1400/02/08

نحوه استفاده صحیح از ایموجی در اینستاگرام

ایموجی در اینستاگرام

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام از ایموجی‌ها برای جذاب‌تر کردن پست‌ها و استوری‌های خود استفاده می‌کنند. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که به کار بردن ایموجی در جای نامناسب می‌تواند تاثیر منفی بر میزان تعامل کاربران با محتوای شما داشته باشد؟ به عبارت دیگر، اضافه کردن ایموجی به کپشن پست‌های اینستاگرام و یا متن‌هایی که در قالب استوری منتشر می‌شوند، همیشه باعث جلب توجه مخاطبان نمی‌شود. در این مقاله موبودید به شما آموزش می‌دهیم چگونه استفاده درست از ایموجی در اینستاگرام می‌تواند تاثیر مثبتی بر میزان تعامل کاربران با محتوا داشته باشد.

چرا استفاده صحیح از ایموجی در اینستاگرام مهم است؟

در بسیاری از موارد، قرار دادن ایموجی در انتهای یک متن می‌تواند به درک بهتر مطلب از سوی کاربر کمک کند. علاوه بر این، قرارگیری صحیح ایموجی در کپشن پست‌های اینستاگرام می‌تواند کاربران را به تعامل بیشتر تشویق نماید. به همان میزان که استفاده درست از ایموجی‌ها در محتوای اینستاگرام می‌تواند توجه کاربر را به خود معطوف سازد، به همان میزان هم استفاده غلط از این ابزار می‌تواند تمرکز کاربر را منحرف کرده و باعث کاهش احتمال تعامل او با محتوا گردد. حال این سوال پیش می‌آید که آیا استفاده از ایموجی در اینستاگرام برای همه مجاز است؟ در پاسخ باید گفت که این امر به استراتژي شما در اینستاگرام بستگی دارد. اگر قصد دارید که یک فضای دوستانه بین شما و مخاطبانتان برقرار باشد، ایموجی می‌تواند شما را به هدفی که در سر دارید برساند. اما کسب و کارهایی هم وجود دارند که با توجه به حوزه فعالیتشان و مخاطبانی که دارند، باید چهر‌ه‌ای کاملا جدی و رسمی از خود در اینستاگرام به نمایش بگذارند. در نتیجه بهتر است پیش از استفاده از ایموجی در اینستاگرام، از خود بپرسید که آیا مخاطبان شما با چنین مطالبی ارتباط برقرار می‌کنند؟ چگونه ایموجی‌ها می‌توانند پیام شما را بهتر به مخاطبان منتقل نمایند؟ 

شیوه درست استفاده از ایموجی در اینستاگرام

به طور کلی، محدودیتی در استفاده از ایموجی در اینستاگرام وجود ندارد. شما می‌توانید در بیو، کپشن، استوری، کامنت و هر جای دیگری از ایموجی استفاده کنید. در ادامه این بخش، نکات مهمی‌ در خصوص استفاده صحیح از ایموجی در اینستاگرام را آموزش خواهیم داد.

استفاده از ایموجی‌های پرکاربرد

 استفاده از ایموجی‌های پرکاربرد 

همه ما با ایموجی‌هایی که به صورت معمول در چت‌های روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند، آشنایی داریم. قرار دادن ایموجی‌های پرکاربرد، به خصوص در کپشن پست‌های اینستاگرام باعث می‌شود تا کاربر علاقه‌ بیشتری به خواندن محتوا پیدا کند. بهتر است پیش از استفاده از هر ایموجی در اینستاگرام، از کاربرد آن مطمئن شوید. چرا که ممکن است یک ایموجی در فرهنگ‌ها و مناطق مختلف، معنی متفاوتی داشته باشد.

قرار دادن ایموجی در بخش Bio

   قرار دادن ایموجی در بخش Bio   

کاربران می‌توانند با یک نگاه به بخش Bio، اطلاعات بسیاری را در خصوص یک صفحه به دست بیاورند. از آنجایی که ایموجی‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا پیام را سریع‌تر درک کنند، بسیاری از اینفلوئنسرهای اینستاگرام برای معرفی حوزه فعالیت خود از ایموجی استفاده می‌کنند. البته قرار دادن تنها ایموجی در بخش Bio می‌تواند سوالاتی را در ذهن مخاطب ایجاد کند. بهترین راهکار برای حل این مشکل، استفاده ترکیبی از ایموجی و متن در این قسمت است. برای داشتن درک بهتر از این موضوع، می‌توانید به صفحات اینفلوئنسرهای مطرح دنیا سر بزنید و از آن‌‌ها الگوبرداری نمایید.

استفاده از ایموجی برای کامنت گذاشتن زیر پست‌ها

    استفاده از ایموجی برای کامنت گذاشتن زیر پست‌ها    

بدون شک، عدم توجه به سوالات و نظراتی که کاربران زیر پست‌هایتان کامنت می‌کنند، می‌تواند ضربه سنگینی به برند شما وارد کند. این کار نه تنها رتبه شما را از لحاظ الگوریتم اینستاگرام کاهش می‌دهد، بلکه رفته رفته اعتماد کاربر را نیز از شما سلب می‌کند. بسیاری از اینفلوئنسرها از ربات‌های اینستاگرامی برای پاسخ دادن به کامنت‌ها استفاده می‌کنند. تجربه ثابت کرده که این موضوع هم در بسیاری از موارد می‌تواند خشم کاربران را برانگیزد. در نتیجه برای بالا بردن سطح اعتماد کاربران، بهتر است حداقل بخشی از کامنت‌های آن‌ها را بخوانید و پاسخ دهید. استفاده ترکیبی از متن و ایموجی بهترین روش جواب دادن به کامنت‌های مخاطبان است.

استفاده از ایموجی در استوری‌های اینستاگرام

      استفاده از ایموجی در استوری‌های اینستاگرام      

با اضافه شدن قابلیت Reaction به استوری‌های اینستاگرام، کاربران اجازه دارند تا تنها با یک کلیک، نظر خود را در خصوص محتوا به اشتراک بگذارند. این امر به ما ثابت می‌کند که استفاده از ایموجی به چه میزان می‌تواند برای کاربران راحت باشد. با توجه به این نکته که معمولا فضای استوری در مقایسه با پست و لایو اندکی خودمانی‌تر است، قطعا آزادی عمل بیشتری در اختیار شماست. در نتیجه نه‌تنها خودتان می‌توانید از استوری استفاده کنید، بلکه می‌توانید مخاطبان را هم به ریپلای کردن با ایموجی تشویق نمایید. 

سخن آخر

استفاده از ایموجی در اینستاگرام، یک موضوع بسیار حساس است. قرار دادن ایموجی صحیح در پست و یا Bio می‌تواند به برقراری ارتباط سریع‌تر با کاربر و همچنین انتقال بهتر پیام به او کمک کند. همچنین به کمک ایموجی، شما مي‌توانید حس خود را دقیق‌تر به کاربر منتقل نمایید که این خود باعث تعامل بیشتر کاربر با محتوا می‌شود. به صورت کلی، استفاده از ایموجی در اینستاگرام به هیچ عنوان یک موضوع پیش‌پا افتاده نیست. بلکه با آگاهی از روش‌های صحیح استفاده از این ابزار، شما می‌توانید حس نزدیکی بیشتری در کاربران خود ایجاد نمایید.

 

 

مطالب مرتبط:

1400/02/08

برچسب ها:

نظرات کاربران

مینا

ایموجی اینستاگرام خیلی محدوده

رامتین

نحوه استفاده صحیح از ایموجی در اینستاگرام واقعا باحاله

رامتین

نحوه استفاده صحیح از ایموجی در اینستاگرام باحال بود

رامتین

نحوه استفاده صحیح از ایموجی در اینستاگرام به کارم اومد+

رامتین

نحوه استفاده صحیح از ایموجی در اینستاگرام عالیییییییییییییییی

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی