1399/03/20

روشهای تبلیغات اپلیکیشن در موبودید

تبلیغات اپلیکیشن

شاید دوست نداشته باشیم حتی تصور کنیم که زندگی ما بدون گوشیهای موبایل، چقدر سخت و دشوار می‌شد. امروزه در حوزه‌های مختلف، هزاران یا حتی میلیون‌ها اپلیکیشن موبایل هستند که خدمات وسیعی را به کاربرانشان ارائه می‌دهد. بنابراین، تبلیغات در موبایل می‌تواند از جایگاه ویژه‌ای برای جذب مشتری برخوردار باشد. 

هر اپلیکیشن، قبل از اینکه بر روی گوشی کاربران نصب شود، مسیر پر پیچ و خمی را سپری کرده است. از عملیات تحقیق و توسعه پیش از شروع پروژه تا تعیین استراتژی، کارهای فنی و ... افراد بسیاری روی ساخت یک اپلیکیشن وقت صرف کرده‌اند. علاوه بر زمان، مدیران و سرمایه‌گذاران ساخت یک اپلیکیشن، هزینه‌های زیادی را برای مراحل اجرایی پروژه خود صرف کرده‌اند. به همین دلیل تمامی اعضای یک شرکت دوست دارند تا نتیجه زحمات خود را در زمان انتشار اپلیکیشن در استور‌ها مشاهده کنند. 

داستان وقتی غم‌انگیز می‌شود که این همه زحمت و تلاش از سوی سازندگان اپلیکیشن، به علت ضعف در بحث تبلیغات، با استقبال اندکی از سوی کاربران مواجه می‌شود. افزایش تعداد نصب اپلیکیشن همواره یکی از چالش‌هایی است که شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها باید فکری به حال آن داشته باشند. 

موبودید نام شناخته شده‌ای در تبلیغات موبایلی است. موبودید این توانایی را دارد تا اپلیکیشن شما را از طرق مختلف مانند نصب مستقیم، پوش نوتیفیکیشن و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام و تلگرام، به افراد جدید معرفی کرده و جامعه کاربران فعال اپلیکیشن‌تان را گسترش دهد.

چرا موبودید را برای تبلیغ اپلیکیشن خود انتخاب کنیم؟ 

 از موبودید برای تبلیغ اپلیکیشن خود استفاده کنیم 

موبودید با بهره‌گیری از به روزترین شیوه‌ها، تعداد دفعات دانلود یک اپلیکیشن از استورهای معتبر را به صورت ارگانیک افزایش می‌دهد. به غیر از این مزیت، تبلیغات اپلیکیشن از طریق موبودید برای سازندگان اپلیکیشن، مزیت‌های دیگری هم خواهد داشت. در تبلیغات اپلیکیشن با موبودید، صاحبان کسب و کار می‌توانند شاهد اتفاقات زیر باشند:

۱. فراگیری اپلیکیشن در میان مخاطبان

در دنیای امروز، هیچ چیزی از دید کاربران فضای اینترنت پنهان نمی‌ماند. شاید شما هم بارها دیده و شنیده‌اید که برخی افراد به واسطه یک ویدیو ساده، در یک روز طرفداران بسیاری پیدا کرده و زندگی خود را تغییر داده‌اند. اما بحث اینجاست که اتفاقات جنجالی یا ویدیوهای جذاب در شبکه‌های اجتماعی، نمی‌تواند همیشه موفقیت‌آمیز باشد. به همین دلیل است که بزرگترین برند‌های دنیا، موضوع تبلیغات به خصوص تبلیغات آنلاین متنوع را یکی از تاثیرگذارترین عوامل موفقیت در بازار می‌نامند. موفقیت یک اپلیکیشن در گرو یک کمپین تبلیغاتی آنلاین است که با فکر و استراتژی درست طراحی شده باشد. موبودید با استفاده از ابزاری مانند تبلیغات در موبایل و برنامه‌هایی با جامعه مخاطبین گسترده، می‌تواند مسیر تبدیل شدن اپلیکیشن شما به یک اپلیکیشن پرکاربرد و پرطرفدار را هموار کند.

۲. کاهش هزینه‌ جذب کاربر

تبلیغات موبایلی، بهینه‌ترین مسیر رسیدن به کاربر جدید است. از آنجایی که سایر روش‌های تبلیغات به صورت آنلاین و یا آفلاین، در مقایسه با تبلیغات در موبایل، هزینه به مراتب بیشتری را به همراه دارند، دارندگان کسب و کارها به خصوص استارت‌آپ‌ها،  ترجیح می‌دهند برای معرفی اپلیکیشن خود از روش‌های متنوع تبلیغات موبایلی استفاده کنند. به عبارت دیگر، با یک سرمایه‌گذاری اندکی در جهت راه‌اندازی کمپین تبلیغات موبایلی، نه تنها چیزی از دست نمی‌دهید، بلکه در آینده‌ای کوتاه می‌توانید از طریق کاربران اپلیکیشن خود، به سود چشمگیری هم دست پیدا کنید.

۳. جذب سرمایه‌گذار

سرمایه‌گذاران معمولا اهداف کلیدی را برای استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط در نظر می‌گیرند. در صورت موفقیت کسب و کارها در دستیابی به اهداف تعیین شده، سرمایه‌گذار موظف است سرمایه بیشتری در اختیار پروژه قرار دهد. در زمینه شرکت‌های تولید نرم افزار، یکی از فاکتورهایی که سرمایه‌گذاران برای ورود به مراحل تازه سرمایه‌گذاری به آن توجه ویژه‌ای دارند، تعداد کاربران فعال یک اپلیکیشن است. از آنجایی که موبودید با استفاده از روش‌هایی مانند نصب مستقیم و پوش نوتیفیکیشن به دنبال بالا بردن نصب ارگانیک اپلیکیشن است، سازندگان اپلیکیشن می‌توانند مطمئن باشند که با استفاده از خدمات تبلیغاتی موبودید، می‌توانند به این KPI دست پیدا کنند. در نتیجه، سازندگان اپلیکیشن می‌توانند سرمایه‌گذار را برای اختصاص بیشتر سرمایه بر روی پروژه، قانع کنند.

روش‌های موبودید در تبلیغات اپلیکیشن شما

تیم مجرب موبودید، بسته به شرایط کسب و کار شما و هدفتان از راه‌اندازی تبلیغات اپلیکیشن، پیشنهادات متنوعی را در اختیارتان قرار می‌دهد. شیوه راه‌اندازی کمپین تبلیغات اپلیکیشن شما با هدف بالا بردن تعداد نصب اپلیکیشن، از یکی از روش‌های زیر صورت می‌گیرد:

۱. افزایش نصب اپلیکیشن به شیوه مستقیم 

      تبلیغ اپلیکیشن از طریق افزایش نصب اپلیکیشن      

این نوع تبلیغات که در دسته تبلیغات درون برنامه‌ای (in-app) قرار می‌گیرد، یکی از پرطرفدارترین و پربازده‌ترین شیوه‌های تبلیغات موبایل است. موبودید با در اختیار داشتن اپلیکیشن‌هایی با تعداد کاربران بسیار زیاد، از رسانه‌ای تاثیرگذار برای افزایش دانلود اپلیکیشن شما برخوردار است. این امکان برای سازندگان اپلیکیشن فراهم است که از طریق پنل‌های شمارشگر دانلود مانند فایبربیس و یا بچ، روند فعالیت کمپین افزایش نصب اپلیکیشن را مورد بررسی قرار دهند. روند کار سرویس افزایش نصب اپلیکیشن موبودید به این صورت است که یک پنجره پاپ‌-آپ حاوی لینک دانلود اپلیکیشن به کاربر نشان داده شده و پس از کلیک بر روی دکمه نصب، اپلیکیشن شروع به دانلود می‌کند. به همین سادگی، شما می‌توانید اپلیکیشن خود را در جامعه کاربران اپلیکیشن‌های موبودید معرفی کرده و پس از آن، شاهد افزایش بازدید و بالارفتن تعداد نصب برنامه خود در استور‌های معتبر اپلیکیشن‌های موبایل باشید.

 ۲. روش تبلیغاتی پوش نوتیفیکیشن 

        تبلیغ اپلیکیشن از طریق پوش نوتیفیکیشن        

به زبان ساده، پوش نوتیفیکیشن یک پیام است که بر روی صفحه گوشی افراد به نمایش در می‌آید. پوش نوتیفیکیشن، یک راهکار فوق‌العاده برای جذب مخاطب جدید است. از آنجایی که پوش نوتیفیکیشن‌ها به صورت مستقیم بر روی صفحه گوشی کاربر به نمایش در‌می‌آیند، این شیوه تبلیغاتی معمولا نرخ کلیک (CTR) بالاتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغات موبایلی خواهد داشت. تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، یکی از حساس‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین است. چرا که اگر نوتیفیکیشن به یک شیوه غیراصولی و در زمان نامناسب منتشر شود، می‌تواند عملکرد برعکس داشته باشد. تنها راه جلوگیری از بروز مشکل، بهره‌مندی از مشاوره و خدمات مجموعه‌هایی است که تجربه زیادی در راه‌اندازی کمپین‌های پوش نوتیفیکیشن موبایل دارند. کارشناسان موبودید با بهره‌گیری از دانش و تجربه کافی در حوزه تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، در کسری از ثانیه لینک دانلود اپلیکیشن شما را به میلیون‌ها کاربر در سر تا سر ایران ارسال می‌کنند. در نتیجه شما می‌توانید در یک زمان کوتاه، شاهد افزایش کاربران اپلیکیشن خود باشید.

۳. تبلیغات در کانال‌های تلگرامی

         تبلیغ اپلیکشن از طریق کانالهای تلگرام         

تلگرام یکی از پرطرفدارترین پیام‌رسان‌ها در ایران است که امکان انتقال انواع مختلفی از محتوا مانند فیلم، عکس، فایل، صدا و .... را برای کاربرانش فراهم می‌کند. از آنجایی که کاربران در طول روز به صورت مستمر با این پیام‌رسان سر و کار دارند، تلگرام را می‌توان یک بستر منحصر به فرد برای معرفی اپلیکیشن و افزایش نصب آن دانست. اگر تجربه تبلیغ در تلگرام را داشته باشید، حتما با کانال‌هایی مواجه شده‌اید که به واسطه کاربران Fake یا غیر واقعی، به هیچ عنوان بازدهی لازم را ارائه نمی‌دهند. موبودید با بهره‌گیری از کانال‌ها و گروه‌هایی پرمخاطب و با کاربرانی واقعی، می‌تواند یک کمپین تبلیغاتی مهیج را برای بالا بردن تعداد نصب اپلیکیشن شما ایجاد نماید. لازمه این کار، طراحی یک بنر جذاب به همراه یک متن تاثیرگذار برای انتشار در کانال‌های تلگرامی است. با ترکیب این دو المان و قرار دادن لینک دانلود اپلیکیشن در اپ استورهای معتبر مانند کافه بازار و یا گوگل پلی، بنر تبلیغاتی تلگرام شما آماده انتشار در کانال‌های موبودید است. با این روش علاوه بر اینکه افراد بسیار زیادی با اپلیکیشن‌ شما و کاربردهایش آشنایی پیدا می‌کنند، تعداد دانلود‌های اپلیکیشن نیز به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.   

۴. تبلیغات در اینستاگرام 

           اپلیکیشن شما از طریق تبلیغات اینستاگرامی           

اینستاگرام نیز یکی از معروف‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که اتفاقا در بین ایرانی‌ها نیز طرفداران بسیاری دارد. جامعه ۳۰ میلیون نفری کاربران ایرانی در اینستاگرام، این اپلیکیشن را به یک پلتفرم فوق‌العاده برای تبلیغات موبایلی بدل ساخته است. این فضای تبلیغات نباید از دید توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نیز پنهان بماند. اینستاگرام راه‌های متنوعی را برای افزایش تعداد نصب یک اپلیکیشن به سازندگان آن پیشنهاد می‌دهد.   اما آشنایی با ابزارها و استفاده بهینه از ویژگی‌های این شبکه اجتماعی برای تبلیغ اپلیکیشن، کاریست که علاوه بر اطلاعات، به تجربه هم نیاز دارد. کارشناسان موبودید با شناخت کامل از قابلیت‌های متنوع اینستاگرام برای افزایش تعداد کاربران یک اپلیکیشن، می‌توانند شما را در این مسیر یاری کنند. موبودید با انتشار پست‌ها و استوری‌های تبلیغاتی در صفحات پرمخاطب، اپلیکیشن شما را به کاربران هدف در اینستاگرام نمایش می‌دهد. حال تنها کافیست مخاطبان تبلیغ، لینک موجود در استوری را بالا کشیده و یا بر روی لینک موجود در بخش بیو اکانت کاربری کلیک کنند تا اپلیکیشن شما بر روی گوشی‌های آن‌ها نصب شود. 

 
 
 
مطالب مرتبط:
 

1399/03/20

نظرات کاربران

مریم

روشهای تبلیغات اپلیکیشن در موبودید عالی بود

مرضیه

مقاله روشهای تبلیغات اپلیکیشن در موبودید عالی بود

حسین

روشهای تبلیغات اپلیکیشن در موبودید چه تیزر های عجیبی توی اینستاگرامتون ساختین.

رامتین

روش تبلیغات اپلیکیشن در موبودید جالب بود مرسی

مریم

روشهای تبلیغات اپلیکیشن در موبودید مفید بود

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی