اینستاگرام را در همه پلتفر‌م‌ها اعلام کنید. این کار، کاربران و مشتریان خدمات شما را به دنبال کردن حساب اینستاگرام کسب و کارتان ترغیب می‌کند.

گام ششم: میزان موفقیت خود را بررسی کرده و برای آینده برنامه‌ریزی کنید 

                                                        میزان موفقیت خود را بررسی کرده و برای آینده برنامه‌ریزی کنید                                                         

 

۱. از ابزارهای آنالیز صفحه اینستاگرام غافل نشوید

از همان روزهای ابتدایی که کسب و کار خود را در بستر اینستاگرام معرفی کردید، بهتر است روند جذب مخاطب و تعامل ایشان با اکانت بیزینسی‌‌تان را زیر ذره بین قرار دهید. علاوه بر اینکه باید فعالیت کاربران یک صفحه به صورت کلی بررسی شود، باید نرخ تعامل کاربران با تک تک پست‌ها و استوری‌ها نیز مورد مطالعه قرار بگیرد. یادمان نرود که این آمار و ارقام است که میزان موفقیت اکانت بیزینسی اینستاگرام یک کسب و کار را نشان می‌دهد. ابزارهای فراوانی در بازار وجود دارند که شما را در بررسی فرآیند پیشرفت خود در این شبکه اجتماعی یاری می‌کنند.

۲. از روش A/B Test استفاده کنید

یکی از بهترین شیوه‌ها برای بررسی سلیقه مشتریان و افزایش نرخ تعامل اکانت بیزینسی در اینستاگرام، استفاده از A/B Test است. شیوه کار در این استراتژی بدین صورت است که:

یک المان مشخص که قصد آزمایش بر روی آن دارید را انتخاب نمایید.

دو نسخه کاملا مجزا را برایش در نظر گرفته و آن را بر روی حساب کاربری خود قرار دهید.

نتایج و آمار را به صورت دقیق بررسی کنید

نتایج اولیه را مورد مطالعه قرار داده و تغییراتی در موارد ابتدایی به وجود بیاورید

پس از بررسی مجدد، شیوه‌ای که موفقیت آمیزتر بود را به عنوان استراتژی کسب و کار خود در اینستاگرام به کار بگیرید.

سخن آخر

راه اندازی یک اکانت بیزینسی اینستاگرام برای کسب و کار، می‌تواند یک راه ارتباط جدید برای کسب درآمد و افزایش آگاهی از برند باشد. دانستن تکنیک‌ها و ترفند‌های اینستاگرام می‌تواند شما را در رسیدن به موفقیت کمک کند. یکی از راحت‌ترین راه‌های راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی، استفاده از ویدیو‌های آموزشی کسب درآمد از اینستاگرام است. با بهره‌گیری از نکاتی که در ویدیو‌های این دوره آموزش داده می‌شود و موضوعاتی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت، می‌توانید شاهد تاثیرات مثبت اینستاگرام بر روی کسب و کارتان باشید.

 

 

مطالب مرتبط : 

1399/04/04

نظرات کاربران

زهرا بابایی

ساختن یک حساب اینستاگرام موفق برای کسب و کارها

مرمر

ساخت یک اکانت اینستاگرام موفق برای کسب و کارها عالی بود

علیرضا شاد

ساخت اکانت اینستاگرام برای کسب و کار

ماهان رجبی

ساخت بیزنس اکانت در اینستاگرام

زهرا بابایی

ساخت اکانت کسب و کار در اینستاگرام

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی