1400/07/12

محدودیتهای اینستاگرام را بیشتر بشناسید

محدودیتهای اینستاگرام

مطمئنا بسیاری از شمایی که این مقاله را مطالعه می‌کنید، یک حساب کاربری در اینستاگرام دارید. اما چند درصد از شما پیش از تکمیل فرآیند ساخت حساب کاربری‌تان، در خصوص محدودیت‌های اینستاگرام مطالعه کرده‌اید؟ اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که حوصله مطالعه محدودیت‌های اینستاگرام را نداشته‌اید، در ادامه این مقاله موبودید با ما همراه باشید. چرا که در اینجا قصد داریم مهم‌ترین محدودیت‌هایی که باید پیش از انتشار پست در اینستاگرام در نظر بگیرید را معرفی کنیم. عدم رعایت این پروتکل‌ها ممکن است باعث جلوگیری از فعالیت شما در این شبکه اجتماعی و یا مشکلات دیگری مانند شادوبن شود.

مهم‌ترین محدودیت‌های اینستاگرام

اینستاگرام برای افزایش امنیت کاربرانش در این فضا، قوانین سخت و محدود‌کننده‌ای را در نظر گرفته است. الگوریتم اینستاگرام به صورت مداوم محتواهای منتشر شده را بررسی کرده و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت با محدودیت‌های اعلام شده، از دسترسی کاربران به آن‌ها جلوگیری می‌نماید. چند نمونه از محدودیت‌های سخت‌گیرانه اینستاگرام را در ادامه معرفی می‌کنیم:

۱. استفاده از نرم‌افزارهای Third-Party غیرمجاز

استفاده از نرم‌افزارهای Third-Party غیرمجاز

اینستاگرام یک برنامه به حالت Closed API است. به گونه‌ای که از تاریخ ۲۹ جوئن ۲۰۲۰، هیچ نرم‌افزار Third-Party امکان دسترسی به API قدیمی اینستاگرام یا همان Legacy API را ندارد. در عوض، این نرم‌افزارها تنها می‌توانند از API معمولی یا Instagram Basic Display API و Instagram Graph API استفاده نمایند.

بنابراین، اگر از برنامه‌ای استفاده می‌کنید که خود را با جدیدترین قوانین اینستاگرام سازگار نمی‌کند، باید به فکر جایگزینی برای آن باشید. چرا که این امر امکان دارد باعث تعلیق کوتاه‌مدت و یا بلند‌مدت حساب کاربری شما گردد. این موضوع در هر حال به کسب‌وکار اینستاگرامی شما ضربه خواهد زد.

۲. استفاده از هشتگ‌های غیرمجاز

  استفاده از هشتگ‌های غیرمجاز  

هشتگ‌ها از لحاظ میزان اهمیت با یکدیگر تفاوت دارند. بسیاری از هشتگ‌های کم‌اهمیت یا غیرمرتبط توسط الگوریتم اینستاگرام به سرعت شناسایی شده و به اصطلاح Bann می‌شوند. استفاده از هشتگ‌های غیر مجاز در بخش کپشن یا کامنت می‌تواند به شادوبن شدن یک پست اینستاگرامی منجر شود. با یک جستجوی ساده، می‌توانید هشتگ‌های غیرمجاز از نظر اینستاگرام را شناسایی کرده و از به کار بردن آن‌ها خودداری کنید.

۳. رفتارهای مشکوک در یک بازه زمانی کوتاه 

    رفتارهای مشکوک در یک بازه زمانی کوتاه به عنوان محدودیتهای اینستاگرام    

الگوریتم اینستاگرام به شدت در تلاش است تا فضای این پلتفرم را از ربات‌ها پاکسازی کند. مشکل اینجاست که برخی کاربران حقیقی این شبکه اجتماعی، رفتارهایی را از خود بروز می‌دهند که الگوریتم اینستاگرام را به اشتباه می‌اندازند. در چنین شرایطی، الگوریتم ریسک را به حداقل رسانده و آن کاربر را جریمه می‌کند. در نتیجه برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی، باید از انجام برخی کارها خودداری نمایید:

فالو و آنفالو کردن بیش از ۶۰ نفر در یک ساعت

لایک کردن بیش از ۳۰۰ پست در ساعت

انتشار بیش از ۶۰ کامنت در ساعت

تا زمانی که شما رفتاری مانند ربات از خود نشان ندهید، الگوریتم اینستاگرام نه‌تنها از محدودیتی‌ برای شما در نظر نمی‌گیرد، بلکه به رشد و بیشتر دیده شدن صفحه شما کمک خواهد کرد.

۴. استفاده از ربات‌های غیرمجاز

الگوریتم حال حاضر اینستاگرام به شدت در مقابل فعالیت‌های ربات‌های لایک و یا فالو/آنفالو حساس است. به عبارت دیگر، الگوریتم حال حاضر اینستاگرام به‌جای اهمیت دادن به میزان لایک و یا کامنت، به میزان تعامل واقعی مخاطبان با محتوا توجه می‌کند. در نتیجه هر چقدر که شما در ساخت محتوا، اصول پایه‌ای را رعایت کرده و به سلیقه مخاطب احترام بگذارید، به همان میزان الگوریتم اینستاگرام محتوایتان را به کاربران جدید نشان خواهد داد.

۵. دقت در زمان Repost کردن

شاید در توئیتر و فیسبوک، Repost کردن یک کار بسیار ساده و سریع باشد. اما اینستاگرام محدودیت‌هایی را در این زمینه برای کاربرانش در نظر گرفته است. اگر شما بدون اجازه تولید کننده محتوا، پست او را منتشر کنید، به راحتی توسط الگوریتم یا سایر کاربران شناسایی شده و جریمه خواهید شد. پس اگر قصد دارید پستی را از یک صفحه دیگر کپی کنید، حتما در ابتدا با تولید کننده محتوا در تماس باشید و نظر او را جویا شوید. سپس برای نشان دادن این موضوع به کاربران، باید از هشتگ #regram و یا #repost استفاده نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم تا صاحب اصلی محتوا را زیر پستتان تگ کنید. البته این موضوع در زمان انتشار محتوای تولید شده توسط کاربران، متفاوت است. چرا که خود آن‌ها با قراردادن هشتگ مربوط به یک کمپین یا تگ کردن یک حساب کاربری، اجازه می‌دهند تا محتوایشان در صفحات مربوطه انتشار یابد.

۶. استفاده از محتوای غیرمجاز

راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی و یا انجام قرعه‌کشی در پیج اینستاگرام، از راهکارهای بسیار پراستفاده برای جذب مخاطب جدید است. اما دامن زدن به برخی محتواها ممکن است نه‌تنها باعث پیشرفت شما نشود، بلکه امکان موفقیت را از شما سلب نماید. به عنوان مثال، در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله ایران، استفاده از نوشیدنی‌های غیرمجاز از لحاظ قانونی جرم محسوب می‌شود. لذا استفاده از تصویر این نوشیدنی‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی شاید از نظر اینستاگرام مانعی نداشته باشد، اما مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، اینستاگرام به صورت مستقیم با مواردی از قبیل توهین‌های نژادپرستانه، محتواهای خشونت برانگیز، تصاویر فیلم‌های بزرگسالان و ... برخورد کرده و از انتشار آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد.

سخن آخر

شاید بسیاری از ما با محدودیت‌های اینستاگرام آشنا نباشیم. اما به صورت  کلی، دانستن قوانین شبکه اجتماعی که هر کدام از ما حداقل چند دقیقه از روزمان را در آن می‌گذرانیم، نه‌تنها می‌تواند تجربه کاربری ما را بهبود بخشد، بلکه باعث می‌شود تا بهتر با کاربران دیگر ارتباط برقرار کنیم و شبکه افرادی که با آن‌ها ارتباط داریم را گسترش دهیم.

 

مطالب مرتبط:

1400/07/12

برچسب ها:

فرم نظر سنجی