1399/11/13

حساب کاربری کریتور (Creator Account) اینستاگرام چیست؟

حساب کاربری کریتور اینستاگرام

در اواخر سال ۲۰۱۸، اینستاگرام نوعی حساب کاربری (اکانت) را معرفی کرد که برای کاربران خاص، یعنی اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا طراحی شده بود. اکانت کریتور (Creator Account) تشابه‌های زیادی با اکانت بیزینس در اینستاگرام دارد. علاوه بر این، حساب کاربری کریتور امکانات اختصاصی فراوانی برای آنالیز صفحه را در اختیار اینفلوئنسرها قرار می‌دهد. در این مقاله موبودید قصد داریم بیشتر در خصوص اکانتهای کریتور با شما صحبت کنیم و مزایا و معایب استفاده از آن را شرح دهیم.

هر آن چه که باید در خصوص حساب‌ کاربری کریتور اینستاگرام بدانید 

 هر آن چه که باید در خصوص حساب‌ کاربری کریتور بدانید

حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ طی سال‌های گذشته، به شدت پیشرفت کرده و روز به روز افراد بیشتری جذب این بخش می‌شوند. طبق آمار منتشر شده توسط AdAge، کسب و کارهای آمریکایی سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار را صرف کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ می‌کنند. 

پیش از معرفی حالت کریتور در حساب‌های کاربری اینستاگرام، اینفلوئنسرها برای دسترسی به آمار صفحه، دکمه کال تو اکشن (CTA) و امکاناتی دیگر، باید از حالت بیزینس (Business) استفاده می‌کردند. اما مشکل اینجا بود که اینفلوئنسرها برای ارزیابی کیفیت محتوا‌های خود و کسب درآمد از اینستاگرام، نیاز به آمارهایی به مراتب گسترده‌تر و دقیق‌تری داشتند. 

همین موضوع باعث شد تا مدیران اینستاگرام به فکر ساخت یک نوع جدید از حساب‌های کاربری باشند تا نیاز‌های اینفلوئنسرها را تامین کند. با تغییر نوع حساب کاربری به کریتور، اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند با تنظیمات پروفایل بیشتر، پیام‌رسانی بهتر و ابزارهای پیشرفته‌تر دسترسی داشته باشند.

امکانات حساب کاربری کریتور اینستاگرام

   امکانات حساب کاربری کریتور  

همانطور که گفتیم، حساب کاربری کریتور اینستاگرام، شباهت‌های فراوانی با حساب کاربری بیزینس اینستاگرام دارد و به طور خاص برای اینفلوئنسرهای اینستاگرام طراحی شده است. در ادامه این بخش قصد داریم برخی از قابلیت‌های این نوع حساب کاربری را برای شما شرح دهیم.

۱. ابزارهای نشان دهنده رشد مخاطب

یکی از نگرانی‌های اصلی اینفلوئنسرها، عدم اطلاع دقیق از رشد و سقوط تعداد فالوورهایشان بود. به همین دلیل اینستاگرام در حساب کاربری کریتور، سعی کرد این نیاز را برطرف کند. در ابتدا، فیسبوک از داشبورد Creator Studio رونمایی کرد. در داخل این داشبورد، بخشی به نام Insight وجود داشت که اطلاعات دقیقی در خصوص مخاطبان و تعامل آن‌ها با محتوا را به اینفلوئنسر نشان می‌داد. همچنین این بخش اطلاعات کلی در خصوص میزان ریچ (Reach) و ایمپرشن (Impression) یک محتوا را در اختیار اینفلوئنسر می‌گذاشت. همچنین در قسمت Audience Insight، اطلاعاتی در خصوص فالوورهای از جمله جنسیت، بازه سنی و موقعیت مکانی نیز قرار گرفته است.

البته تمام این امکانات در حساب‌های کاربری بیزینس هم وجود دارد. اما Creator Studio دسترسی اینفلوئنسرها را به این ابزار راحت‌تر می‌کند. حساب‌های کاربری کریتور همچنین به صورت روزانه، آمار Follow/Unfollow را نشان می‌دهند. در نتیجه اینفلوئنسرها می‌توانند تاثیر محتوای منتشر شده بر روی صفحه خود را مستقیما مشاهده کنند. البته مشکل اینجاست که اینستاگرام تنها آمار مربوط به یک هفته اخیر را به شما نمایش می‌دهد. در حالی که پلتفرم‌های Third-Party می‌توانند آمار مربوط به ماه‌های گذشته را نیز در اختیار شما قرار دهند.

۲. مدیریت بهتر پیام‌های دایرکت

یکی دیگر از مشکلات اینفلوئنسرها، تعداد بالای پیام‌های دایرکت است. به هر میزان که تعداد فالوورهای یک اینفلوئنسر بیشتر باشد، خواندن و جواب دادن به تک تک پیام‌ها سخت‌تر خواهد بود. حساب‌های کاربری کریتور از فیلتر‌های مختلفی از جمله Primary، General و Request برخوردار هستند. این فیلتر‌ها به اینفلوئنسر کمک می‌کند تا پیام‌هایی که از جانب برندها و یا دوستان ارسال می‌شود را سریع‌تر مشاهده کنند. همچنین امکان اولیت‌بندی پیام‌ها بر اساس زمان ارسال وجود دارد.

۳. زمان‌بندی اینستاگرام و آی‌جی‌تی‌وی

       زمان‌بندی اینستاگرام و آی‌جی‌تی‌وی در اکانت کریتور اینستاگرام      

با استفاده از ابزار موجود در بخش Instagram Creator Studio اینفلوئنسرها می‌توانند محتوای منتشر شده در فیسبوک و اینستاگرام را مدیریت کنند. با این ابزار اینفلوئنسرها می‌توانند بدون نیاز به اپلیکیشن اینستاگرام، پست یا ویدیو IGTV را در حساب کاربری خود منتشر کنند. به عنوان مثال، اگر یک اینفلوئنسر بخواهد یک پست جدید بر روی صفحه‌اش به اشتراک بگذارد، با ورود به قسمت Create Post و سپس انتخاب Instagram Feed به یک پنجره جدید دسترسی پیدا می‌کند که باید اطلاعات مربوط به پست را آنجا وارد نماید. اینفلوئنسر می‌تواند یک یا چند تصویر (برای ساختن پست‌های Carousel)، متن کپشن، لوکیشن عکس، تگ‌ها و ... را در این بخش قرار داده و پست را منتشر کند. این ابزار، بسیار ساده طراحی شده و امکاناتی مانند مدیریت کامنت‌ها یا انتشار پست در سایر شبکه‌های اجتماعی را در اختیار اینفلوئنسر قرار نمی‌دهد.

۴. قابلیت‌های متنوع برای مدیریت صفحه

دارندگان حساب‌ کاربری کریتور، علاوه بر دسته‌بندی پیام‌های مخاطبان، می‌توانند نحوه ارتباط با آن‌ها را نیز مدیریت کنند. اینفلوئنسرها می‌توانند تنها به جای ارسال یک پیام دایرکت، از طریق تلفن و یا ایمیل هم با برندها در ارتباط باشند. حساب‌های کاربری کریتور، همچنین آزادی عمل بیشتری برای استفاده از دکمه‌ CTA در صفحه خود دارند. به صورت کلی، این قابلیت به اینفلوئنسر اجازه می‌دهد تا تعامل بهتری با مخاطبان خود داشته باشد و روش‌های ارتباطاتی‌اش را در فضای اینستاگرام بهینه کند.

۵. بهبود کیفیت پست‌های فروش محصول

در اواسط سال ۲۰۱۹ اعلام شد که اینفلوئنسرهایی که از حساب کاربری کریتور استفاده می‌کنند، می‌توانند تگ فروش محصولات را بر روی پست‌ها و استوری‌های خود قرار دهند. دقیقا همان چیزی که در قسمت فروشگاهی حساب‌های کاربری بیزینس اینستاگرام هم شاهد هستیم.

در نتیجه کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه یک اینفلوئنسر و کلیک بر روی تگ محصول، وارد صفحه توضیحات شده و در صورت تمایل خرید خود را تکمیل کنند.

 پیش از به وجود آمدن حساب‌های کاربری کریتور، اینفلوئنسرها برای انتشار محصولات برخی برندها با مشکل مواجه بودند. چرا که این افراد باید ابتدا برندی که با آن همکاری می‌کردند را در پست تگ می‌کردند و سپس تمام جزئیات مربوط به محصول را در کپشن پست توضیح می‌دادند. همچنین اگر کاربران سوالی در خصوص محصول داشتند، به دایرکت اینفلوئنسر مراجعه می‌کردند که همین موضوع، کار جواب دادن به تمام پیام‌ها را سخت‌تر می‌کرد. البته پیش از این که شخص اینفلوئنسر بتوانند محصولات یک برند را معرفی کنند، آن برند باید همکاری خود با اینفلوئنسر را تایید کند. 

حساب کاربری بیزینس یا حساب کاربری کریتور؟ کدام یک بهتر است؟

           حساب کاربری بیزینس یا حساب کاربری کریتور؟ کدام یک بهتر است؟          

حساب‌های کاربری کریتور به امکانات اختصاصی دسترسی دارند که با استفاده از آن‌ها، افراد اینفلوئنسر می‌توانند صفحه خود را با راحتی بیشتری اداره کنند. در ادامه این بخش، نگاهی کلی به تفاوت‌های حساب‌های کاربری بیزینس و کریتور می‌اندازیم.

حساب کاربری بیزینس 

امکانات

دسترسی به آمار دقیق فعالیت فالوورها از طریق بخش Instagram Analytics

انجام تبلیغات در اینستاگرام

اضافه کردن لینک به استوری‌های اینستاگرام (مقاله اضافه کردن لینک به استوری اینستاگرام را مطالعه نمایید.)

زمان‌بندی انتشار پست

مشکلات

حساب بیزینس همواره باید در حالت Public باشد

حساب کاربری کریتور

امکانات

دسترسی اختصاصی به فضای Instagram Creator Studio‌ از طریق کامپیوتر

دسترسی به ابزارهای اختصاصی به منظور مدیریت مخاطبان و مشاهده آمار Follow/Unfollow

فیلتر کردن پیام‌های دایرکت

تگ کردن برندها در پست به صورت مستقیم

مشکلات

عدم پشتیبانی از برنامه‌های Third-Party برای مدیریت بهتر

 

چه موقع باید نوع حساب کاربری خود را به کریتور تبدیل کنیم؟

                     چه موقع باید نوع حساب کاربری خود را به کریتور تبدیل کنیم؟                    

هر نوع حساب کاربری در اینستاگرام، مزایا و معایب خاص خودش را دارد و شما با توجه به هدف خود از فعالیت در این شبکه اجتماعی، می‌توانید یکی از سه نوع شخصی (Personal)، کسب و کار (Business) و کریتور (Creator) را انتخاب نمایید. 

تولید کنندگان محتوا و یا اینفلوئنسرهایی که به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند و می‌خواهند همکاری‌های خود با برندهای مختلف را گسترش دهند، بهتر است نوع حساب کاربری خود را به کریتور تغییر دهند. البته همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، تغییر نوع حساب به کریتور برخی نکات منفی را نیز به همراه خواهد داشت. با تبدیل حالت حساب کاربری به کریتور، دسترسی به API اینستاگرام از شما گرفته می‌شود. در نتیجه دیگر نخواهید توانست آمار مربوط به صفحه اینستاگرام خود را در اپلیکیشن‌های جانبی مشاهده نمایید.

سخن آخر

حساب کاربری کریتور اینستاگرام، به صورت اختصاصی برای تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها ساخته شده است. افزایش علاقه کسب و کارها برای راه‌اندازی کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام، سبب شده تا مدیران این شبکه اجتماعی قابلیت‌هایی را برای راحتی این دسته از کاربران خود به وجود بیاورند. در این مقاله موبودید در خصوص قابلیت‌های حساب کاربری کریتور صحبت کردیم و تفاوت‌های آن با حساب کاربری بیزینس را توضیح دادیم.

 

مطالب مرتبط:

1399/11/13

فرم نظر سنجی