1399/07/09

چگونه ۱۰۰۰ فالوور اول را در اینستاگرام جذب کنیم؟

افزایش فالوور اینستاگرام
آیا به دنبال راهی هستید تا ۱۰۰۰ فالوور اول در صفحه اینستاگرام‌تان را جذب کنید؟ در این مقاله موبودید شما را با نکاتی آشنا خواهیم کرد که افراد موفق برای افزایش فالوور اینستاگرام از آن‌ها استفاده کرده‌اند. با رعایت این نکات، متوجه خواهید شد که انجام این کار برای شما نیز دور از دسترس نیست.  
پیدا کردن یک راهکار برای دستیابی به ۱۰۰۰ فالوور در کمتر از ۲۴ ساعت امری غیرممکن است. شنیدن این جمله شاید کمی مایوس کننده باشد اما رشد کردن در شبکه‌های اجتماعی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیاز به وقت و انرژی دارد.
 

استفاده از عکس‌های با کیفیت

استفاده از عکسهای با کیفیت برای افزایش فالوور اینستاگرام

به کار بردن عکس‌های با کیفیت از عوامل مهم برای افزایش فالوور در اینستاگرام به شمار می‌آید. هر چند این موضوع کمی بدیهی به نظر می‌رسد. اما گوشزد کردن آن خالی از لطف نیست. چرا که بسیاری از کاربران فراموش می‌کنند که اینستاگرام یک پلتفرم بصری بوده و در واقع این عکس‌های ما هستند که مخاطبین را به صفحه ما علاقه‌مند می‌سازد. بنابراین قبل از اینکه به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام باشید، بهتر است به محتوای خود نگاهی بیاندازید و آن را بهبود دهید.

تولید محتوای مخاطب پسند

 تولید محتوای مخاطب پسند برای افزایش فالوور اینستاگرام 

به طور معمول کاربران اینستاگرام، به دنبال مطالبی هستند که با علایق و دغدغه‌های آن‌ها همخوانی داشته باشد. با این حال برای افزایش هر چه بیشتر فالوور اینستاگرام ، نیاز به استفاده از پست‌هایی است که برای اکثریت جامعه جذاب و حائز اهمیت بوده و احتمال اشتراک‌گذاری آن در میان کاربران را افزایش می‌دهد. به طور مثال پست‌های آموزشی، انگیزشی و یا مطالب طنز، می‌توانند نمونه‌های خوبی برای شروع باشند. 

همانطور که قبلا اشاره کردیم، بیشتر مردم سراغ محتوایی خواهند رفت که برای آن‌ها ارزشمند است. بنابراین، تلاش برای به دست آوردن اطلاعات اولیه در خصوص کاربران و شناخت این موضوع که چه افرادی مخاطب ما هستند، به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند و به چه دلیل ما را دنبال می‌کنند، می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات باشد. از آن جایی که مخاطب بالاترین اولویت را دارد، باید به فکر تولید محتواهایی باشید که برای آن‌ها جذاب و تاثیرگذار بوده و به نیاز ایشان پاسخ دهد.

چگونه می‌توان فهمید کدام مطالب بازخورد بیشتری داشتند؟

اینستاگرام Insights را برای همین امر در اختیار کاربران قرار داده است. با استفاده از این بخش، به راحتی می‌‌توانید میزان تعامل فالوورها با محتوا را مشاهده کنید. الگو برداری از پست‌هایی که بیشتر توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شوند، اولین گام برای افزایش فالوور اینستاگرام است. به بیانی دیگر، مطالبی که به اشتراک گذاشته می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردارند. چرا که افراد بیشتری آن‌ها را می‌بینند و این امکان وجود دارد که این افراد هم صفحه شما را دنبال کنند.

داشتن تداوم و پشتکار

    داشتن تداوم و پشتکار    

حتی اگر مطالبی که می‌گذارید استاندارد‌های لازم را داشته باشد، باز هم برای دستیابی به موفقیت، نیاز است تا به طور مداوم و منظم در اینستاگرام فعالیت داشته باشید. در غیر این صورت، پروژه افزایش فالوور شما در اینستاگرام با شکست مواجه خواهد شد. چه بسا ممکن است دیگران نیز پس از مدتی شما را آنفالو کنند. 

الگوریتم اینستاگرام از دیگر دلایلی است که ما را ملزم به داشتن تداوم می‌کند. اینستاگرام از افرادی که به طور منظم در حال اشتراک‌گذاری محتوا با کاربران هستند، استقبال می‌کند و این می‌تواند تاثیر به سزایی در دیده شدن هر چه بیشتر حساب کاربری شما داشته باشد.

استفاده از هشتگ‌ها برای جلب توجه

      استفاده از هشتگ‌ها برای جلب توجه      

بسیاری تصور می‌کنند که استفاده زیاد از هشتگ‌ها، باعث می‌شود تا تعداد بازدید‌ها به طور معجزه آسایی افزایش یابد. اما متاسفانه باید گفت که این تصور غلط است. بهترین راه ممکن برای افزایش فالوور اینستاگرام، استفاده بهینه و دقیق از هشتگ‌های مرتبط است.

اما از چه طریق می‌توان هشتگ مناسب را پیدا کرد؟

راهکار‌های زیر می‌توانند شما را در یافتن بهترین هشتگ‌ها برای یک پست اینستاگرامی یاری کنند:

در قسمت explore ‌می‌توانید از یک هشتگ ساده استفاده کنید و ببینید خود اینستاگرام چه هشتگ‌هایی را پیشنهاد می‌کند.

همچنین می‌توانیم به پروفایل افرادی مراجعه کنیم که در زمینه مشابه فعالیت می‌کنند و از هشتگ‌های آن‌ها استفاده کنیم.

هشتگ‌های کاربردی را گردآوری کنید

         هشتگ‌های کاربردی را گردآوری کنید         

برای اینکه کارها را با سهولت بیشتری انجام دهید، بهتر است هشتگ‌هایی را که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، در جایی ذخیره کنید. راحت‌ترین جا می‌تواند در Note گوشی باشد که همیشه در دسترس است و می‌توانید به راحتی هشتگ مورد نظرتان Copy/Paste کنید. توجه داشته باشید که اینستاگرام به هیچ عنوان ارزشی برای هشتگ‌های تکراری قائل نمی‌شود. بنابراین به کار بردن هشتگ‌های متنوع تاثیر زیادی در روند پیشرفت شما دارد. 

ساختن یک هشتگ خاص نیز می‌تواند یکی از راهکارهای پروموشن برند در اینستاگرام باشد. به همین دلیل در زمان راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی، حتما به هشتگ‌های استفاده شده در کمپین توجه کنید. یکی از مهم‌ترین وظایف هشتگ‌ها، دسته‌بندی مطالب مختلف است. در نتیجه در زمان راه‌اندازی کمپین تبلیغات اینستاگرام، حتما یک بررسی کلی بر روی مطالبی که زیرمجموعه یک هشتگ قرار گرفته‌اند، انجام دهید. با این کار شما می‌توانید از هماهنگی هشتگ مورد نظر با هدف‌های خود از راه‌اندازی کمپین اینستاگرامی اطمینان حاصل کنید.

تبلیغ اینستاگرام در سایر پلتفرم‌‌ها

یکی دیگر از راه‌هایی که باعث می‌شود پروفایل شما توسط افراد بیشتری دیده شود، تبلیغ کردن در سایر شبکه‌های اجتماعی است. به طور مثال، می‌توانید برخی از عکس‌ها و ویدیو‌ها را در سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و از این طریق افراد جدید به صفحه اینستاگرام خود ارجاع دهید. اگر که در یوتیوب نیز فعالیت دارید، می‌توانید URL اینستاگرام‌تان را در قسمت Description ویدیو قرار دهید. با این کار، کاربران یوتیوب می‌توانند به راحتی شما را در اینستاگرام دنبال کنند.

قرار دادن لینک صفحه اینستاگرام‌ در قسمت Sidebar وبلاگ اینترنتی هم یکی دیگر از راه‌های معرفی شبکه‌های اجتماعی به کاربران اینترنت است.

دنبال کردن روند پیشرفت

             دنبال کردن روند پیشرفت برای افزایش فالوور اینستاگرام             

استفاده از ابزار‌های تحلیلی و داده‌های اینستاگرام، به ما نشان می‌دهد که کدام یک از پست‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، افراد بیشتری را درگیر کرده است. چه عکس‌هایی تاثیرگذارتر هستند و یا در چه ساعاتی از روز بیشترین بازدید را داریم؟ کدامیک از هشتگ‌ها بیشتر مورد توجه بوده‌اند؟ دانستن این موارد کمک می‌کند تا شناخت بیشتری نسبت به مخاطبان‌مان داشته باشیم و در سریع ترین زمان ممکن ۱۰۰۰ فالوور اول را جذب کنیم.

اما چگونه می‌توان به این داده‌ها دسترسی داشت؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم، Insights اینستاگرام یکی از کاربردی‌ترین ابزارها است. برای اینکه بتوانید به این قسمت دسترسی داشته باشید، ابتدا لازم است اکانت خود را به Business تغییر دهید. برای انجام این کار، کافیست به پروفایل‌تان بروید و در قسمت تنظیمات گزینه switch to business account را انتخاب کنید.

در اختیار داشتن یک اکانت Business به شما این امکان را می‌دهد که به Insights اینستاگرام دسترسی داشته باشید. جایی که می‌توانید مواردی همچون Impression/Like/Comment را برای هر پست یا استوری به صورت مجزا بررسی کنید. همچنین امکان مشاهده تعداد بازدید‌های منحصر به فرد از صفحه و اطلاعاتی در خصوص سن مخاطبان نیز از این طریق در دسترس قرار می‌گیرند.

سخن آخر

مواردی که در این مقاله موبودید پیرامون آن‌ها صحبت کردیم در واقع نکات بنیادین هستند که برای افزایش فالوور در اینستاگرام کاربرد دارند. همانطور که گفته شد، شناخته شدن شما در اینستاگرام یک شبه اتفاق نمی‌افتد و مستلزم پایبندی به این قوانین و اصول است.

 

 

مطالب مرتبط:

1399/07/09

فرم نظر سنجی