1400/10/29

مخفی کردن استوری در اینستاگرام از دید برخی فالوورها و کاربران

مخفی کردن استوری در اینستاگرام

استوری اینستاگرام (Instagram Story)، از جمله امکانات جذاب اینستاگرام است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و روزانه میلیون‌ها بازدید کننده دارد و گفته می‌شود که ۸۰ برابر پست‌های عادی بازدیدکننده دارد. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید ارتباط نزدیک‌تری با دنبال‌کنندگان خود داشته باشید و در مورد افکار و فعالیت‌های روزمره‌تان بیش‌تر به آن‌ها بگویید. به‌طور پیش‌فرض، همه‌ی دنبال‌کنندگان شما می‌توانند استوری‌های شما را ببینند و متقابلاً شما هم می‌توانید تمام استوری‌های افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید، ببینید. اما گاهی پیش می‌آید که بخواهید استوری خود را فقط برای افراد مشخصی به اشتراک بگذارید و یا با توجه به شرایط، بخواهید استوری خود را فقط از دید یک شخص خاص پنهان کنید. اما چگونه؟ مخفی کردن استوری در اینستاگرام از دید برخی فالوورها و کاربران، حتماً همان چیزی است که شما هم در پی یادگیری آن وارد این صفحه شده‌اید. 

در این مقاله از موبودید، نحوه مخفی کردن استوری در اینستاگرام از دید برخی فالوورها و کاربران به روش‌های مختلف و نکات لازم در این زمینه را خواهید آموخت.

چگونگی مخفی کردن استوری اینستاگرام

۱. مخفی کردن استوری در اینستاگرام از طریق پروفایل کاربر

مخفی کردن استوری در اینستاگرام از طریق پروفایل کاربر

ساده‌ترین روش برای مخفی کردن استوری در اینستاگرام از دید برخی فالوورها و کاربران خاص، مراجعه به پروفایل کاربری آن‌هاست. اگر پیج شما عمومی (Public) باشد، استفاده از این روش به شما توصیه می‌شود. چرا که به کمک این روش، شما قادر خواهید بود تا استوری را حتی برای افرادی که شما را فالو نکرده‌اند نیز مخفی کنید. برای اینکار لازم است تا:

۱) در پروفایل خود، از قسمت ذره‌بین (Search)، نام کاربری شخص موردنظر را جستجو کنید.

۲) به نمایه اصلی شخص بروید.

۳) روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.

۴) از میان گزینه‌هایی که به شما ارائه می شود، گزینه‌ی Hide Your Story را انتخاب کنید. پس از آن پیامی روی صفحه ظاهر می‌شود که تایید می‌کند “این شخص از این پس نمی‌تواند عکس‌ها، ویدئوها و لایوهایی که در استوری‌ قرار می‌دهید، را ببیند”؛ پنهان کردن (Hide) را انتخاب کنید.

استفاده از این روش، زمانی مناسب است که بخواهید دیدن استوری را فقط برای یک نفر محدود کنید چون برای نفرات بیشتر، زمان‌بر خواهد بود.

۲. مخفی کردن استوری در اینستاگرام از طریق منوی تنظیمات

    مخفی کردن استوری در اینستاگرام از طریق منوی تنظیمات    

در این روش، برای مخفی کردن استوری در اینستاگرام می‌توانید وارد منوی تنظیمات اپلیکیشن شده و با استفاده از آن و بدون اینکه شخصی را بلاک یا آنفالو کنید، این کار را انجام دهید. شما همچنین از این طریق می‌توانید استوری را برای یک یا چند نفر مخفی نمایید. برای استفاده از این روش: 

۱) پس از ورود به پروفایل اینستاگرامتان، آیکون سه خط موازی را انتخاب نمایید.

۲) وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.

۳) بر روی گزینه‌ی حریم خصوصی (Privacy) تپ کنید.

۴) در صفحه‌ی جدید، استوری (Story) را انتخاب نمایید تا وارد تنظیمات آن شوید.

۵) حالا از میان گزینه‌های موجود، در قسمت Hide Story From روی اشخاص (People) بزنید.

۶) برای مخفی کردن استوری در اینستاگرام از دید کاربران موردنظرتان در این مرحله، کافیست تا از بین افراد نمایش داده شده، پروفایل شخصی را که می‌خواهید انتخاب نمایید. به این صورت که دایره تو خالی مقابل اسم آن‌ها را علامت بزنید. (اگر تعدا فالوورهایتان زیاد است و پیدا کردن شخص مورد نظر برایتان مشکل است، می‌توانید از طریق ذره‌بین (Search)، موجود در بالای صفحه، آن را جستجو و علامت بزنید. تیک آبی مقابل هر شخص، حاکی از آن است که استوری برای وی مخفی شده است).

بدیهی است که هر زمان تمایل به خارج کردن افراد از لیست کسانی که قادر به مشاهده‌ی استوری شما نیستند، بودید، کافیست همین مراحل را طی کنید و تیک مقابل نام کاربر را بردارید.

۳. مخفی کردن استوری در اینستاگرام از طریق قابلیت Close Friends

برای مخفی کردن استوری در اینستاگرام با استفاده از این روش، لیستی از افرادی را آماده خواهید کرد که استوری فقط برای آن‌ها قابل مشاهده خواهد بود. در این روش: 

۱) ابتدا از پروفایل خود، آیکون سه خط موازی را انتخاب کنید.

۲) حالا بر روی گزینه‌ی دوستان نزدیک (Close Friends) ضربه بزنید.

۳) در این مرحله از مخفی کردن استوری در اینستاگرام با انتخاب گزینه‌ی اضافه‌کردن (Add)، هرکس را که می‌خواهید در لیست خود داشته باشید، انتخاب کنید.

۴) در نهایت برای تشکیل لیست خود، روی ساختن لیست (Create List) بزنید.

به منظور گذاشتن استوری برای لیست ساخته شده، کافی است تا هر زمان که اقدام به آپلود استوری جدید کردید، گزینه‌ی Close Friends را انتخاب نمایید. در این‌صورت، استوری فقط برای افراد انتخاب شده، نمایش داده می‌شود.

چگونه بفهمیم استوری ما از چه کسانی مخفی شده است؟

             چگونه بفهمیم استوری ما از چه کسانی مخفی شده است؟             

اگر تعداد کسانی که اقدام به مخفی کردن استوری در اینستاگرام برای آن‌ها نموده‌اید زیاد باشد، بسیار دشوار است که بتوانید همه‌ی آن‌ها را شناسایی کنید. برای حل این مشکل، اینستاگرام بخش جدیدی را در تنظیمات اضافه کرده است که با استفاده از آن، می‌توانید تمام کاربرانی که استوری‌های خود را از آنها مخفی کرده‌اید را ببینید. برای این‌کار کافی است تا:

۱) وارد پروفایل خود شوید.

۲) روی نماد چرخ دنده‌ی تنظیمات در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. 

۳) سپس در قسمت Account، Story Settings و سپس Hide Story From را انتخاب کنید. 

۴) در این بخش، نام کاربرانی که استوری‌های خود را از آنها مخفی نموده‌اید، نشان داده خواهد شد. 

توجه داشته باشید که با استفاده از این روش، می توانید استوری‌های خود را به صورت انبوه از دید کاربران خاص مخفی کنید.

چگونه بفهمیم کسی استوری خود را در اینستاگرام از ما مخفی کرده است؟

گاهی پیش می‌آید که خود ما هم می‌خواهیم بدانیم که چه کسانی اقدام به مخفی کردن استوری در اینستاگرام از دید ما نموده‌اند؟ برای این کار، سه روش پیش روی ما قرار دارد:

روش اول) مراجعه به هایلایت‌های طرف مقابل و تشخیص مخفی کردن استوری در اینستاگرام از دید ما

برای پی بردن به اینکه آیا شخصی اقدام به مخفی کردن استوری در اینستاگرام از ما نموده است، می‌توانیم به هایلایت‌ها وی مراجعه کنیم. در مواجهه با هایلایت‌های شخص مورد نظر سه حالت وجود دارد:

فرد در پیج خود هایلایت دارد؛ در این صورت تردید شما بی‌جا بوده و شخص استوری‌اش را مخفی نکرده است.

شخص مورد نظرتان قبلا هایلایت‌هایی در پیج خود داشته است و اکنون آن‌ها برای شما نمایش داده نمی‌شود. که در این صورت می‌توان گفت او استوری‌های خود را از شما مخفی کرده است.

فرد مورد نظر شما به‌طور کلی هیچ هایلایتی در پیج خود ندارد و در این حالت تشخیص هاید شدن یا نشدن با استفاده از روش اول منتفی است.

روش دوم) استفاده از برنامه‌ی شخص ثالث 

استفاده ‌از یک برنامه‌ی شخص ثالث برای فهمیدن مخفی کردن استوری در اینستاگرام توسط دیگران از دید ما می‌تواند مفید باشد. سایت‌هایی مانند Insta-Stories در این زمینه به شما کمک خواهند کرد. با مراجعه به این وب‌سایت و وارد کردن آی‌دی شخص مورد نظر، می‌توانید تمام استوری های او را مشاهده نمود.

روش سوم) استفاده از یک اکانت دیگر برای تشخیص مخفی کردن استوری در اینستاگرام از دید ما

این روش، عمدتاً زمانی استفاده می‌شود که طرف در صفحه‌ی اینستاگرامش هایلایت نداشته باشد. در این روش شما از طریق یک پیج دیگر به صفحه‌ی شخص مورد نظر مراجعه کرده و از این طریق، متوجه خواهید شد آن فرد شما را از استوری خود hidden کرده است یا خیر. البته اگر، پیج فردی که استوری‌هایش را از ما مخفی می‌کند، پرایوت یا خصوصی باشد، باید ابتدا به او درخواست دهید و اگر وی درخواست فالوی شما را پذیرفت، نسبت به دیدن استوری‌های وی اقدام کنید. 

سخن آخر

در این مقاله از موبودید، به آموزش مخفی کردن استوری در اینستاگرام از دید برخی فالوورها و کاربران پرداختیم و چند روش متفاوت در این زمینه ارائه دادیم. دقت داشته باشید که در صورت مخفی نمودن استوری‌هایتان در اینستاگرام از دیدگاه کاربران، اگر اکانت شما در حالت خصوصی (Private) قرار داشته باشد، فقط کاربرانی که شما را دنبال کرده‌اند، می‌توانند استوری‌هایتان را ببینند. اما در اکانت‌های عموی (Public)، علاوه بر فالوورها، هر کاربر دیگری هم می‌تواند استوری‌های شما را مشاهده کند. در پایان ذکر این نکته ضروری است که اینستاگرام هیچ اعلانی مبنی بر مخفی شدن استوری‌ها در اینستاگرام از سوی شما، برای کاربران ارسال نخواهد کرد. در صورتی‌که سوالی درباره‌ی موضوع مقاله‌ دارید، آن را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. از توجه و همراهی شما عزیزان متشکریم!

 

مطالب مرتبط:

1400/10/22

برچسب ها:

فرم نظر سنجی