1399/12/25

راهنمای جامع فیلترهای اینستاگرام

فیلترهای اینستاگرام

فیلترهای اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهند تا محتواهای جذاب‌تری را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند. فیلتر‌های صورت (Face Filter)، فیلترهای واقعیت مجازی (AR Filter) و افکت‌های تصاویر و گیف‌های مخصوص استوری و ریلز نمونه‌هایی از فیلترهای متنوع اینستاگرام هستند. 

جذاب بودن این فیلترها برای کاربران در بسیاری از مواقع باعث جلب توجه کاربران و در نهایت افزایش نرخ تعامل آن‌ها با محتوا می‌گردد. اینستاگرام همچنین به افراد و کسب و کارها اجازه می‌دهد تا فیلتر مخصوص خودشان را ساخته و در دسترس عموم قرار دهند. این موضوع نه تنها یک روش بسیار عالی برای بازاریابی است، بلکه ارتباط کاربران با برند شما را نیز بهبود می‌بخشد.

هدف استفاده از فیلترها چیست و این کار چه نتایجی را به دنبال خواهد داشت؟

هدف استفاده از فیلترهای اینستاگرام

برخی از فیلترهای اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهند تا خودشان را به فکر شخصیت‌های محبوب خود دربیاورند یا مثلا با پوشیدن عینک و یا گذاشتن مو، چهره خود را تغییر دهند. روانشناسان معتقدند که در بسیاری از مواقع، افراد برای پوشاندن چهره اصلی خودشان یا به دلیل نداشتن اعتماد به نفس کافی برای نمایان کردن چهره خود، از این فیلترها استفاده می‌کنند تا تصویری ایده‌آل در ذهن مخاطبان خود بسازند. البته اینستاگرام همچنان ادعا می‌کند که این فیلتر‌ها بیشتر جنبه جذابیت (Fun) دارند. همین موضوع فیلترهای اینستاگرام را به ابزار مورد علاقه اینفلوئنسرها و برندها در اینستاگرام تبدیل کرده است. چرا که همانطور که گفتیم، فیلترهای اینستاگرام با تغییراتی که در عکس یا فیلم اعمال می‌کنند، باعث جذاب‌تر شدن محتوا و در نهایت بالا رفتن تعامل کاربران می‌گردند. به همین دلیل است که برندهای مطرحی مانند Nike و Adidas تلاش می‌کنند تا در کمپین‌های بازاریابی اینستاگرامی خود از این فیلترها استفاده نمایند.

چگونه از فیلتر‌های اینستاگرام بر روی عکس‌های خود استفاده کنیم؟

چگونه از فیلتر‌های اینستاگرام بر روی عکس‌های خود استفاده کنیم؟

فیلترهای اینستاگرام به سه دسته فیلتر‌های واقعیت افزوده (AR Filters)، فیلترهای صورت (Face Filters) و افکت‌های رنگی تصویر (Color Picture Effects) تقسیم‌بندی شده‌اند. از آنجایی که هر یک از این فیلترها کاربرد خاصی دارند، افرادی که در زمینه بازاریابی اینستاگرام فعالیت دارند باید به خوبی با این فیلترها آشنا باشند. به طور مثال، افکت‌های تصویری در اینستاگرام با تغییر میزان نور و اشباع رنگ در نمونه اولیه، تصویری اید‌ه‌آل و بسیار جذاب را تولید می‌کنند. از معروف‌ترین افکت‌های تصویری اینستاگرام می‌توان به Clarendon، Gingham، Juno، Lark، Sierra و Walden اشاره کرد. 

با پیاده‌سازی مراحل زیر، می‌توانید افکت‌های تصویری اینستاگرام را بر روی تصویرهای خود اعمال نمایید:

وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید

بر روی آیکون + در صفحه اصلی کلیک کنید

تصویر مورد نظر خود را انتخاب نمایید

از بین فیلترهایی که به شما نمایش داده می‌شود، یکی را انتخاب کرده و بر روی گزینه Next کلیک کنید

اگر از نتیجه نهایی راضی بودید، گزینه Done را انتخاب کنید

استفاده از فیلتر‌های اینستاگرام بر روی استوری‌ها

      استفاده از فیلتر‌های اینستاگرام بر روی استوری‌ها      

اینستاگرام در بخش استوری فیلتر‌هایی را معرفی کرده است که نه تنها بازاریاب‌ها، بلکه افراد عادی هم می‌توانند در هنگام انتشار عکس یا ویدیو از آن استفاده کنند. فیلتر‌هایی مانند Neon Glasses، Purple Glitter، Kitten، Chromatic Dealy و Mouth Face از محبوب‌ترین فیلترهای استوری اینستاگرام هستند.

فرمت‌های استوری اینستاگرام (Story Formats)

فرمت‌های استوری‌ اینستاگرام که با نام Video Style نیز شناخته می‌شوند، یکی از ابزارهای بسیار کارآمد برای پروموت‌ کردن یک برند و گسترش تعداد مخاطبان است. استفاده بهینه از این ابزارها بر روی استوری‌های اینستاگرام نه تنها ارتباط کاربر با آن محتوای خاص افزایش می‌دهد، بلکه او را تحریک می‌کند که از سایر محتوای موجود در صفحه نیز بازدید نماید. علاوه بر این، احتمال به اشتراک گذاری استوری‌هایی با Video Style مناسب، بیشتر از استوری‌های معمولی است. از فرمت‌های مختلف استوری می‌توان به Type، Live، Boomerang، Superzoom، Focus و Hands-Free اشاره کرد. برای انتخاب یکی از این فرمت‌ها، کافیست بر روی آیکون آن‌ها در کنار صفحه کلیک کنید. 

پیدا کردن فیلتر‌ها و افکت‌های جدید برای استوری اینستاگرام

استفاده از یک سری افکت خاص که به صورت پیش‌فرض توسط اینستاگرام در اپلیکیشن قرار گرفته است، ممکن است پس از مدتی باعث تکراری شدن شکل محتوا گردد. به همین دلیل کاربران می‌توانند با استفاده از روش‌های زیر، فیلترهای جدیدی را بر روی تصاویر خود اعمال کنند.

افکت‌‌های طراحی شده توسط طراحان (Creators)

طراحی فیلتر و افکت به یکی از پرطرفدارترین راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام تبدیل شده است. طراحان گرافیک می‌توانند افکت‌ها و یا فیلترهای اختصاصی خود را در بخش Effects Gallery منتشر کنند. در نهایت کاربر با مراجعه به این قسمت در پروفایل طراح از آن استفاده نماید. برای این کار، کافیست بر روی فیلتر مورد نظر کلیک کنید تا گزینه Try it برای شما به نمایش دربیاید. با انتخاب این گزینه، وارد فضای استوری اینستاگرام خواهید شد و افکت برای شما فعال می‌شود. اگر می‌خواهید که برای همیشه به آن فیلتر خاص دسترسی داشته باشید، تنها کافیست بر روی گزینه Save کلیک کرده تا فیلتر را در لیست خود ذخیره کنید.

جستجو از داخل اپلیکیشن

با انتخاب گزینه Brows More Effects هزاران افکت جدید دیگر را مشاهده خواهید کرد که به راحتی می‌توانید آن‌ها را بر روی تصاویر و یا ویدیو‌ها اعمال نمایید. یکی از نکات مثبت در خصوص این قست، طبقه‌بندی فیلترها بر اساس موضوع است. در نتیجه کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود، به سرعت به فیلترهای مرتبط با محتوایی که به اشتراک می‌گذارد، دسترسی پیدا کند.

۳ قانون کلی در خصوص استفاده از فیلترها در اینستاگرام

           ۳ قانون کلی در خصوص استفاده از فیلترها در اینستاگرام           

شاید استفاده از فیلترها و افکت‌های مختلف در اینستاگرام برای بسیاری از کاربران عادی، جنبه سرگرمی داشته باشد. اما از آنجایی که بازاریاب‌ها به دنبال راهی برای تبدیل مخاطب به مشتری هستند، باید در استفاده از این موارد دقت ویژه‌‌ای داشته باشند. با توجه کردن به ۳ نکته‌ای که در ادامه این بخش به شما خواهیم گفت، می‌توانید تاثیر مثبت فیلترهای اینستاگرام را بر روی استراتژی بازاریابی خود را متوجه شوید.

تداوم در استفاده از یک فیلتر خاص

تداوم در استفاده از چند فیلتر مشخص در پست‌ها، باعث افزایش جلب توجه کاربر به مطالب موجود در بخش Feed ‌می‌شود. آمار نشان می‌دهد که ۶۰ درصد برندها از فیلترهای اینستاگرامی یکسانی در همه پست‌های خود استفاده می‌کنند.

عدم استفاده بیش از حد از فیلتر

              عدم استفاده بیش از حد از فیلتر              

به هیچ عنوان تلاش نکنید چندین فیلتر نامربوط و ناهماهنگ را بر روی عکس‌های خود اعمال کنید. استفاده زیاد از فیلتر نه تنها باعث جلب توجه کاربر نمی‌شود، بلکه ممکن است هواس او را از مفهوم اصلی محتوا منحرف کند. به جای استفاده از چند فیلتر بر روی یک عکس، به شما توصیه می‌کنیم تا مواردی مانند Brightness، Contrast، Hue، Saturation و ... را تغییر دهید تا به نتیجه دلخواهتان دست پیدا کنید. 

توجه به نتیجه نهایی کار

به یاد داشته باشید که فیلترها برای این به وجود آمده‌اند که جذابیت پست‌ها و ویدیو‌های شما را بالاتر ببرند و باعث جلب توجه مخاطبان دیگر شوند. در نتیجه حتما از فیلتری استفاده کنید که تصویر شما را جذاب‌تر و رنگ‌ها را واضح‌تر به کاربر نشان می‌دهد. به عنوان مثال، اگر شما برندی دارید که در حوزه فروش اسباب بازی فعالیت می‌کند، نباید فیلترهایی را در عکس‌های خود به کار بگیرید که رنگ‌ها را تیره و کم‌رنگ می‌کنند. چرا که در این حالت مخاطب علاقه‌ای به خرید محصول شما نخواهد داشت.

سخن آخر

فیلترهای اینستاگرام یکی از ابزارهای پرطرفدار کاربران این پلتفرم اجتماعی هستند. چرا که کاربران عادی و بازاریاب‌ها علاقه دارند تا با اعمال تغییراتی در تصاویر، یک پست جذاب‌تر را در مقابل دیدگان مخاطبان خود قرار دهند. در نتیجه احتمال جلب توجه و تعامل کاربر با محتوای به اشتراک گذاشته شده افزایش پیدا خواهد کرد. البته استفاده بیش از اندازه و بدون استراتژی مشخص از فیلترهای اینستاگرام، به خصوص برای کسب و کارها مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. بنابراین برندها باید پیش از استفاده از یک فیلتر خاص بر روی تصاویرشان، تحقیقات لازم را در خصوص میزان اثر بخشی آن فیلتر اینستاگرامی انجام دهند.

 

مطالب مرتبط:

1399/12/25

برچسب ها:

نظرات کاربران

رضا

راهنمای جامع فیلترهای اینستاگرام مقاله خوبی بود اما زیاد فیلتر بکار نمیاد

رامتین

راهنمای جامع فیلترهای اینستاگرام خوب بود

رامتین

راهنمای جامع فیلترهای اینستاگرام عالی بود

علی

راهنمای جامع فیلترهای اینستاگرام خوبهههههههههههه

بهنام

راهنمای جامع فیلترهای اینستاگرام کاربردی بود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی