1396/09/04

ساخت کانال تلگرام

ساخت کانال تلگرام

ساخت کانال تلگرام، این روزها یک روش رایگان و مناسب برای معرفی برند خود و یا حتی آموزش می باشد. کانال تلگرام، یک ابزار برای انتشار پیامهای عمومی برای تعداد زیادی مخاطب است. در واقع کانالهای تلگرام می توانند به تعداد نامحدودی اعضا داشته باشند. زمانی که شما پستی در کانال قرار می دهید این پست با مشخصه کانال تلگرام نشانه گذاری می شود، نه با اسم یا شناسه کاربری ما. می توانیم افراد دیگری به جز ایجاد کننده مانال را برای مدیریت کانال، انتخاب کنیم و در واقع مانال می تواند چندین مدیر (ادمین) داشته باشد. اعضای جدیدی که به کانال تلگرام ملحق می شوند می توانند تمام پستهای منتشر شده از ابتدای کانال را مشاهده کنند.

افرادی که عضو کانال می شوند نمی توانند پیامی در کانال ارسال کنند چرا که فقط مدیران این دسترسی را دارند در کانال پست ارسال کنند. کانال یک مسیر یک طرفه است و اعضای کانال فقط پیام های ما را می خوانند.

ویژگی های کانال تلگرام و تفاوت آن با گروه تلگرام

  • ارسال پست فقط توسط مدیر کانال تلگرام

 در کانالهای تلگرام، فقط مدیر (Admin) توانایی ارسال پست داردو مابقی اعضا تنها نقش خواننده را خواهند داشت. این امر نکته‌ مثبت فوق‌العاده‌ای است که مانع نشر مطالب غیر ضروری و اسپم در کانال می‌شود و مسیر کانال همیشه در جهتی ثابت ادامه پیدا خواهد کرد.

  • نحوه عضویت عمومی در کانال های عمومی تلگرام

برای پیوستن به یک گروه باید از سوی یکی از اعضای فعلی گروه دعوتنامه دریافت کنیم یا لینک گروه برای ما فرستاده شود. اما در مورد کانال‌های عمومی کافیست آیدی (شناسه) کانال را بدانیم تا با مراجعه به آن‌ها و لمس گزینه‌یJoin به عضویت کانال در بیاییم

  • شناسه عمومی و منحصر به فرد کانال تلگرام

شناسه عمومی که برای کانال عمومی تلگرام انتخاب می کنیم باید تکراری نباشد (مثل شناسه ماربری که برای خود می سازیم) که این شناسه با @ شروع می شود اما گروه فقط اسم دارد و شناسه ندارد، که این اسم می تواند منحصر به فرد نباشد.

  • تعداد اعضای نامحدود کانال  تلگرام

در گروه‌های تلگرام تعداد اعضا حداکثر 200 نفر و در سوپرگروه های تلگرام تعدا اعضا می تواند تا 30 هزار عضو باشد. در حالی که تعداد اعضای کانال‌های تلگرام  می‌تواند بی نهایت باشد. 

  • قابلیت تعداد مشاهده در کانال تلگرام

چند نفر مطلب ارسالی ما را دیده اند؟ در گروه این قابلیت وجود ندارد ولی در کانال تلگرام تعداد کاربران تلگرامی که پیام ما را می بینند، در کنار پیام، نمایش داده میشود.

  • نبودن پیغام آزاردهنده عضویت و ترک کانال تلگرام

در کانال، اگر کسی خارج شود یا بپیوندد هیچ پیامی برای سایر افراد نمیرود و این گونه مزاحمت نسبی کمتری هم دارد.

  • غیر قابل مشاهده بودن اعضا در کانال تلگرام

 اعضا نمیتوانند اعضای دیگر کانال را ببینند! چیزی که در گروه خیلی ها را آزار میداد؛ در کانال فقط مدیریت میتواند اعضا را ببیند.



آموزش ساخت کانال در تلگرام

برای ساخت کانال تلگرام مراحل زیر را دنبال می کنیم:

1.     برنامه تلگرام را باز می کنیم.

2.     به آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را ضربه می زنیم.

3.     گزینه New Channel  را  انتخاب می کنیم.

         ساخت کانال در تلگرام         

 

4.     سپس به گزینه Create channel  ضربه زده (این گزینه فقط اولین بار که گزینه New Channel  را بزنیم ظاهر می شود)

           آموزش ساخت کانال تلگرام           

 

5. در قسمت channel name نام کانال را وارد کرده و در بخش Description  توضیحات کانال خود را تایپ می کنیم. اگر تمایل داشته باشیم می‌توانیم در همین مرحله با لمس آیکون دوربین نسبت به انتخاب عکس کانال هم اقدام نماییم.

            ساخت کانال در تلگرام            

 

6.   پس از وارد کردن مشخصات  باید به آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه ضربه بزنیم.

              ایجاد کانال در تلگرام

7. در این بخش از ما پرسیده می‌شود که قصد دارید کانال خود را به صورت (عمومی)Public   ایجاد کنید یا  Private(خصوصی)که البته حتی بعد از ساخت کانال نیز قادر به تغییر حالت خصوصی یا عمومی کانال خواهیم بود. این دو حالت دارای تفاوت‌های کوچکی با یکدیگر هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می پردازیم. 

 

تفاوتهای کانال عمومی (Public) و کانال خصوصی (Private) تلگرام

·       آدرس کانال

آدرس یک کانال خصوصیبه طور خودکار توسط تلگرام و حروف عجیب و غریب متعددی ساخته می‌شود. اما در هنگام ساخت یک کانال عمومی ما به راحتی می‌توانیم شناسه مد نظرمان را که البته تکراری نباشد برای آن تعیین کنیم.

·       نحوه عضویت

همانطور که گفتیم در کانال‌های عمومی قادر به ساخت یک آیدی برای کانال خود هستیم. که با قرار دادن علامت @ در ابتدای آن، می‌توانیم در چت‌های مختلف تلگرام، و حتی در دنیای بیرون از اینترنت، آن را معرفی کنیم. در اینترنت و در خارج از دنیای تلگرام نیز می‌توانیم با استفاده از لینک کوتاه  https://telegram.me/ که بعد از علامت اسلش (/) آیدی کانال خود را قرار می دهیم تا کاربران را به کانال خود دعوت کنیم. این موضوع در کانال‌های خصوصی امکان پذیر نیست و ما قادر به تعیین آیدی یا لینک کوتاه برای کانال خود نخواهیم بود و لینک اشتراک گذاری ما چیزی شبیه بهhttps://telegram.me/joinchat/ABUjtz2O-cIkbFXqqx-4tg خواهد بود که قطعا اشتراک گذاری آن را به خصوص در اسناد چاپی مشکل خواهد کرد

·       جستجو و یافتن کانال

مهم‌ترین تفاوت کانال خصوصی و عمومی تلگرام مربوط به قابل جستجو بودن آن ها می‌شود. یک کانال عمومی را می‌توان از منوی جستجوی اپلیکیشن تلگرام و با تایپ علامت @ و سپس نام کانال پیدا کرد. اما کانال های خصوصی با جستجوی در تلگرام قابل یافتن نیستند. بنابراین کانال عمومی تلگرام قابل جستجو و پیدا کردن است اما کانال خصوصی در جستجو دیده نمی‌شود.

·       نمایش تعداد اعضای کانال

در کانال های عمومی تمام اعضای کانال و حتی افرادی که هنوز به کانال ملحق نشده‌اند، می‌توانند تعداد اعضای کانال را ببینند. اما کانال خصوصی تلگرام تعداد اعضای کانال را فقط برای سازنده و ادمین های آن نمایش می‌دهد.

 

اگر گزینه Public  (عمومی) را انتخاب کنیم در بخشی که با عنوان Link  مشخص شده و درست در کنار عبارت me/ باید آیدی کانال عمومی خود را وارد کنید. اگرآیدی نوشته شده قابل قبول نباشد، عبارت قرمز رنگی در زیر آن نمایان می‌شود، اما اگر آیدی مذکور قابل استفاده باشد، یک عبارت سبز رنگ را در زیر آن مشاهده خواهید کرد. پس از نوشتن آیدی و تعیین لینک دعوت کانال باید آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را ضربه بزنیم.

                     ساخت کانال عمومی تلگرام                     

ساخت کانال عمومی در تلگرام

اگر گزینه Private  (عمومی) را انتخاب کنیم. خود به خود یک لینک دعوت ساخته می شود. (کانال خصوصی بدون آیدی است)

                       ساخت کانال خصوصی تلگرام                       

 

8.   مرحله بعد مربوط به دعوت  Contactهای خود به کانال است. می‌توانیم از بین افرادی که در لیست مخاطبین ما وجود دارند افراد مورد نظر را تا حداکثر تعداد 200 نفر به عضویت در کانال دربیاوریم. در صورتی که چنین قصدی نداریم بدون انتخاب هیچ کاربری، گزینه‌ی تیک منوی بالا را ضربه می زنیم تا کانال ما ساخته و آماده‌ استفاده شود.

حالا کانال ما آماده استفاده و ارسال پست است.

                        آموزش ساخت کانال در تلگرام                        

 

اگر به دنبال معرفی کانال تلگرام خود، تبلیغ در تلگرام و کسب درآمد از کانال هستیم می توانیم  با موبودید مشورت کنیم.

 

 

مطالب مرتبط :

1396/09/05

نظرات کاربران

مریم پورهمدانی

ساخت کانال تلگرام مفید بود.

بهار راد

ساخت کانال تلگرام مفید

ساناز

ساخت کانال جالب بود

رضا

ساخت کانال تلگرام جالب بود

مرضیه

ساخت کانال تلگرام خیلی جالب بود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی