1399/09/02

قوانین اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

قوانین اینستاگرام

فضای مجازی در کنار تمام مزایایی که به همراه دارد، می‌تواند یک محیط مسموم و خطرناک برای برخی افراد جامعه باشد. در یک جامعه، افراد برای ایمن بودن در برابر خطرات مختلف، باید از قوانین و حقوق خود به خوبی مطلع باشند. به همین ترتیب، کاربران اینستاگرام هم به مانند افراد یک جامعه، برای مصون ماندن از خطرات احتمالی و آزار و اذیت، قوانین اینستاگرام را شناخته و در صورت مواجهه با موارد نقض آشکار قوانین، آن را اطلاع دهند. این قوانین دسترسی کاربران به برخی محتوا را محدود می‌کند تا تمام افراد بتوانند بدون نگرانی از این شبکه استفاده نمایند. قوانین اینستاگرام علاوه بر محتوا، بر روی فعالیت شما نیز نظارت می‌کند. به عبارت دیگر، تمام کارهای شما در اینستاگرام از قبیل لایک، کامنت، دایرکت، فالو آنفالو و ... نیز در این شبکه اجتماعی تحت بررسی قرار می‌گیرد. در صورت تخطی از هر یک از قوانین، اینستاگرام از فعالیت شما جلوگیری می‌کند. در نتیجه پیش از انتشار هر گونه محتوا در اینستاگرام، در ابتدا مطمئن شوید که تمام قوانین این شبکه اجتماعی را رعایت کرده‌اید. اینستاگرام با وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن‌ها در تلاش است تا یک فضای ایده‌آل و ایمن را به کاربرانش ارائه دهد و از فعالیت حساب‌های اسپم جلوگیری کند.

در ادامه این مقاله موبودید، جدیدترین قوانین اینستاگرام مربوط به سال ۲۰۲۰ را با هم بررسی می‌کنیم. همچنین به شما می‌گوییم که اینستاگرام چگونه محدودیت‌ها را بر روی حساب‌های کاربری اعمال خواهد کرد.

ارسال اخطار به کاربر پیش از مسدود کردن حساب کاربری او

 ارسال اخطار به کاربر پیش از مسدود کردن حساب کاربری او

اینستاگرام در گذشته بدون ارسال هیچ پیامی به کاربران، حساب کاربری آن‌ها را محدود و یا مسدود می‌کرد. این موضوع به شدت توسط کاربران اینستاگرام مورد انتقاد قرار می‌گرفت. چرا که اینستاگرام به آن‌ها هیچ فرصتی برای دفاع از کار خود و جلوگیری از بسته شدن صفحه نمی‌داد. حتی در این میان، صفحاتی وجود داشتند که به اشتباه توسط اینستاگرام مسدود شده بودند. به هر حال در جولای ۲۰۱۹، اینستاگرام تصمیم به بازنگری در قوانین گرفت و اعلام کرد پس از این، حساب‌های کاربری پیش از مسدود شدن، از طرف اینستاگرام یک نوتیفیکیشن دریافت می‌کنند.

در حال حاضر، اینستاگرام تنها حساب‌هایی که به صورت واضح درصد مشخصی از قوانین را زیر پا می‌گذارند را مسدود می‌کند. این شبکه اجتماعی سعی کرده فرآیند مسدود کردن حساب‌ها را به صورت کاملا شفاف توضیح دهد. پیش از مسدود کردن حساب کاربری، اینستاگرام یک پیام شامل موارد تخطی از قوانین را به صاحب حساب ارسال کرده و به آن‌ها اعلام می‌کند که حساب کاربری‌شان در معرض خطر است. اینستاگرام همچنین از این طریق، اقدامات لازم برای جلوگیری از مسدود شدن حساب کاربری را اطلاع رسانی می‌کند. همانطور که در سایت اینستاگرام توضیح داده شده، این شبکه تلاش می‌کند با وضع قوانین سخت گیرانه و نظارت بر اجرای آن‌ها، یک فضای کاملا ایمن را برای کاربرانش به وجود بیاورد. با این حساب والدین می‌توانند بدون نگرانی، به کودکان خود اجازه دهند تا در اینستاگرام فعالیت کنند.

محدودیت انجام برخی کارها در اینستاگرام به منظور بالا بردن امنیت

   محدودیت انجام برخی کارها در اینستاگرام به منظور بالا بردن امنیت  

اینستاگرام برای جلوگیری از فعالیت حساب‌های کاربری اسپم و ربات‌های تبلیغاتی، محدودیت‌هایی را برای تعداد لایک و کامنت، فالو آنفالو و ارسال دایرکت در نظر گرفته است. اینستاگرام شدیدا تلاش می‌کند ربات‌های تبلیغاتی مزاحم را غیر فعال کند و فضای امن‌تری را برای کاربرانش فراهم آورد. در نتیجه اگر یه صاحب یک حساب مانند رفتاری مشابه با یک ربات برنامه ریزی شده را از خود نشان دهد، سریعا توسط اینستاگرام مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر با مشکل محدودیت فعالیت در اینستاگرام مواجه شدید، باید مدتی منتظر بمانید تا حساب شما به حالت عادی بازگردد. این کار ممکن است حداکثر دو هفته به طول بیانجامد.

انتشار محتوایی با کدام موضوع در اینستاگرام ممنوع است؟

    انتشار محتوایی با کدام موضوع در اینستاگرام ممنوع است؟   

اینستاگرام قوانین کاملا مشخصی در خصوص محتوای منتشر شده در این شبکه اجتماعی را وضع کرده و آن را به صورت عمومی اعلام نموده است. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به برخی از موضوعاتی که اینستاگرام اجازه انتشار آن‌ها را نمی‌دهد:

خرید و فروش اسلحه به صورت غیر قانونی

خرید و فروش نوشیدنی‌های الکلی

خرید و فروش تنباکو

انتشار یک نسخه پزشکی جعلی

فروش حیوانات زنده

شرط بندی

ابراز خشونت

آزار و اذیت اشخاص

تشویق به ناهنجاری

ویدیو‌های خشن و ترسناک

انتشار پست یا استوری با موضوعات ممنوعه، به سرعت توسط اینستاگرام تحت بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت مغایرت با قوانین، از دید کاربران مخفی خواهد شد. 

در صورت مسدود شدن حساب کاربری توسط اینستاگرام، چه کار کنیم؟

          در صورت مسدود شدن حساب کاربری توسط اینستاگرام، چه کار کنیم؟          

اینستاگرام برای بررسی تمامی گزارشات تخطی از قوانین، از یک تیم خبره استفاده می‌کند. کاربران نیز می‌توانند در صورت مشاهده محتوایی خلاف قانون، با Report کردن آن، بازرسان اینستاگرام را از این امر مطلع کنند. اینستاگرام همچنین به کاربرانی که حساب‌شان مسدود می‌شود، اجازه می‌دهد تا از طریق خود اپلیکیشن و یا مرکز خدمات کاربران (Help Center) درخواست بررسی مجدد را ارائه دهند.

محدودیتهای موجود در اینستاگرام

             تمامی محدودیت موجود در اینستاگرام            

در این بخش، بیشتر در خصوص محدودیت‌های فعالیت در اینستاگرام صحبت می‌کنیم. در ابتدا به این موضوع اشاره می‌کنیم که تا کنون هیچ منبع موثقی در خصوص محدودیت تعداد فالو آنفالو در اینستاگرام صحبت نکرده است. اما ما بر اساس تجربه، اطلاعاتی را در این زمینه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. به طور کلی، محدودیت‌های اینستاگرام به موارد مختلف از جمله نحوه رفتار گذشته بستگی دارد. اما در ادامه، ما برخی فاکتور‌های مهم اینستاگرام در اعمال محدودیت بر روی محتوای منتشر شده را معرفی می‌کنیم:

مدت زمان فعالیت یک حساب کاربری در اینستاگرام

تعداد فالوورهای حساب کاربری

میزان تعامل کاربران با محتوای موجود

میزان فعالیت حساب کاربری

به عنوان مثال، حساب‌های کاربری کم سابقه در مقایسه با حساب‌های کاربری قدیمی‌تر، بیشتر در معرض مسدود شدن قرار دارند. همچنین امکان مسدود شدن حساب‌هایی که به صورت منظم فعالیت کرده و تعامل خوبی با مخاطبان خود دارند، کمتر از سایر حساب‌های کاربری است.

محدودیت فالوو آنفالوو در اینستاگرام

فالو کردن و آنفالو کردن از نظر اینستاگرام، یک کار مشابه محسوب می‌شود. تعداد فالو آنفالو در اینستاگرام به ۱۰ عدد در ساعت و ۲۰۰ عدد در روز محدود شده است. هیچ محدودیتی در خصوص تعداد افرادی که شما را دنبال می‌کند وجود ندارد.

اگر قصد افزایش فالوور به روش فالو آنفالو را دارید، بهتر است از فرمول زیر استفاده کنید

۵۰ فالو آنفالو در هفته اول

۱۰۰ فالو آنفالو در هفته دوم

۱۵۰ فالو آنفالو در هفته سوم

با استفاده از این روش، اینستاگرام شما رفتار شما را عادی تلقی کرده و از فعالیت شما جلوگیری نمی‌کند.

محدودیت لایک اینستاگرام

هر کاربر اینستاگرام روزانه می‌تواند حداکثر ۱۰۰۰ پست را لایک کند. البته این موضوع در خصوص تمام حساب‌های کاربری صدق نمی‌کند. کارشناسان معتقدند تعداد لایک‌های استاندارد اینستاگرام به صورت متوسط، چیزی در حدود ۷۰۰ لایک در روز است.

محدودیت کامنت‌های اینستاگرام

                     محدودیت کامنت‌های اینستاگرام                    

یک کاربر اینستاگرام می‌تواند روزانه بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ کامنت زیر پست‌های مختلف بنویسد. البته اینستاگرام شباهت کامنت‌ها را بررسی کرده و در صورت تشخیص فعالیت یک ربات، حساب کاربری را تعلیق خواهد کرد. همچنین الگوریتم اینستاگرام کامنت‌هایی که بدون متن و تنها با استفاده از ایموجی نوشته می‌شوند را به عنوان اسپم در نظر می‌گیرد.

محدودیت تعداد کاراکتر‌ها در کپشن و کامنت

اینستاگرام به هر کاربر خود اجازه می‌دهد حداکثر از ۲۲۰۰ کاراکتر در قسمت کپشن پست و یا در زمان نوشتن کامنت استفاده کنند.

محدودیت تعداد پیام‌های دایرکت

اینستاگرام به کاربران خود اجازه می‌دهد روزانه بین ۵۰ تا ۸۰ مکالمه جدید را داشته باشند. 

محدودیت تعداد هشتگ در اینستاگرام

                         محدودیت تعداد هشتگ در اینستاگرام                        

استفاده مناسب از هشتگ‌ها به شما کمک می‌کند تا به آرامی توجه کاربران را جلب کرده و مخاطبان جدیدی را به صفحه خود اضافه کنید. به گفته کارشناسان، استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها نه تنها به شما کمک نمی‌کند، بلکه ممکن است مشکلاتی را نیز به وجود آورد. به همین دلیل توصیه می‌شود در زیر هر پست، حداکثر از ۳۰ هشتگ استفاده کنید.

محدودیت‌های استوری اینستاگرام

هر کاربر می‌تواند روزانه تا ۱۰۰ استوری در حساب کاربری خود منتشر کند.

محدودیت در تگ کردن افراد

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا در هر پست، حداکثر ۲۰ حساب کاربری دیگر را تگ کنید.

سخن آخر

بدون شک اطلاع داشتن از قوانین اینستاگرام و رعایت آن‌ها، شما را از خطراتی مانند مسدود شدن حساب کاربری و یا حذف محتواهای منتشر شده در امان نگه می‌دارد. به یاد داشته باشید که اینستاگرام در اجرای قوانین وضع شده بسیاری جدی عمل می‌کند. در نتیجه ممکن است کوچکترین مغایرت‌ها را تخطی از قانون تشخیص داده و حساب کاربری را مسدود کند. کاربرانی که حساب کاری‌شان مسدود شده یا به اصطلاح Shadowban می‌شوند، تا دو هفته اجازه هیچ گونه فعالیتی در اینستاگرام را نخواهند داشت.

 

مطالب مرتبط:

1399/09/02

فرم نظر سنجی