1399/10/29

استراتژی برای اینستاگرام کسب و کارهای کوچک

اینستاگرام کسب و کارهای کوچک

تولید محتوا با کیفیت و همچنین تبلیغات در اینستاگرام، امری هزینه‌بر است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارهای کوچک به دنبال روش‌هایی هستند که کمترین هزینه را به آن‌ها تحمیل کرده ولی همچنان تاثیرگذار باشد. چرا که اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک می‌تواند یک سکوی پرتاب باشد و آن‌ها را در معرض دید مخاطبان هدفشان قرار دهد. اگر به دنبال این هستید که کسب و کار خود را در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام بشناسانید، بهتر است در ادامه این مطلب با وبلاگ موبودید همراه باشید. چرا که در این مقاله سعی در معرفی روش‌هایی برای اینستاگرام کسب و کارهای کوچک داریم که به کسب و کارهای کوچک و متوسط کمک می‌کنند تا با کمترین هزینه، بهترین استفاده ممکن را از اینستاگرام داشته باشند. 

استراتژی اول: تمرکز بر روی موضوعی خاص

    تمرکز بر روی موضوعی خاص

مخاطبان اینستاگرام روز به روز در حال افزایش است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارهای کوچک می‌توانند از این پلتفرم به عنوان رسانه‌ای برای شناساندن خود به مخاطبان هدفشان استفاده کنند. اولین گام برای داشتن یک استراتژی کارآمد در اینستاگرام، انجام آزمایش است. صاحبان برندهای کوچک باید تلاش کنند تا در ابتدا محتوای متنوعی را در اختیار کاربران قرار داده و میزان تعامل آن‌ها با هر یک از محتواها را بررسی کنند. این امر به تیم بازاریابی کمک می‌کند تا با سلیقه مشتریان بیشتر آشنا شده و در ادامه راه، محتوایی را تولید نمایند که بیشتر مورد پسند کاربران است. به عبارت دیگر، استراتژی اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک باید به نوعی باشد که بتواند با کمترین هزینه ممکن، محتوا را در مقابل دیدگان مخاطبان هدف قرار دهد. پس با شناخت نیازهای مخاطب و پاسخ دادن به آن‌ها، یک کسب و کار کوچک به سرعت می‌تواند در اینستاگرام رشد کرده و پیشرفت کند. به یاد داشته باشید بحث اعتمادسازی یکی از مهم‌ترین چالش‌های یک کسب و کار کوچک در اینستاگرام است. لذا با داشتن تداوم و همچنین حفظ ارتباط با مشتریان، به راحتی می‌توان اعتماد آن‌ها را به دست آورد.

استراتژی دوم: بازنگری محتواهای گذشته

 استراتژی دوم: بازنگری محتواهای گذشته 

بسیاری از تیم‌های بازاریابی معمولا آنقدر مشغول ایده‌های جدید و موضوعات نو برای راه‌اندازی کمپین‌ها و یا تولید محتوا هستند که از محتواهای قبلی غافل می‌شوند. به عبارت دیگر، استفاده از ایده‌های نوین برای جذب مخاطب اصلا کار اشتباهی نیست. اما نکته اینجاست که آیا شما تا به حال توانسته‌اید بهترین استفاده ممکن را از ابزاری که در حال حاضر در اختیار دارید انجام دهید؟ به یاد داشته باشید که شما می‌توانید با بررسی و اعمال تغییرات جزئی در محتواهایی که پیشتر تولید کرده‌اید، همچنان به پیشرفت خود در اینستاگرام ادامه دهید. 

به عنوان مثال، اگر در گذشته وبیناری برگزار کرده‌اید که اتفاقا با استقبال خوبی مواجه شده، می‌توانید با کمی تغییر، آن را به یک دوره آموزشی تبدیل کنید. همچنین اگر می‌بینید که کاربران با یکی از مطالب بلاگ‌تان به طرز قابل توجهی تعامل کرده‌اند، می‌توانید یک تصویر اینفوگرافیک از اطلاعات آن مطلب ساخته و در اینستاگرام کسب و کار خود به اشتراک بگذارید. 

استراتژی سوم برای اینستاگرام کسب و کارهای کوچک: همکاری با سایر برندها

 

استراتژی سوم در اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک همکاری با سایر برندها

اگر بودجه کافی برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی اختصاصی را برای کسب و کار خود ندارید، اصلا جای نگرانی نیست. چرا که اینستاگرام پر است از کسب و کارهای کوچک و متوسطی که مشکل مشابه شما را دارند. راه حل این مسئله، راه‌اندازی کمپین مشترک بین دو و یا چند برند است. به عبارت دیگر، کسب و کارهایی که اهداف یکسانی از راه‌اندازی کمپین دارند و مشتریان هدفشان با یکدیگر مشابه است، می‌توانند یک کمپین مشترک را در اینستاگرام اجرا کنند.

همواره به این نکته فکر کنید که مشتریان در کنار محصول شما، به چه خدمات یا محصولات دیگری نیاز خواهند داشت. با پاسخ به این سوال، می‌توانید به دنبال کسب و کارهایی بروید که نیازهای ثانویه مشتریان شما را برطرف می‌کنند و به آن‌ها پیشنهاد راه‌اندازی یک کمپین مشترک را ارائه دهید. راه‌اندازی کمپین مشترک باعث می‌شود تا مخاطبان اینستاگرام برند‌های مختلف با کسب و کار کوچک شما آشنا شوند و حتی صفحه شما را دنبال کنند. همچنین راه‌اندازی کمپین مشترک از لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه است.

استراتژي چهارم: کار با اینفلوئنسرها

     استراتژي چهارم برای اینستاگرام کسب و کارهای کوچک کار با اینفلوئنسرها     

اینفلوئنسرها تاثیر بسیار زیادی بر افزایش میزان آگاهی از برند دارند. بر خلاف چیزی که بیشتر مردم فکر می‌کنند، همکاری با بیشتر اینفلوئنسرها نیاز به بودجه قابل توجهی ندارد. در نظر داشته باشید که افراد تاثیرگذار در اینستاگرام‌، فقط به اینفلوئنسرهای شناخته شده و یا در اصطلاح، ماکرو اینفلوئنسرها (افراد خیلی معروف) ختم نمی‌شوند. بلکه افراد تاثیرگذار دیگری به نام میکرو اینفلوئنسرها (افراد شناخته شده‌ای که خیلی معروف نیستند) هم وجود دارند که می‌توانند در راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغات اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک مورد توجه قرار بگیرند. بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام، برای حمایت از کسب و کارهای کوچک حتی حاضر هستند با مبالغ کمتر با آن‌ها همکاری کنند. لذا حتما در نظر داشته باشید که با آن‌‌ها ارتباط برقرار کرده و کسب و کارتان را به درستی معرفی نمایید. سپس می‌توانید در زمینه‌ ایجاد همکاری با یکدیگر بحث و گفتگو نمایید. برای دستیابی به نتایج بهتر، به شما توصیه می‌کنیم مطلب چگونگی برقراری ارتباط با اینفلوئنسر برای بازاریابی اینفلوئنسری در وبلاگ موبودید را مطالعه بفرمایید.

استراتژي پنجم برای اینستاگرام کسب و کارهای کوچک: تولید محتوای جذاب و اختصاصی

       استراتژي پنجم برای اینستاگرام کسب و کارهای کوچک تولید محتوای جذاب و اختصاصی       

کیفیت و تنوع محتوا، مهم‌ترین اصل برای پیشرفت یک کسب و کار کوچک در اینستاگرام است. خلاقیت در تولید محتوا در کنار اصالت محتوا، به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا ارتباط عمیق‌تری با کاربران برقرار کرده و اعتماد آن‌ها را به دست بیاورند. اگر تاکنون هزینه زیادی صرف تولید محتوا و بازنشر آن کرده‌اید اما نتیجه موردنظرتان را به دست نیاورده‌اید، می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید.

راه‌اندازی یک بلاگ: راه‌اندازی یک بلاگ امروزه نه تنها هزینه چندانی به دنبال ندارد، بلکه به راحتی قابل انجام است. این امر به شما کمک می‌کند که کاربران با استفاده از موتو‌رهای جستجو هم بتوانند به مطالب شما دسترسی پیدا کرده و در نهایت وارد اینستاگرام کسب و کارتان شوند. 

ثبت تصاویر با دوربین گوشی: درست است که کاربران همواره به دنبال بالاترین کیفیت هستند. اما هر از گاهی استفاده از تصاویر ساده ثبت شده با دوربین گوشی، می‌تواند حس صمیمیت و اصالت را به کاربر انتقال دهد. 

استفاده از ابزارهای بررسی صفحه: دنیای اینترنت پر است از ابزارهایی که به شما کمک می‌کنند فعالیت خود در شبکه‌ها اجتماعی را مدیریت کنید. با استفاده از ابزارهایی نظیر Canva شما می‌توانید روند پیشرفت صفحه اینستاگرام کسب و کار کوچک خود را بررسی کرده و استراتژی درست را اتخاذ کنید.

سخن آخر

اینستاگرام برای کسب و کارهای کوچک می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد. چرا که کاربران این شبکه اجتماعی همواره به دنبال پیدا کردن خدمات و محصولات جدید هستند. در نتیجه اگر یک کسب و کار کوچک بتواند در زمان مناسب در مقابل دیدگان کاربران خود قرار بگیرد، می‌تواند به طرز چشمگیری پیشرفت کند.

 

 

مطالب مرتبط:

1399/10/29

برچسب ها:

فرم نظر سنجی