1400/11/26

نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی

نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی

یکی از ایده‌های کسب درآمد از اینترنت، داشتن یک فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی است که خیلی‌ها طالب آن هستند و از قضا بازار رقابت آن، این روزها داغ داغ است! صنعت آرایشی و بهداشتی شامل طیف وسیعی از مشاغل مانند کلینیک‌های زیبایی، آروماتراپی، سالن زیبایی، فروشگاه لوازم آرایشی و حتی آرایشگاه‌ها می‌باشد. از طرفی، طی تحقیقات به عمل آمده مشخص شده است که بازار جهانی لوازم آرایشی و بهداشتی تا سال ۲۰۲۲ درآمدی در حدود ۵/۸ میلیارد دلار خواهد داشت. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت شروع کار در زمینه‌ی فروش و تجارت لوازم‌های آرایشی و بهداشتی بسیار سودآور بوده و جای رشد زیادی در آن برای شما وجود خواهد داشت. اگر اکنون به دنبال راه‌اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی هستید، اما نمی‌دانید که باید از کجا شروع کنید، با ادامه‌ی این مقاله از موبودید همراه باشید تا اصول کار را به شما بگوییم. 

راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی

راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی پرفروش و موفق، آن هم در دنیای امروز و با وجود تعداد زیاد برندها، کار ساده‌ای نیست. شما برای آنکه یک فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی داشته باشید، می‌توانید به دو طریق زیر عمل کنید: 

۱. فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در اینستاگرام

۲. فروش محصولات با کمک وب سایت فروشگاهی 

فرقی نمی‌کند که کدامیک از این روش‌های آنلاین را برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی انتخاب کنید. به‌هرحال فروش لوازم آرایشی به صورت اینترنتی، مزایایی را برای شما به دنبال خواهد داشت، که در بخش بعدی آورده‌ایم.

مزایای فروش لوازم آرایشی بهداشتی، به صورت آنلاین

  مزایای فروش لوازم آرایشی بهداشتی، به صورت آنلاین  

زمانی‌که اقدام به راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی می‌کنید:

۱. نسبت به راه‌اندازی یک فروشگاه فیزیکی، سرمایه‌ی اولیه‌ی کمتری نیاز دارید.

۲. هرزمان که بخواهید می‌توانید مشتریان را از محصولات جدید خود باخبر نمایید.

۳. امکان فروش محصولات به‌صورت مستقیم و بدون واسطه برایتان وجود خواهد داشت.

۴. محدودیت زمانی و مکانی برای فروش نخواهید داشت و حتی در ساعات خواب و سفر هم می‌توانید فروش داشته باشید.

۵. از همه جای شهر، کشور و یا حتی خارج از کشور می‌توانید مشتری داشته باشید. بنابراین تعداد مشتریان و فروش شما بسیار بیشتر از یک فروشگاه فیزیکی خواهد بود.

۶. امکان همکاری با فروشگاه‌های دیگر برایتان وجود خواهد داشت؛ در فروشگاه‌های آنلاین، فروشنده می‌تواند از فروشندگان دیگر کمک گرفته و آنها با عقد قراردادی محصولات خود را در فروشگاه مجازی به فروش برسانند. این کار چند مزیت برای هر دو فروشنده دارد ؛ صاحب فروشگاه مجازی در سود فروش شریک می شود، اگر فروشگاه موردنظر برند باشد به اعتبار فروشگاه آنلاین می‌افزاید. از طرفی برای فروشنده هم بستری فراهم می‌شود تا محصولات خود را به‌طور گسترده‌تری عرضه کند.

خب حالا ببینیم به چه روش‌هایی می‌توان، محصولات آرایشی و بهداشتی را به صورت آنلاین فروخت.

 روشهایی برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی

۱. راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی در اینستاگرام

        راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی در اینستاگرام       

این روش یکی از روش‌های معمول و پرطرفدار برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی است که در وهله‌ی اول به ذهن اغلب افرادی که قصد دارند در زمینه‌ی فروش لوازم آرایشی به‌صورت آنلاین فعالیت داشته باشند، خطور خواهد کرد. برای فروش در اینستاگرام نسبت به فروش در وب‌سایت، به سرمایه‌‌ی اولیه‌ی کمتری نیاز خواهید داشت. اما احتمالا بعد از مدتی که کسب و کارتان شکل گرفت، نیاز داشته باشید تا هزینه‌ای را صرف تبلیغات کنید. البته نگران نباشید! چراکه این هزینه در برابر سود شیرینی که بعدها از فروش محصولات در این بستر فوق‌العاده نصیبتان خواهد شد، بسیار ناچیز است. شاید همین الان هم در اینستاگرام یک پیج فروشگاهی داشته باشید، اما فروش خوبی نداشته باشید. پس پیشنهاد می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر برای تبلیغات در اینستاگرام اقدام نمایید.

برای اطلاع از تعرفه تبلیغات اینستاگرامی در موبودید  👈 کلیک کنید.

نکاتی برای افزایش فروش در اینستاگرام

دقت داشته باشید زمانی‌که اقدام به راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی از طریق اینستاگرام می‌کنید، تبلیغات، تنها راه برای رسیدن شما به موفقیت در این زمینه نمی‌باشد. در ادامه، چندین نکته را بیان می‌کنیم که با رعایت آن‌ها می‌توانید بهتر دیده شوید و فروش بالاتری داشته باشید. 

۱. پروفایل جذاب و حرفه‌ای داشته باشید.

۲. با خرید فالوورهای واقعی، موتور پیج را روشن کنید. چرا که در نظر اکثر کاربران پیج‌های مورد اعتماد، فالوورهای بالایی دارند.

۳. با استفاده از عکس‌های باکیفیت، پست‌های جذاب به همراه کپشن‌های دقیق و کامل، هایلایت‌های حرفه‌ای و فیلم‌ها و استوری‌های مناسب، ویترین پیجتان را زیبا و قابل اعتماد کنید. 

مقالات پیشنهادی در این بخش 👇👇👇

عکاسی محصول برای اینستاگرام

آموزش ساخت کاور هایلات استوری اینستاگرام

۴. با انجام کارهایی چون بسته‌بندی خاص، اشانتیون‌های کوچک،تبریک تولد و …، یک ویژگی رقابتی به پیج خود اضافه کنید.

۵. با قرار دادن قرعه کشی بین لایک و کامنت‌ها، نرخ تعامل خود را افزایش دهید.

۶. اگر می‌خواهید در راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی با استفاده از اینستاگرام، موفق باشید، همیشه در دسترس بودن و پاسخگویی به‌موقع به مشتریان را فراموش نکنید. در دسترس بودن شما بسیار مهم است. پاسخ‌دهی سریع باعث می‌شود مشتریان با خیال راحت به شما اعتماد کرده و در صورت رضایت بالا، پیج شما را به دیگران هم معرفی کنند. این کار کمک می‌کند تا بتوانید به‌طور غیرمستقیم فالوور جذب کنید.

۲. راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی با کمک وب سایت فروشگاهی 

               راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی با کمک وب سایت فروشگاهی                

ساخت وب‌سایت فروشگاهی، روش دیگر برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی است که با کمک آن محصولات خود را در سایت معرفی می‌کنید و می‌فروشید. اکثر مشتریان وقتی به دنبال یک محصول خاص آرایشی باشند و در فروشگاه‌های فیزیکی نتوانند آن را پیدا کنند، اولین کاری که می‌کنند این است که محصول موردنظرشان را در گوگل سرچ کنند. بنابراین اگر در زمینه ی فروش لوازم آرایشی فعالیت می‌کنید، با طراحی یک وب‌سایت فروشگاهی مختص به خود، می‌توانید محصولاتتان را در فضای گسترده‌ی اینترنت معرفی کرده تا مشتریان شما به راحتی از سایر نقاط جهان سفارش خود را ثبت کنند. اما روند راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی می‌تواند برای دارندگان این فروشگاه‌ها بسیار پیچیده باشد. به همین دلیل است که شما برای طراحی سایت خاص و منحصربه‌فرد، باید به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید و از آن‌ها راهنمایی و مشاوره بگیرید.

هزینه ساخت سایت فروشگاهی چقدر است؟

اگر استفاده از وب‌سایت را برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی خود انتخاب کرده‌اید، شاید نگران هزینه‌ی راه‌اندازی آن باشد. اما باید بگوییم که هزینه‌ی ساخت فروشگاه اینترنتی، موضوعی نیست، که بخواهید به‌خاطر آن بیخیال راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود شوید. چرا که با فروش محصولات در آینده، چندین برابر این هزینه، سود خواهید کرد. برای مثال اگر هزینه‌ی طراحی یک وب‌سایت فروشگاهی ۴ میلیون تومان باشد، وقتی بتوانید بعد از چند ماه ماهانه ۲۰ میلیون تومان فروش داشته باشید، می‌فهمید که ارزشش را دارد این مقدار هم هزینه کنید. پس به جای اینکه ذهنتان را درگیر هزینه‌ی اولیه کنید، به درآمدی که با فروش خوبتان در آینده خواهید داشت فکر کنید. 

نکاتی برای افزایش فروش در وب‌سایت

زمانی‌که اقدام به راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی با استفاده از وب‌سایت می‌نمایید، باید:

۱. یک گرافیک زیبا و جذاب برای سایتتان در نظر بگیرید.

۲. محتوای مناسب و مرتبط در سایت خود قرار دهید و دائم آن را به‌روزرسانی کنید.

۳. تمامی محصولات را در طبقه‌بندی‌های منظم به همراه توضیحات کامل قرار دهید. 

۴. برای جذاب کردن هرچه بیشتر سایت و جذب مشتریان بیشتر، برای سقفی از خریدها تخفیفاتی قائل شوید.

۵. قابلیت دسترسی سریع به محصولات را در سایت فراهم نمایید. قرار دادن گزینه‌ی جستجو در سایت، موجب می‌شود تا مشتریان بتوانند از میان صدها، هزاران و یا حتی‌ میلیون‌ها محصول، به راحتی محصول موردنظرشان را پیدا کرده و سفارش خود را ثبت کنند. 

۶. درصورت راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی به کمک وب‌سایت، با درج اطلاعات دقیق مثل تصاویر متعدد، قیمت، مشخصات و ویژگی‌های محصول، نحوه‌ی استفاده، سایز محصول، میانگین بازه سنی مشتریان، تعداد و رنگ‌های موجود، میزان مصرف، کد بهداشتی، دسته‌بندی‌ها و...، محصولات خود را به‌طور کامل به مشتریان معرفی کرده تا آن‌ها به شما اعتماد کرده و با خیال راحت از شما خرید کنند.

یک نکته‌ کلی در رابطه با راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی

                     یک نکته‌ کلی در رابطه با راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی                     

حالا که با روش‌های راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی آشنا شدید، بگذارید تا یک پیشنهاد خوب به شما که قصد فعالیت در این زمینه را پیدا کرده‌اید، بدهیم. اگر می‌خواهید فروش خوبی در این زمینه داشته باشید و وجود این فروشگاه‌های آنلاین، تهدیدی برای شما نباشد، توصیه می‌کنیم تا روی یک نیچ خاص تمرکز کنید. یعنی به جای اینکه روی انواع محصولات کار کنید، یک محصول یا برند خاص را انتخاب کنید. با یک دسته محصول خاص شروع کنید، سپس بعد از مدتی که فروش خوبی پیدا کردید، اگر خواستید محصولات دیگر را هم به آن اضافه کنید. اگر این کار را انجام دهید؛ چون فروشگاه‌تان تخصصی است، راحت‌تر می توانید با فروشگاه‌های بزرگ رقابت کنید. اتفاقاً گوگل هم وب‌سایت‌های تخصصی را دوست دارد و رتبه‌ی خوبی به آن‌ها می‌دهد!

اینستاگرام یا وب‌سایت؟ برای فروش محصولات آرایشی، کدام بهتر است؟

حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که برای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی، اینستاگرام بهتر است یا وب‌سایت؟ ببینید، مشتریان شما هم در وب‌سایت حضور دارند و هم در اینستاگرام. بنابراین اگر می‌خواهید تا هیچکدام از مشتریانتان را از دست ندهید، بهتر است تا هر دو را به موازات هم داشته باشید. از طرفی ممکن است روزی اینستاگرام فیلتر شود و محدودیت‌هایی برای آن به‌وجود بیاید. بنابراین داشتن یک وب‌سایت این امنیت را به شما می‌دهد که در چنین شرایطی به مشکل نخورید و ارزش و اعتبار برندتان حفظ شود. علاوه بر این‌ها، پیگیری سفارشات در اینستاگرام، چون به‌صورت دستی است، کار راحتی نیست و اگر بعد از مدتی حجم سفارشاتتان زیاد شود، کارتان پیچیده خواهد شد و شاید مجبور شوید چند ادمین استخدام کنید. اما وب سایت، خودش کار چند ادمین را به‌صورت ۲۴ ساعته انجام می‌دهد. حالا دیگر تصمیم با خودتان است که چه کنید.

سخن آخر

در این مقاله از موبودید، راجع به نحوه‌ی راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی با کمک وب‌سایت و اینستاگرام، صحبت کردیم و گفتیم که هر دوی این روش‌ها به‌عنوان بستری عالی برای تحقق رویاهای شما هستند. اگر شما هم قصد راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با استفاده از هرکدام از این روش‌ها را دارید، اما هنوز اقدامی نکرده‌اید، با مطالعه‌ی این مقاله و نکات، مي‌توانید جنبه‌های مختلف ساخت شاپ آنلاین آرایشی را بررسی کرده و اقدام به راه‌اندازی آن نمایید. چنانچه سوال یا نظری در این زمینه دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات در پایین همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید تا در موردش گفتگو کنیم. 

1400/11/27

نظرات کاربران

ماهان رجبی

نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی مقاله خوبی بود از این مدل مقالات بازم بذارید

مشاهده همه نظرها

فرم نظر سنجی