1400/06/29

ایده‌‌هایی برای ریلز (reels) اینستاگرام که فروش شما را افزایش می‌دهند

ایده برای ریلز (reels) اینستاگرام

با افزایش تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی بر مردم، کسب‌وکارها علاقه بیشتری به فعالیت در این فضا پیدا کرده‌اند. اینستاگرام به عنوان مشهورترین شبکه اجتماعی در ایران، یک بستر عالی برای تمام کسب‌وکارها و برندها، به خصوص کسب‌وکارهای نوپاست تا خود را در معرض دید مخاطبان جدید قرار دهند. اینستاگرام هم تلاش می‌کند تا با ارائه قابلیت‌های متنوع، ابزارهای بیشتری در اختیار کاربران قرار دهد تا با مخاطبان ارتباط برقرار کنند. ریلز (Reels) اینستاگرام، یکی از جدیدترین قابلیت‌های این پلتفرم است که از زمان پیدایش، با استقبال مناسبی هم رو‌به‌رو شد. پیش‌تر در مقاله راهنمای جامع ریلز اینستاگرام به‌طور کامل در خصوص این قابلیت صحبت کرده‌ایم. در این مقاله موبودید می‌خواهیم به یک سوال مهم پاسخ دهیم. اینکه چطور کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از ایده‌های جذاب تولید محتوای reels اینستاگرام، اعتماد کاربران را جلب کرده و در نهایت میزان فروش خود را افزایش دهند. در ادامه مقاله شما را با چند ایده تولید محتوا برای ریلز اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.

ایده برای ریلز (reels) اینستاگرام 

نشان‌ دادن فضای کار

نشان‌ دادن فضای کار به عنوان ایده برای ریلز اینستاگرام

یکی از بهترین ایده‌ها برای ریلز (Reels) اینستاگرام، نمایش فضاهای مختلف شرکت و یا کارگاه تولیدی است. این نوع محتوا، تاثیر بسیار زیادی بر روی کاربران خواهد داشت. زیرا علاوه بر اینکه اعتماد افراد به کسب‌وکار شما را بالاتر می‌برند، می‌تواند بسیاری را با راه‌اندازی کسب‌وکار خودشان تشویق کند. پس دوربین را در دست بگیرید و تلاش کنید در ۱۵ ثانیه، فضای کاری خود را به مخاطبان‌تان نمایش دهید. در این ویدیوها همچنین می‌توانید فضاهای دنج در داخل و یا خارج ساختمان شرکت که افراد در زمان استراحت در آن جمع می‌شوند و با هم گپ می‌زنند را هم نشان دهید.

 

آشنایی با اعضای تیم

خریداران همیشه دوست دارند با افرادی که در ساخت یک محصول نقش داشته‌اند، آشنا شوند. پس دوربین را بردارید و از اعضای تیم بخواهید تا یک خلاصه در مورد خودشان و شرح وظایشان  ارائه دهند. اگر کسب‌وکار شما چندان گسترده‌ نیست، جایی برای نگرانی وجود ندارد. در عوض می‌توانید ویدیوهای کوتاه از نحوه انجام وظایف مختلف‌تان را به عنوان ریلز در اینستاگرام منتشر کنید. 

معرفی خودتان

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای Reels اینستاگرام، معرفی خودتان به کاربر است. شما خیلی ساده کافیست در مقابل دوربین حاضر شوید و در مورد اطلاعات شخصی خودتان با مخاطبان صحبت کنید. علاوه بر این، کاربران همواره دوست دارند تا داستان و نحوه شکل‌گیری یک کسب‌وکار را از زبان صاحبان‌ آن‌ بشنوند. به این ترتیب، شما نه تنها مخاطبان خود را سرگرم می‌کنید، بلکه میزان اعتماد آن‌ها به برندتان را هم افزایش می‌دهید.

 

فرآیند تولید محصول

   فرآیند تولید محصول   

در قسمت‌های قبل گفتیم که مشتریان دوست دارند با افرادی که در تولید محصول نقش دارند، آشنا شوند. اما این همه ماجرا نیست. بسیاری از افراد علاقه دارند تا مراحل ساخت یک محصول را هم از نزدیک ببینند. ما به شما اطمینان می‌دهیم که پس از پیاده‌سازی این ایده برای ریلز (Reels) اینستاگرام، میزان فروش محصولات‌تان به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. فرقی ندارد که برند شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند و یا چه محصولی را تولید می‌کنید. کافیست دوربین تلفن هوشمند خود را بر روی حالت TimeLaps قرار داده و فرآیند ساخت محصول را ضبط نمایید و به صورت ریلز در اینستاگرام انتشار دهید.

معرفی مختصر کسب‌وکار

اگر قصد معرفی کسب‌وکار خود به کاربران تازه‌‌وارد صفحه‌تان را دارید، باید از محتواهای توضیحی (Explainer Content) استفاده کنید. محتواهای توضیحی معمولا به صورت انیمیشن ساخته می‌شوند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اهداف کسب‌وکار شما را به کاربران معرفی نمایند. در نتیجه مخاطبان بدون نیاز به خواندن مقالات یا دیدن مصاحبه‌های طولانی، با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند. چنین ایده‌هایی برای ریلز اینستاگرام به سرعت باعث افزایش میزان آگاهی از برند در بین کاربران این شبکه می‌گردد.

داستان سرایی

مخاطبان اینستاگرام، عاشق داستان‌های کوتاه هستند. قابلیت ریلز (Reels) این اجازه را به ما می‌دهد تا در ۱۵ ثانیه، داستان‌‌های مختلفی (مانند داستان شکل‌گیری کسب‌وکار) را برای مخاطبان تعریف کنیم. پیش‌تر در خصوص روش‌های داستان‌سرایی و اینکه چگونه می‌توان یک داستان جذاب را به مخاطب ارائه داد، صحبت کرده‌ایم. اما برای اینکه دید بهتری در خصوص این ایده برای ریلز اینستاگرام پیدا کنید، می‌توانید از سایر صفحات پرطرفدار الگو بگیرید.

کار در منزل

کرونا بسیاری از انسان‌ها در سرتاسر کره‌ زمین را خانه‌‌نشین کرد. همین موضوع باعث شد تا بسیاری از شرکت‌ها مجبور شوند روند کاری خود را به حالت ریموت تغییر دهند. در این میان، بسیاری از افراد در اینستاگرام در خصوص این تغییر صحبت کردند و گفتند که چطور خود را با شرایط جدید سازگار می‌کنند. نکته جالبی که بسیاری از شرکت‌ها در دوران کرونا به آن رسیدند، این بود که برای انجام برخی از کارها، به هیچ عنوان نیاز به حضور فیزیکی در شرکت وجود ندارد. بلکه می‌توان آن‌ها را از داخل منزل و تنها با استفاده از یک کامپیوتر و اینترنت مدیریت کرد. این موضوع سبب شد تا بسیاری از افراد تغییراتی در اتاق خواب خود ایجاد کرده و گوشه‌ای از آن را به یک اتاق کار تبدیل کنند. امروزه بسیاری از افراد، ویدیوهایی به صورت ریلز اینستاگرام از اتاق کار خود به اشتراک می‌گذارند. استفاده از این ایده برای ریلز اینستاگرام باعث شده تا افراد دیگری هم به انجام چنین کارهایی تشویق شوند.

پشت صحنه

نمایش پشت صحنه تولید محصول و یا اتفاقات گوناگون داخل یک کسب‌وکار، یک ایده بی‌نظیر برای ریلز اینستاگرام است. صرف نظر از حوزه فعالیت کسب‌وکارتان، شما می‌توانید ویدیوهای کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای از نحوه کار بر روی پروژه‌های مختلف و بررسی چالش‌های و روش‌های حل آن‌ها تهیه کرده و به صورت Reels بر روی اکانت اینستاگرامتان منتشر نمایید.

 

بسته‌بندی سفارشات

نمایش فرآیند بسته‌بندی و آماده‌سازی سفارشات، یک ایده مناسب برای ریلز اینستاگرام است. این ویدیوها باعث افزایش سطح اعتماد کاربران به برند شما می‌شوند. برای جذابیت بیشتر، توصیه می‌کنیم که بر روی ویدیو ریلز از موسیقی استفاده کنید و توضیحاتی در خصوص نوع محصولات ارائه نمایید.

آنباکس کردن محصولات

          آنباکس کردن محصولات          

اگر محصول جدیدی به فروشگاه خود اضافه کردید، می‌توانید با یک ویدیو کوتاه آن را به کاربران معرفی کنید. این ایده برای ریلز اینستاگرام بسیار مناسب است. در این قابلیت شما علاوه بر نمایش محصول، می‌توانید تگ خرید آن را نیز اضافه کنید تا کاربران در صورت تمایل، محصول را به صورت مستقیم سفارش دهند.

انجام کارهای بامزه

صرف‌نظر از ماهیت کسب‌وکار، اعضای آن می‌توانند در چالش‌های مختلفی که در اینستاگرام وجود دارند، شرکت کنند. عملی کردن این ایده برای ریلز اینستاگرام علاوه بر اینکه می‌تواند اعضای شرکت را به یکدیگر نزدیک‌تر‌ کند، باعث سرگرمی کاربران نیز خواهد شد. با جستجو در بخش اکسپلور اینستاگرام، می‌توانید بسیاری از این چالش‌های جذاب را پیدا کرده و در آن‌ها شرکت کنید.

پاسخ به سوالات متداول

یکی از راه‌های مهم برقراری ارتباط با کاربران، خواندن کامنت‌ها و دایرکت‌های دریافتی است. برای پاسخ دادن به سوالات یا موضوعاتی که در این قسمت‌ها مطرح می‌شوند، روش‌های بسیاری وجود دارد. یکی از بهترین ایده‌ها برای ریلز اینستاگرام، همین موضوع پاسخ به سوالات متداول است. چرا که شما می‌توانید تنها در ۱۵ ثانیه، به چندین سوال پرتکرار کاربران پاسخ دهید. همچنین در صورت استفاده از یک استراتژي هشتگ مناسب، این ویدیو‌ها می‌توانند کاربران جدیدی را به سمت صفحه شما سوق دهند.

زندگی روزمره

             زندگی روزمره به عنوان ایده برای reels اینستاگرام             

افراد اینفلوئنسر و صاحبان برندهای شخصی می‌توانند زندگی روزمره خود و اتفاقات جذاب را به صورت یک ویدیو ریلز در اینستاگرام منتشر نمایند. برای پیاده‌سازی این ایده برای ریلز اینستاگرام، کافیست دوربین را در دست بگیرید و از محیط زندگی، کار، فعالیت‌های روزانه و حتی دوستان خود ویدیو ضبط کنید.

قبل/بعد

ویدیوهای قبل/بعد یا همان Before/After یکی از پرطرفدارترین ویدیوهای منتشر شده در اینستاگرام و تیک‌تاک هستند. بسیاری از کسب‌وکارهای مطرح در مواقع زیر از این ایده برای ریلز اینستاگرام استفاده می‌کنند:

نمایش محیط کار قبل و بعد از اعمال تغییرات ظاهری

طراحی محصول 

انرژی کارکنان در زمان‌های مختلف از ساعات کاری

بیان نکات سریع

اگر به دنبال افزایش آمار خرید از طریق اینستاگرام کسب‌وکارتان هستید، باید تلاش کنید تا همواره یک ارزش مهم را به کاربران‌تان ارائه دهید. شما می‌توانید به سوالات مرتبط با کسب‌وکارتان و یا حوزه‌ای که در آن فعالیت دارید، در یک ویدیو ریلز اینستاگرام پاسخ دهید. همچنین آموزش نکات کاربردی در خصوص نحوه استفاده از محصول، می‌تواند در جلب توجه بیشتر مخاطبان تاثیرگذار باشد.

سخن آخر

بسیاری از کسب‌وکارها به دنبال‌ ایده‌ خلاقانه برای ساخت ویدیو‌های ریلز اینستاگرام هستند. با استفاده از این ویدیوهای کوتاه، شما می‌توانید بر روی کاربران تاثیر گذاشته و میزان فروش خود را افزایش دهید. پیاده‌سازی ایده‌های معرفی شده در این مقاله نه‌تنها سطح محتوای شما را بالاتر می‌برد، بلکه باعث اعتماد بیشتر مخاطبان به برندتان نیز می‌گردد.

 

مطالب مرتبط:

1400/06/29

فرم نظر سنجی