1399/08/15

۵ اپلیکیشن جذاب برای طراحی تمپلیت اینستاگرام

تمپلیت اینستاگرام

طراحی یک صفحه اینستاگرام جذاب و مخاطب پسند، نیازمند زمان زیادی است. چرا که دارندگان حساب اینستاگرام باید موارد مختلفی را امتحان کرده و پس از دریافت بازخورد کاربران، آن‌ها را مجددا بررسی و تغییرات لازم را اعمال کنند. یکی از راه‌های ساده برای طراحی یک صفحه یکپارچه و جذاب، استفاده از تمپلیت اینستاگرام است. به عبارت دیگر، تمپلیت اینستاگرام باعث صرفه جویی در وقت تیم شبکه‌های اجتماعی یک کسب و کار می‌شود و تاثیر مهمی بر روی شخصیت مجازی یک برند دارد.

در این مقاله موبودید چندین علت استفاده از تمپلیت در صفحه اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد. همچنین ۵ ابزار کاربردی برای طراحی تمپلیت را به شما معرفی می‌کنیم.

چرا باید از تمپلیت اینستاگرام استفاده کرد

 چرا باید از تمپلیت اینستاگرام استفاده کرد

داشتن تداوم در اینستاگرام، یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های موفقیت است. اما رعایت ظاهری یکپارچه و یک شکل در سرتاسر یک صفحه اینستاگرام، کار دشواری به نظر می‌رسد. این موضوع وقتی تشدید می‌شود که صفحه اینستاگرام توسط بیش از یک نفر اداره شود. در چنین شرایطی، استفاده از یک تمپلیت آماده اینستاگرام می‌تواند کار شما را به میزان قابل توجهی تسهیل کند.

یک تمپلیت، از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که قابلیت جا به جایی و تغییر دارند. در نتیجه تنها می‌توان با در کنار هم قرار دادن محتوا در مکان‌های از پیش طرح شده، پست یا استوری جذاب برای صفحه اینستاگرام طراحی کرد. در نتیجه کاربران علاقه زیادی به مراجعه به صفحه شما و مطالعه محتوایتان خواهند داشت. 

۵ ابزار کارآمد برای طراحی تمپلیت اینستاگرام

 ۵ ابزار کارآمد برای طراحی تمپلیت اینستاگرام

حال که از اهمیت استفاده از یک تمپلیت در صفحه اینستاگرام مطلع شدیم، باید دست به کار شویم و شروع به ساختن یا پیدا کردن تمپلیت مورد نظر خود بکنیم. در این بخش ما ۵ ابزار شگفت انگیز را به شما معرفی خواهیم کرد که امکان دسترسی به تمپلیت‌های رایگان را فراهم می‌کند. 

اپلیکیشن Canva

 اپلیکیشن Canva

اپلیکیشن Canva یکی از ابزارهای مهم برای فعالان حوزه شبکه‌های اجتماعی است. مهم‌ترین ویژگی این اپلیکیشن، سادگی و راحتی کار با آن است. پس اگر تجربه زیادی در طراحی پست‌های اینستاگرام ندارید، Canva به شما کمک می‌کند تا محتوای جذابی را برای کاربران به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن همچنین شامل تمپلیت‌های رایگان فراوانیست که در صفحات اجتماعی مختلف به خصوص اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اپلیکیشن Canva به کاربران اجازه می‌دهد تا پس از انتخاب یک تمپلیت، اجزای مختلف آن را شخصی سازی کرده و تغییرات مورد نظرشان را در این قالب‌ها به وجود بیاورند. شما همچنین می‌توانید بسته به نوع محتوا، تغییراتی در طراحی اولیه به وجود آورده و آن‌ را ذخیره کنید.

اپلیکیشن Adobe Spark Post

      اپلیکیشن Adobe Spark Post     

اپلیکیشن Adobe Spark Post یکی از بهترین ابزارهای طراحی و ادیت عکس است. این اپلیکیشن همچنین امکان دسترسی کاربر به هزاران تمپلیت آماده را فراهم می‌کند. تمام اجزای یک تصویر اعم از فونت، لوگو، عکس‌ها و ... همگی قابلیت تغییر دارند.

شرکت Adobe نرم افزارهای دیگری از جمله Adobe Spark Video، Adobe Photoshop و Adobe Illustrator را برای استفاده کاربران حرفه‌ای و پیشرفته به بازار عرضه کرده است. مزیت Adobe Spark Post نسبت به سایر برنامه‌ها، راحتی استفاده از آن است.

اپلیکیشن Over

 اپلیکیشن Over برای طراحی تمپلیت اینستاگرام

در میان ۵ اپلیکیشنی که در این مقاله موبودید معرفی می‌کنیم، اپلیکیشن Over شهرت کمتری دارد. این نرم افزار مخصوص کارهای بازاریابی محتوا طراحی شده و تمپلیت‌های اینستاگرام فراوانی را در دل خود جای داده است. اپلیکیشن Over کاربر را قادر می‌سازد تا یک پست اینستاگرامی مطابق با سلیقه خود طراحی کرده و آن را با کاربران به اشتراک بگذارد.

اپلیکیشن Over علاوه بر امکاناتی که ارائه می‌کند، طی سال‌ها یک جامعه کاربری بزرگ هم تشکیل داده که افراد می‌توانند با هشتگ #bestofover وارد این جامعه شده و طرح‌های خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و با آن‌ها بحث و گفت و گو کنند.

اپلیکیشن Unfold

 اپلیکیشن Unfold برای طراحی تمپلیت اینستاگرام

اگر به دنبال طراحی پست‌ها و استوری‌های جذاب در اینستاگرام هستید، اپلیکیشن Unfold تمام چیزی است که به آن نیاز دارید. این اپلیکیشن معدنی از تمپلیت‌های استوری اینستاگرام است. به همین دلیل بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی برای طراحی استوری‌های خود از این ابزار کارآمد استفاده می‌کنند.

به صورت کلی، Unfold یک ابزار کامل و کارآمد برای طراحی استوری‌های جذاب در اینستاگرام است. با استفاده از Unfold تولید کنندگان محتوا می‌توانند یک تمپلیت مشخص برای استوری‌های خود پیدا کرده و با چند عملیات ساده، نتیجه نهایی را با کاربران به اشتراک بگذارند. بیشتر ابزارهای این اپلیکیشن رایگان هستند. اگر چه چندین قابلیت پیشرفته نیز در Unfold وجود دارد که برای استفاده از آن‌‌ها باید هزینه پرداخت کنید.

اپلیکیشن Storyluxe

 اپلیکیشن Storyluxe برای طراحی تمپلیت اینستاگرام

اپلیکیشن Storyluxe یکی از کاربردی‌ترین و شناخته شده‌ترین ابزارهای طراحی پست و استوری اینستاگرام است. این اپلیکیشن شامل تمپلیت‌های مختلفی برای طراحی استوری و پست می‌شود و ساختار‌ها و فیلتر‌های زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اپلیکیشن Storyluxe امکان تغییر و شخصی سازی تمپلیت‌های آماده را برای کاربر فراهم کرده که این امر ساخت یک صفحه اینستاگرام زیبا را راحت‌تر می‌کند.

سخن آخر

استفاده از تمپلیت‌های اینستاگرام نه تنها به زیبایی صفحه کمک می‌کند، بلکه باعث جذب بیشتر کاربر و در نتیجه، افزایش درآمد از اینستاگرام می‌شود. از آن جایی که این شبکه اجتماعی یک بستر مبتنی بر تصویر است، اضافه کردن جذابیت‌های بصری به استوری‌ها و پست‌ها می‌تواند به میزان زیادی بر تعامل کاربران با محتوای تولید شده تاثیرگذار باشد. در این مقاله موبودید، ما به اهمیت استفاده تمپلیت در طراحی پست‌ها پرداختیم و ۵ ابزار کارآمد برای تولید محتوایی جذاب برای اینستاگرام را معرفی کردیم.

 

مطالب مرتبط:

1399/08/15

فرم نظر سنجی