1400/10/15

آموزش کامل پین کردن کامنت در اینستاگرام اندروید و آیفون

پین کردن کامنت در اینستاگرام

زمانی‌که پست جدیدی را در پیج خود قرار می‌دهید، مخاطبان شما با افزودن کامنت در زیر پست، نظر خود را راجع به آن بیان می‌کنند. اما در این میان، برخی از نظرات هستند که نسبت به سایرین برجسته هستند و تعامل بیش‌تری می‌توانید با آن‌ها برقرار کنید. خب مسلماً شما هم به‌عنوان صاحب پیج، دلتان می‌خواهد که در چنین مواقعی، از میان انبوه کامنت‌ها، نظرات جالب و خاص‌تر را بولد کنید و آن را در معرض نمایش مخاطبان بگذارید. اینستاگرام، اخیراً امکانی را فراهم کرده است تا صاحبان حساب کاربری در این اپلیکیشن، بتوانند ۳ نظر از بین بهترین نظرات را انتخاب کرده و آن را پین کنند. به‌این ترتیب، نظرات پین شده، در بالای دیگر نظرات و با اولویت قرار می‌گیرند و همه‌ی کاربران آن‌ها را خواهند دید. برای آشنایی با نحوه‌ی پین کردن کامنت در اینستاگرام آیفون و اندروید، با ادامه‌ی این مقاله از موبودید همراه باشید.

اهمیت پین کردن یک یا چند کامنت خاص در اینستاگرام

از ژوئیه‌ی سال ۲۰۲۰ میلادی، قابلیتی جدید تحت عنوان «پین کردن کامنت در اینستاگرام» به اپلیکیشن اینستاگرام اضافه شده است و به موجب آن، زمانی که شما نظر یا کامنتی را در اینستاگرام پین می‌کنید، آن کامنت، بدون در نظر گرفتن زمان ارسال، در بالای کامنت‌های دیگر قرار می‌گیرد و حتی کسانی که وارد بخش نظرات نشده‌اند هم می‌توانند کامنت را ببینند و بخوانند؛ در واقع، با این کار شما، اولین نظری که مخاطبان هنگام باز کردن بخش کامنت‌ها و یا کپشن پست مشاهده می‌کنند، همان کامنت پین شده است. پس باید تلاش کنید که همواره نظرات خوب و مناسب را پین کنید. زیرا نظرات پین شده‌ی جذاب و جالب توجه، می‌تواند کمک زیادی به ایجاد تعامل و پیشرفت پیج شما بکنند. مثلاً شما می‌توانید یک کامنت بحث برانگیز را پین کنید تا مخاطبان نتوانند از مقابل آن به سادگی بگذرند و در بحث شما شریک شوند.

همچنین بخوانید: کپشن اینستاگرام، ابزاری بینظیر برای بهبود تعامل با کاربران

نکاتی راجع به پین کردن کامنت‌ در اینستاگرام

 نکاتی راجع به پین کردن کامنت‌ در اینستاگرام 

پین کردن کامنت در اینستاگرام اصلاً کار سختی نیست و قاعده و قانون خاصی هم ندارد. اما چند نکته‌ی قابل توجه در این زمینه وجود دارد که قبل از پین کردن، باید بدانید:

۱. شما می‌توانید هر کامنت دلخواهی را از مخاطبان خود پین نمایید.

۲. به‌طور کلی، در هر پست، تنها امکان پین کردن ۳ کامنت برای شما وجود دارد. 

۳. کامنت‌های پین شده می‌توانند جای خود را با دیگر کامن‌های پین شده و پین نشده، عوض کنند.

۴. در اینستاگرام، بر خلاف یوتیوب، شما نمی‌توانید کامنتی را که توسط خودتان نوشته شده، پین نمایید. اینستاگرام فقط به شما اجازه می‌دهد تا نظرات دیگران را پین کنید. 

۵. با توجه به اینکه پین کردن کامنت در اینستاگرام جزء جدیدترین ویژگی‌های این اپلیکیشن است، لذا باید برای استفاده از این قابلیت، اینستاگرام خود را به آخرین نسخه‌ی موجود تغییر دهید.

نحوه پین کردن کامنت‌ در اینستاگرام اندروید

     نحوه پین کردن کامنت‌ در اینستاگرام اندروید     

برای پین کردن کامنت در اینستاگرام اندروید، کافی است تا مراحل زیر را طی کنید:

۱. پس از باز کردن اینستاگرام و ورود به حساب خود، یکی از پست‌های اخیرتان را انتخاب کنید.

۲. کامنت‌های خود را بررسی کنید. تا زمانی‌که یک کامنت مناسب برای پین کردن و نمایش دادن در بالای لیست پیدا کنید.

۳. حالا انگشت خود را بر روی کامنتی را که می‌خواهید آن را پین کنید، برای چند ثانیه فشار دهید.

۴. سپس روی نماد پین که مانند یک سنجاق است، ضربه بزنید.

۵. اکنون صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که در پایین آن عملکرد کامنت‌های پین شده توضیح داده می‌شود و از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید این نظر را پین کنید یا نه؟

۶. با تپ کردن روی “pin comment” ، کامنت موردنظرتان پین می‌شود و حالا همه‌ی کاربران می‌توانند آن را در بالای دیگر کامنت‌ها ببینند.

خواندن این مقاله را از دست ندهید: راهکارهای افزایش اینگیجمنت ریت یا نرخ مشارکت در اینستاگرام

برداشتن کامنت از پین یا unpin کردن آن در اندروید

برای آن پین کردن کامنت در اینستاگرام اندروید، کافی است تا دوباره انگشت خود را روی کامنت پین شده فشار دهید و برای چند ثانیه نگه دارید. سپس روی نماد سنجاق ضربه بزنید و آن را حذف کنید. دقت داشته باشید که با خارج کردن کامنت از حالت پین یا unpin کردن آن، کامنت فقط دیگر در بالای دیگر کامنت‌ها نشان داده نمی‌شود و حذف نخواهد شد. اگر هم بخواهید می‌توانید کامنت دیگری را به‌جای کامنت قبلی پین کنید.

نحوه پين كردن كامنت در اينستاگرام آیفون

           نحوه پين كردن كامنت در اينستاگرام آیفون           

مراحل پین کردن کامنت در اینستاگرام مانند همان مراحلی است که برای اندروید گفته شد، با اندکی تفاوت. برای پین کردن کامنت موردنظر در سیستم‌عامل‌های ios، باید:

۱. پس از باز کردن اینستاگرام و ورود به حساب خود، یکی از پست‌های اخیرتان را انتخاب کنید.

۲. کامنت‌های خود را بررسی کنید. تا زمانی‌که یک کامنت مناسب برای پین کردن و نمایش دادن در بالای لیست پیدا کنید.

۳. حالا انگشت خود را به سمت چپ بکشید و روی نماد پین که مانند یک سنجاق است، ضربه بزنید.

۴. اکنون صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که در پایین آن عملکرد کامنت‌های پین شده توضیح داده شده و در نهایت از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید این نظر را پین کنید یا نه؟

۵. با تپ کردن روی “pin comment” ، کامنت موردنظرتان پین می‌شود و حالا همه‌ی کاربران می‌توانند آن را در بالای دیگر کامنت‌ها ببینند.

برداشتن کامنت از پین یا unpin کردن آن در آیفون

برای آن پین کردن کامنت در اینستاگرام آیفون، کافی است تا دوباره انگشت خود را روی کامنت پین شده فشار دهید و به سمت چپ بکشید. سپس روی نماد سنجاق ضربه بزنید و کامنت را حذف کنید. در سیستم‌عامل آیفون هم با خارج کردن کامنت از حالت پین یا unpin کردن آن، کامنت فقط دیگر در بالای دیگر کامنت‌ها نشان داده نمی‌شود و حذف نخواهد شد. اگر هم بخواهید می‌توانید کامنت دیگری را به‌جای کامنت قبلی پین کنید.

چگونه در استوری‌های اینستاگرام، پین کنیم؟

شما می‌توانید برای پین کردن متن خاص در استوری اینستاگرام هم اقدام نمایید. این کار بسیار ساده است. به این صورت که وارد صفحه‌ی خود در اینستاگرام شده، یک استوری بگیرید و یا یک تصویر یا ویدیو را از گالری انتخاب کنید. سپس یک متن روی استوری خود بنویسید. حالا فقط باید انگشت خود را روی نوشته نگه دارید یا آن را به چپ بکشید تا گزینه‌ی pin ظاهر شود. بعد از پین کردن، مشاهده خواهید کرد که نوشته‌ی موردنظر روی صفحه کمی تکان میخورد. این موضوع نشان می‌دهد که متن موردنظر شما روی استوری پین شده است.

همچنین بخوانید: آموزش قرار دادن آهنگ در استوری اینستاگرام به زبان ساده

پین کردن کامنت در اینستاگرام در Live

                 پین کردن کامنت در اینستاگرام در Live                 

با به‌روزرسانی‌های جدید اینستاگرام، اکنون کاربران می‌توانند علاوه بر پین کردن کامنت در اینستاگرام برای پست‌ها، کامنت‌های دلخواه خود را در جلسات لایو هم پین کنند. وقتی اقدام به برگزاری لایو در اینستاگرام می‌کنید، ممکن است که با نظرات جالب و خاصی مواجه شوید. در چنین مواقعی، می‌توانید با استفاده از گزینه‌ی پین، آن نظر را در بالای بخش نظرات زنده‌ی خود سنجاق کنید. اما به یاد داشته باشید که برای پین کردن در قسمت لایو هم محدودیت وجود دارد و شما می‌توانید تنها چند کامنت را سنجاق کنید. بنابراین، نظرات جذاب را انتخاب کنید.

به منظور پین کردن کامنت در اینستاگرام در قسمت Live، کافی است:

۱. برنامه اینستاگرام خود را باز کنید و وارد حساب کاربریتان شوید.

۲. از گوشه بالا سمت چپ روی Your Story ضربه بزنید.

۳. روی دکمه Live ضربه بزنید.

۴. پس از آن، روی Comment در گوشه‌ی سمت چپ پایین ضربه بزنید.

۵. حالا باید نظری که می‌خواهید آن را پین کنید جستجو کنید.

۶. در نهایت روی کامنتی که می‌خواهید، ضربه بزنید و گزینه Pin comment را انتخاب کنید تا کامنت مورد نظر به بالای لیست کامنت‌ها انتقال یابد.

با این کار، هرکسی که دیر به جلسه‌ی لایو شما ملحق شود، با دیدن کامنت‌های پین شده در بالای صفحه، متوجه خواهد شد که موضوع بحث زنده راجع به چه چیزی است.

نکاتی راجع به پین کردن کامنت‌ها برای صاحبان پیج‌های تجاری در اینستاگرام

چنانچه صاحب یک پیج تجاری در اینستاگرام هستید، باید به شما بگوییم که پین کردن کامنت در اینستاگرام را با دقت بیش‌تری انجام دهید تا بتوانید نرخ تعامل را در پیجتان بالا ببرید و به این ترتیب، فروش بیش‌تری داشته باشید. در ادامه چند نکته مخصوص شما آورده‌ایم:

۱. سعی کنید کامنت‌هایی را برای پین کردن کنید که مخاطبان را به تعامل با پیج شما وادار کند و یا حتی آن‌ها را ترغیب به دوباره دیدن و خواندن پست نماید.

۲. الگوریتم‌های جدید اینستاگرام به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به آن دسته از محتواهایی که مخاطب بیشتر روی آن وقت بگذارد امتیاز بالاتری خواهند داد. پس سعی کنید کامنت‌هایی را پین کنید که مخاطب برای خواندن آن وقت بگذارد. تا در نتیجه پست شما از نظر اینستاگرام با ارزش شناخته شود.

۳. نمایش پیام و یا کامنت‌هایی مبنی بر رضایت مشتری، به مخاطبان از تاثیرگذارترین ابزار برای تبلیغات و بالا بردن میزان فروش محصولات و خدمات است. بنابراین یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، این است که کامنت‌های رضایت مشتری را پیدا کنید و آن را پین نمایید. به‌ این ترتیب، کاربران با خواندن رضایت مشتری‌ها، بیش‌تر به برند شما اعتماد خواهند کرد.   

خواندن این مقاله مفید را از دست ندهید: چگونه یک استراتژی موفق برای کمپین تبلیغاتی اینستاگرام طراحی کنیم؟

سخن آخر

نظرات و کامنت‌ها، بهترین راه برای نشان دادن افکار شما در مورد پست‌هایی که در اینستاگرام می‌بینید، هستند. شما می‌توانید آنچه را که واقعاً در مورد محتوا به ذهنتان می‌رسد، بیان کنید. می‌توانید هر پست اینستاگرام را لایک کنید، به اشتراک بگذارید و روی آن کامنت بگذارید. همان‌طور که در این مقاله از موبودید توضیح دادیم، اگر فکر می‌کنید، یک یا چند مورد از کامنت‌های زیر پست‌هایتان مهم هستند و یا بیشتر دوستشان دارید، می‌توانید آن‌ها را پین کنید. بازدیدکننده، با دیدن نظرات پین شده، می‌فهمد که شما در چه مورد صحبت کرده‌اید و حتی راغب به دیدن پست شما خواهد شد. حتی گفتیم که پین کردن کامنت در اینستاگرام اگر به درستی و هوشمندانه انجام شود، قطعاً نرخ تعامل شما را بالاتر برده و به طور چشمگیری رتبه‌ی پیجتان را افزایش خواهد داد. پس این کار را با دقت انجام دهید!

شما می‌توانید با کمک مراحل گفته شده در این مقاله، برای پین کردن نظرات در اینستاگرام اقدام کنید. چنانچه سوال یا نظری در رابطه با پین کردن کامنت در اینستاگرام دارید، آن را در انتهای همین مقاله و در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. با تشکر از همراهی شما دوستان گرامی!

1400/10/15

برچسب ها:

فرم نظر سنجی