1396/08/15

نوع جدید حملات سایبری

نوع جدید حملات سایبری

حملات سایبری بدون فایل، نوع جدیدی از حملات است که هکرها امروزه برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران استفاده می کنند. در این مقاله موبودید به این موضوع می پردازیم.

به دلیل اطلاع رسانیهای بالا، در حال حاضر کاربران اینترنت و فضای مجازی نسبت به سالهای قبل درباره ی حملات سایبری و دزدی های اطلاعاتی که هکرها انجام می دهند، آگاه شده اند. کاربران سطح دسترسی به اطلاعات خود را بالا برده اند اما هکرها از هر راهی برای دسترسی به این داده ها استفاده می کنند که در برخی مواقع در کارشان پیروز می شوند.

 

حملات سایبری

امروزه هکرها برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران از نوع جدیدی از حملات با اسم حملات سایبری بدون فایل استفاده می کنند که مزیتی که این تکنیک برای آنها دارد این است که بدون شناخته شدن توسط آنتی ویروس و یا فایر وال های شرکتی می توانند از آن ها عبور کنند و به داده ها دست یابند.

حملات سایبری بدون فایل به این دلیل خطرناک است که هنگامی که آنها با موفقیت وارد سیستم شخصی ما شدند، می توانند با وارد کردن یک کد و بدون گذاشتن هیچ ردپایی اطلاعات مهم و شخصی ما را به دست بیاورند و یا حتی در صورت تمایل آن ها را از بین ببرند یا هر کار دیگری که مد نظر دارند با آن ها انجام دهند، به طور مثال هکرها می توانند به بخشی همچونwindows management دسترسی پیدا کنند.

با اینکه سیستمهای ضد هک روز به روز قوی تر می شود ولی در کنار این پیشرفت هکرها نیز راه های مختلفی را برای دسترسی به داده ها پیدا می کنند.

 

   مقابله در برابر حملات سایبری   

با این حال ما باید راه های نفوذ این هکرها را تا جایی که می توانیم به خوبی شناسایی کرده و از آنها محافظت کنیم. رمزگذاری فشرده و با کیفیت بالای اطلاعات شخصی و یا نصب آخرین نسخه های آنتی ویروس و به روزرسانی منظم آنها می تواند یکی از راه های پیش رو در جهت محافظت سیستم در برابر این نفوذها باشد ولی این راه کارها به تنهایی نمی تواند جلوی هک شدن سیستمها را بگیرد می بایست در این باره اطلاعات خود را به روز کنیم تا بتوانیم با مشکلات حملات سایبری که روز به روز تغییر می کنند و نو می شوند مقابله کنیم.

 

1396/09/05

نظرات کاربران

مریم پورهمدانی

مطلب نوع جدید حملات سایبری جااااالب بود.

marziyeh

نوع جدید حملات سایبری جدید و جالب بود

آذین

نوع جدید حملات سایبری خوب بود

بهار راد

نوع جدید حملات سایبری بله بله

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی