1400/09/10

آموزش حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام

حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام

یکی از مشکلاتی که کاربران اینستاگرام ممکن است آن را تجربه کرده باشند، سیاه شدن صفحه‌ی استوری در اینستاگرام می‌باشد. این مشکل معمولاً هنگام آپلود عکس اتفاق می‌افتد و کاربران در چنین حالتی با پیغام خطای publication in progress یا loading in progress مواجه شوند. در این مواقع، صفحه‌ی استوری سیاه شده و استوری کامل آپلود نمی‌شود. بدون شک، کاربران در زمان بروز چنین اتفاقی می‌خواهند این مشکل سریع برطرف شود تا بتوانند پست خود را استوری کنند. امروز و در این مقاله از موبودید، با آموزش حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام همراه شما هستیم. راه‌حل‌های معرفی شده در این مطلب می‌تواند به شما در حل این مشکل که از مشکلات شایع استوری اینستاگرام می‌باشد، کمک کند.

۱. تنظیم تاریخ و ساعت گوشی

تنظیم تاریخ و ساعت گوشی برای حل مشکل سیاه شدن استوری اینستاگرام

عدم تنظیم بودن تاریخ و ساعت گوشی، از شایع‌ترین دلایل سیاه شدن استوری شما می‌باشد. بنابراین به ‌منظور حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام در چنین حالتی باید تاریخ و ساعت گوشی خود را به‌ طور دقیق تنظیم نمایید. برای این کار: 

ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات گوشی خود شوید. (ممکن است نام این گزینه در گوشی شما متفاوت باشد و یا اگر اندروید گوشی شما پایین‌تر از ۷ است، این مرحله برای شما وجود ندارد و باید مرحله بعدی را انجام دهید).

بر روی گزینه‌ی Date and Time کلیک کنید. 

در صفحه تنظیمات ساعت و تاریخ، گزینه Automatic date and time یا تنظیم اتوماتیک تاریخ و ساعت را فعال کنید تا ساعت و تاریخ شما به صورت اتوماتیک تنظیم شود. (در نظر داشته باشید که این مرحله نیاز است به اینترنت متصل باشید). 

برای تنظیم تاریخ و ساعت به صورت دستی هم باید ابتدا گزینه‌ی Automatic date and time را غیرفعال کرده و سپس در قسمت Set date تاریخ و در قسمت Set time هم زمان را به طور دقیق تنظیم کنید.

۲. اتصال شبکه را بررسی نمایید

برای حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام همچنین می‌توانید اتصال شبکه‌ی اینترنت خود را بررسی کنید. معمولاً استوری‌های اینستاگرام با سرعت بالایی آپلود می‌شوند. گاهی اتفاق می‌افتد که به دلیل قطع شدن و یا سرعت پایین اینترنت یا تمام شدن حجم بسته‌ی اینترنتی، آپلود استوری با تاخیر انجام شود.

۳. حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام با بررسی حافظه گوشی

    حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام با بررسی حافظه گوشی    

گاهی هم دلیل آپلود نشدن استوری و سیاه شدن آن، نبود فضای کافی در حافظه‌ی گوشی شماست. برای حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام در این حالت باید مراحل زیر را انجام دهید.

۱. وارد بخش تنظیمات گوشی تلفن خود شوید.

۲. حالا روی گزینه‌ی storage کلیک کنید.

۳. در صفحه‌ی جدید می‌توانید اطلاعات جامعی از حافظه شامل موارد زیر را ببینید و با استفاده از آن‌ها علت پر شدن حافظه را پیدا کنید:

Total space: میزان کل حافظه

Used space: میزان حافظه‌ی استفاده شده

Available space: میزان حافظه‌ی در دسترس (خالی)

۴. اگر متوجه شدید که حافظه‌ی گوشی شما پر شده است، می‌توانید از طریق انتقال اطلاعات آن را خالی و مجدداً استوری خود را آپلود کنید.

۴. بررسی آپلود در برنامه‌های دیگر

در اقدام دیگری برای حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام می‌توانید، استوری خود را در سایر رسانه‌های اجتماعی آپلود کنید و نتیجه را ببینید. چنانچه استوری شما در هر یک از این برنامه‌ها با سرعت آپلود شود، می‌توانید متوجه شوید که مشکل از اینستاگرام است و مشکل شما هیچ ربطی به سرعت اینترنت و یا اتصال شبکه و ...، ندارد.  

۵. حذف و نصب مجدد اینستاگرام

به منظور حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام همچنین می‌توانید یکبار برنامه‌ی اینستاگرام را از گوشی خود حذف و سپس نصب مجدد نمایید. برای حذف و نصب مجدد برنامه‌ها در گوشی‌های اندروید می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. به مسیر Settings>apps >application manager گوشی تلفن خود بروید.

۲. اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب نمایید.

۳. در صفحه‌ی ظاهر شده گزینه more را لمس کنید و uninstall updates را بزنید و برنامه را حذف کنید. (برای حذف برنامه در برخی دیگر از گوشی‌های اندرویدی ابتدا باید بر روی آیکون Delete ضربه بزنید و سپس در صفحه‌ی باز شده برنامه‌ای که می‌خواهید حذف نصب نمایید را انتخاب کنید).

۴. حالا یکبار دیگر آخرین نسخه‌ی برنامه‌ی اینستاگرام را دانلود کرده و مجدد آن را بر روی گوشی خود نصب کنید.

۶. حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام با راه‌اندازی مجدد اینستاگرام

             حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام با راه‌اندازی مجدد اینستاگرام             

حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام با استفاده از راه‌اندازی مجدد برنامه هم راهکار دیگری است که ارزش امتحان کردن را دارد. برای انجام این کار: 

۱. به بخش تنظیمات گوشی تلفن همراه خود بروید.

۲. گزینه‌ی Applications و سپس Applications Manager را انتخاب نمایید.

۳. از بین برنامه‌های موجود اینستاگرام را انتخاب کنید.

۴. سپس در صفحه‌ی جدید، گزینه‌ی FORCE STOP  یا توقف اجباری را انتخاب نمایید. (خاکستری بودن گزینه‌ی FORCE STOP به این معناست که فعلا این گزینه برای شما در دسترس نمی‌باشد).

۷. سوییچ بین شبکه‌های اینترنت

همان‌طور که گفتیم سرعت پایین اینترنت می‌تواند موجب لود نشدن استوری در اینستاگرام شود. اگر از اینترنت 4G استفاده نمی‌کنید، شاید با این مشکل مواجه شوید. در این حالت می‌توانید به اینترنت وای‌فای سوئیچ کنید و مجدداً روند بارگذاری استوری را از سر بگیرید. اگر این راهکار برای حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام شما کارساز نبود، مشخص می‌شود که مشکل از سرعت اینترنت شما نیست و به احتمال زیاد خود اپلیکیشن مشکل دارد. بنابراین می‌توانید راهکارهای دیگر در این مقاله را امتحان کنید.

۸. حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام با ریستارت کردن گوشی

                 ریستارت کردن گوشی                 

روش دیگری که برای حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام وجود دارد، ریستارت کردن گوشی می‌باشد. برای ریستارت کردن گوشی همراه کافی است تا انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی دکمه‌ی پاور فشار دهید تا گزینه‌ی restart یا راه‌اندازی دوباره برایتان نمایان شوید. با تپ کردن روی این گزینه گوشی شما خاموش شده و مجدد راه‌اندازی می‌شود.

۹. پاک کردن حافظه کش اینستاگرام

برای حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام، شاید بد نباشد سری هم به حافظه‌ی کش اینستاگرامتان بزنید. پر شدن حافظه‌ی کش معمولاً موجب کند شدن در برنامه و اختلال در آپلود استوری خواهد شد. برای پاک کردن حافظه‌ی پنهان اینستاگرام روش‌های مختلفی وجود دارد که به منظور آشنایی کامل با این مبحث می‌توانید مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید.

آموزش پاک کردن حافظه کش در اینستاگرام اندروید و آیفون

۱۰. بررسی عدم بلاک بودن از سوی اینستاگرام

                    بررسی عدم بلاک بودن از سوی اینستاگرام                    

شاید لازم باشد برای حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام، از عدم بلاک بودن اکانت خود از سوی اینستاگرام مطمئن شوید. این اتفاق می‌تواند موجب ایجاد اختلال در بارگذاری استوری‌هایتان شود. اگر می‌خواهید مشکلتان حل شود، کافی است تا برای ۲۴ یا ۴۸ ساعت فعالیت خود را در اینستاگرام متوقف کنید و دوباره شروع کنید. شما همچنین می‌توانید:

۱. به بخش تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام بروید.

۲. گزینه Help را انتخاب کنید.

۳. در صفحه‌ی جدید، گزینه‌ی Report a problem را انتخاب نمایید و مجددا همین گزینه را در پنجره نمایش داده شده انتخاب کنید. در بخش ظاهر شده مشکل خود را مطرح و برای اینستاگرام به صورت ایمیل ارسال نمایید.

بخوانید: ریپورت اینستاگرام چیست؟ چگونه از ریپورت خارج شویم؟

۱۱. حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام با چک کردن فرمت فایل انتخابی 

پیشنهاد دیگری که برای حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام وجود دارد این است که فرمت ویدئویی را که برای استوری انتخاب کرده‌اید را برررسی نمایید. دقت داشته باشید که اینستاگرام ویدئوهایی با فرمت MOV و MP4 را پشتیبانی می‌کند. همچنین در صورتی‌که بیت ریت، رزولویشن فیلم انتخابی بیش از حد معمول باشد ممکن است ویدئوی شما آپلود نشده و استوریتان سیاه شود.

۱۲. تنظیمات کارخانه انجام دهید.

راهکار دیگری که برای حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام وجود دارد، راه‌اندازی مجدد گوشی با استفاده تنظیمات کارخانه است. این راه‌حل را در صورتی امتحان کنید که هیچکدام از راهکارهای بالا مشکلتان را حل نکند. اما همان‌طور که می‌توانید با این کار، تمام تنظیمات و اطلاعات روی گوشی شما پاک خواهد شد و به حالت اول بازمی‌گردد. بنابراین پیش از این اقدام، حتماً از اطلاعات مهم در گوشیتان بک‌آپ بگیرید. 

به‌منظور تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان:

۱. پس از ورود به منوی تنظیمات، گزینه‌ی backup and reset را انتخاب نمایید.

۲. در گام بعدی بر روی گزینه‌ی Factory data reset ضربه بزنید.

۳. در صفحه‌ی جدید، مواردی که قرار است پاک شوند، به شما نشان داه خواهند شد.

۴. گزینه reset phone را انتخاب کنید.

۵. در آخر از شما خواسته می‌شود تا رمز ورود به گوشی را وارد نمایید.

۶. پس از وارد کردن رمز، گزینه erase everythings را انتخاب کنید.

سخن آخر

در این مقاله از موبودید به آموزش حل مشکل سیاه شدن استوری در اینستاگرام پرداختیم و راهکارهایی را در این زمینه ارائه دادیم. امیدواریم که با استفاده از راهکارهای انتخابی بتوانید مشکل خود در این زمینه را حل کرده و استوری دلخواهتان را آپلود نمایید. اگر شما هم راه‌حل دیگری بلد هستید، خوشحال می‌شویم آن را در بخش نظرات همین مقاله با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

1400/09/10

برچسب ها:

فرم نظر سنجی